Introductie: Hotels boeken bij Hotels.com

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Eerder deze week presenteerden we de Insideflyer Premium Memberships: een pakket aan voordelen van verschillende partners. Ideaal voor reizigers, frequent of niet. De komende weken zullen we deze partners en hun voordelen introduceren. Zodra de Premium Memberships gelanceerd worden, kun je dus van alle partners al gelezen hebben wat de voordelen zijn en of het interessant voor jou is. In dit artikel komt de hotelboekingssite Hotels.com als introductie aan bod. In een vervolgartikel zullen de speciale voordelen van het InsideFlyer Premium Membership bij Hotels.com aan bod komen.

Hotels.com is in 1991 opgericht onder de naam Hotel Reservations Network (HRN) in de Verenigde Staten. Vanaf 2001 werd het onderdeel van Expedia en in 2002 is de naam gewijzigd in hotels.com. Met de opkomst van internet een een prachtige domeinnaam is hotels.com inmiddels uitgegroeid tot 85 lokale websites in 34 talen. Wereldwijd kun je op zo’n 19.000 verschillende locaties hotels zoeken!

Er zijn natuurlijk diverse hotelboekingswebsites waar je terecht kan. Waarom zou je voor hotels.com kiezen?

Zoekmogelijkheden

Allereerst biedt de website en ook de app diverse zoekmogelijkheden en filters. Wil je bijvoorbeeld alleen hotels met gratis ontbijt binnen een bepaalde prijscategorie en ook nog eens in die speciale wijk? Je kunt het opzoeken door filters in te stellen en eventueel met behulp van de plattegrond het gewenste hotel te vinden in bijvoorbeeld Rome.

Hotels.com - zoeken naar hotels
Hotels.com – zoeken naar hotels in Rome

Op de kaart zijn de groene blokjes de onderkomens die binnen de zoekcriteria vallen. De andere blokjes vallen daarbuiten of zijn niet beschikbaar op dat moment. Door een blokje aan te klikken, zie je direct om welk hotel het gaat en de bijbehorende prijs.

Hotels.com - zoeken naar hotels
Hotels.com – zoeken naar hotels in de plattegrondweergave

Geheime prijzen ontgrendelen

Voor iedereen die zich aanmeldt via de website of app is er de mogelijkheid om extra kortingen te krijgen. Die kun je vinden door eerst in te loggen op de site en vervolgens naar hotels te gaan zoeken. Maar ook kun je je aanmelden voor emails, waarbij je op de link in de mail kunt klikken, zoals het voorbeeld hieronder.

Hotels.com - geheime prijzen

Deze geheime prijzen zijn niet openbaar bekend en dus ook niet via aggregator websites, zoals Hotelscombined of Trivago te vinden. De 60% korting zoals in bovenstaande afbeelding is vaak wat onrealistisch, maar een extra korting van 10% ten opzichte van de laagste prijzen komt wel regelmatig voor. Het loont dus zeker om verschillende hotelboekingssites te vergelijken, omdat hotels.com soms speciale afspraken / deals heeft gemaakt met de hotelketen. De luxere merkhotels vallen overigens wel vaak buiten de boot bij deze geheime prijzen.

Loyaliteitsprogramma: Sparen voor gratis nacht

Een van de grootste verschillen met andere hotelboekingssites is dat hotels.com een interessant loyaliteitsprogramma heeft. Het heet “Hotels.comRewards“. Als je 10 nachten hebt geboekt via hotels.com, ontvang je de 11e nacht gratis! Het gemiddelde bedrag dat je aan de tien nachten hebt uitgegeven, is het bedrag dat je voor je 11e nacht mag inzetten. Heb je bijvoorbeeld 5 nachten voor €50 per nacht geslapen en 5 nachten voor €100 per nacht? Dan is het te besteden bedrag €75.

In principe kun je dus stellen dat je voor iedere nacht een korting krijgt van 10% die je later alsnog kunt besteden. De gespaarde nachten zijn echter 12 maanden geldig. Er zijn geen black-out data voor de gratis nacht.

Hotels.com - Rewards

Dit programma is namelijk echt interessant als je niet vaak bij dezelfde ketens verblijft en toch voor gratis nachten wil sparen!

Betalen in Euro’s

Ook al boek je een hotel in Thailand, je kunt bij hotels.com gewoon afrekenen in Euro of andere gewenste munteenheid. Het bedrag wordt omgerekend met de dan geldende koers. Zo voorkom je dat je ongemerkt koersopslag betaalt aan de creditcardmaatschappij.

Dit geldt alleen als je vooraf de betaling doet. Je kunt er ook voor kiezen om in het hotel ter plaatse te betalen. Uiteraard betaal je dan wel in de lokale valuta, zoals de Thai Baht in Thailand.

Prijsgarantie

Als je ergens een algemeen beschikbaar, lager tarief tegenkomt, betaalt hotels.com  je het verschil terug aan de hand van de oorspronkelijke betaalmethode of een Hotels.com-coupon. Het type terugbetaling hangt af van of je oorspronkelijke hotel- of vakantiewoningboeking restitueerbaar of niet-restitueerbaar is.

Om in aanmerking te komen voor de Prijsgarantie, dien je je claim ten minste 48 uur voor het inchecken in te dienen. De volgende gegevens dienen identiek te zijn voor het goedkopere tarief:

  • Reisdatums
  • Naam en locatie van het hotel of de vakantiewoning
  • Kamertype, appartement of soortgelijke verblijfplaats
  • Kamerbezetting
  • Annuleringsbeleid

Bijzonder hierbij is, is dat je tussen het moment van boeken en uiterlijk 48 uur voor aanvang van de overnachting een claim kunt indienen. Meer informatie over de prijsgarantie is hier terug te vinden.

Klantenservice

Ook al kun je de meeste zaken online via website of app regelen, soms is het nodig om met een echt persoon contact te hebben. Bij hotels.com kun je 24 uur terecht en dat kan door een bericht te sturen naar de klantenservice of gewoon te bellen.

hotels.com - klantenservice

Conclusie

Naast andere grote spelers is Hotels.com een gedegen partij om overnachtingen te boeken. De kortingen in de vorm van ‘geheime prijzen’ zijn interessant om te checken en daarbij spaar je bij iedere geboekte nacht mee in het loyaliteitsprogramma Hotels.comRewards. Ook mag je er van uitgaan dat je voor de beste prijzen boekt door de prijsgarantie die gesteld wordt.

Binnenkort een vervolgartikel met info over het Insideflyer Premium Membership in combinatie met Hotels.com!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *