Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
InterContinental Hotels Group (IHG) heeft een nieuw logo gekregen en ondergaat daarnaast een rebranding. De hotelketen heeft het logo op hun website namelijk aangepast en daarnaast is ook de naam van het loyaliteitsprogramma veranderd.
Nieuw logo voor IHG
Voorheen stond het logo van IHG bekend om de dikke en felle oranje letters. Het nieuwe logo is een stukje simpeler en valt minder op, maar daardoor wel weer professioneler. De dikke en felle oranje letters zijn namelijk vervangen door dunne zwarte letters.
Hotelketens en luchtvaartmaatschappijen veranderen hun logo en branding om de zoveel jaar, mede om met de tijd mee te gaan. Een nieuw logo brengt behoorlijk wat kosten met zich mee, denk aan het vervangen van alle logo’s in de hotels wereldwijd. Van grote letters op het gebouw zelf tot naamkaartjes voor de medewerkers. IHG is zich op dit moment meer aan het richten op de luxere hotels. Daarom heeft de hotelketen voor een wat professioneler logo gekozen.
IHG Rewards Club wordt IHG Rewards
IHG heeft daarnaast ook besloten om maar meteen de naam van het loyaliteitsprogramma te veranderen. Het programma heet nu niet meer IHG Rewards Club maar simpelweg IHG Rewards. Een soortgelijke verandering zagen we een aantal jaar geleden ook al bij Hilton toen HHonors veranderde in Hilton Honors.
Conclusie
IHG heeft een nieuw logo gekregen en ondergaat op dit moment een hele rebranding. Het opvallende oranje logo is vervangen door een wat professioneler logo met dunne zwarte letters. Daarnaast is ook de naam van het loyaliteitsprogramma aangepast. IHG Rewards klinkt een stuk eenvoudiger dan IHG Rewards Club.
Beeldmateriaal: IHG
Geef een reactie