Waar vind ik 18 Qpoints

Discussie in 'oneworld' gestart door Perksflyer, 20 aug 2024.

  1. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb een paar keer Qatar gevlogen in business. Heerlijk die Qsuites! De volgende vlucht is net na de deadline om Silver te behalen. Ik zit nu op 132 punten en heb er 150 nodig. Silver is vooral handig voor lounge toegang. Waar haal ik 18 puntjes vandaan? Het liefst zonder te vliegen.
     
  2. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.621
    Leuk Bevonden:
    2.456
    Trofeepunten:
    583
    Meest makkelijke optie is natuurlijk vliegen, alternatief is kopen. Per Q point is het 25 usd.
     
  3. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Dat wist ik niet eens, dank. Het komt wel neer op $450 en de vraag is of dat het wel waard is.
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2024
    lloydje33 vindt dit leuk.
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.621
    Leuk Bevonden:
    2.456
    Trofeepunten:
    583
    Ik denk dat je de airline niet goed had staan, een retourtje met BA naar London is 6 of 10 q points afhankelijk van boekingsklass.
    upload_2024-8-20_16-43-58.png
     
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.621
    Leuk Bevonden:
    2.456
    Trofeepunten:
    583
    Het is dat geval verstandiger om Club Europe (business class) te boeken. Dit heb je al vanaf €330 en levert je 16 Qpoints op. dan koop je er 2 bij voor 50usd en dan ben je er.
     
  6. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik zag het. Je moet de airline correct kiezen. Via Doha naar London is vrij overdreven :D
     
  7. Perksflyer

    Perksflyer Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Dat is idd de beste optie. Weet iemand ook welke lounge je toegang krijgt in Doha als je Silver bent? Is dat die top lounge?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.621
    Leuk Bevonden:
    2.456
    Trofeepunten:
    583
    Nee helaas die lounges zijn allen voor business/first class. Je hebt aparte lounges voor Silver/Gold/Plat. Enige uitzondering is volgens mij een Platinum in Business class dan mag je in de Al Safwa (first class lounge).
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  9. solofarie

    solofarie Blue Tier

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Afgelopen jaren samen met mijn partner een aantal keer in de gold-lounge van QA geweest en dat was niet veel soeps. Te klein, keer op keer exact dezelfde middelmatige maaltijden, alles behalve water moest je bij de bar om vragen en uitzicht op een muur. Neem aan dat de silver-lounge vergelijkbaar is. Van die $450 kun je beter een prioritypass nemen en lekker naar de Oryx lounge gaan als het je daar om te doen is.
     

Deel Deze Pagina