Upgrade op een KLM vlucht, hoe vaak?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door spinning_around, 3 jul 2014.

  1. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.308
    Trofeepunten:
    558
    Vanochtend op de vlucht naar INV met de E175 aan de gate een upgrade naar EBC!! De eerste upgrade ooit met KL en de derde met KL/AF. Alleen zaten mijn partner (zij is Ivory) en ik nu 9 rijen uit elkaar. Aangezien ik al in de EBC heb gezeten (zie mijn review over de Azoren deal hier), leek het mij een leuk gebaar om mijn partner eens EBC te laten ervaren. Wel heb ik mijn teleurstelling direct geuit via DM op Twitter. Echter voor het opstijgen werd ik gevraagd om 10F in te ruilen voor 1D. De wat oudere Schotten die om mij heen zaten, keken alsof ze Hans Klok zagen goochelen: heel erg verbaasd. :D Uiteindelijk zaten mijn partner en ik wel naast elkaar maar met een gangpad er tussen. Goed gedaan, KLM!
     
    Melchior, Arjan69, Flying doc en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. EHTX

    EHTX Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    18
    Na een jaar Silver en een half jaar Gold in totaal één free upgrade door Garuda in een 777, weliswaar AMS-LGW, maar toch, en eenmaal met KLM op AMS-CTU in de WBC van de 787. Die laatste was zelfs op een Award ticket (privé, met wederhelft), terwijl mij bij de Lounge nog was verteld dat upgrades op Award tickets überhaupt niet mogelijk zijn.

    In mijn ervaring kun je de kansen maximaliseren door op een niet-typische zakenvlucht te boeken (e.g. long-haul midden in de week, short-haul midden op de dag), waardoor 1) het toestel overboekt kan raken door groepsreizen, en 2) vanwege het lage aantal Frequent Flyers je meteen bovenaan het lijstje komt te staan.
     
  3. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Een aantal dagen geleden met Air France van AMS via CDG naar HKG gevlogen. Hadden premium economy stoelen geboekt. Op tweede vlucht had ik stoel 81K in de A380 gereserveerd. Ik zat al op mijn plek toen een Britse man vertelde dat hij hetzelfde stoelnummer had. Stewerd kwam erbij, een hoop uitzoekwerk, bleek dat ik en mijn vriendin onverwachts een gratis upgrade naar business class (stoel 66A) hadden gekregen! Geen idee hoe of waarom, maar ik vond het uiteraard prima. Gisteren netjes 175% miles op mijn account erbij gekregen :D
     
  4. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Als Alitalia Gold nooit upgrade gekregen bij KLM (8 vluchten), als FB Silver ook niet (13 vluchten). Wel als Ivory - op BHX-AMS in de Fokker 70. Hiep hoi!

    Daarentegen wel op 25% van de vluchten van TK (met TK Gold) en ook zelfde percentage bij EY.
     
  5. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    voor het online inchecken overkwam het me zeer regelmatig. de dame aan de incheckbalie toverde vaak een stoel verder naar voren uit de hoge hoed. ook aan de gate kwam het voor dat ik werd tegengehouden en me een andere instapkaart in de hand gedrukt werd.
    nu de computer het heeft overgenomen komt het bij mij niet meer voor. nooit.
     
  6. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Kreeg afgelopen vrijdag een 'upgrade' naar de nooduitgang tijdens AMS-MUC.
     
  7. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Voor morgenochtend business class voor €99 van AMS naar LHR met KLM. Ik zit al Y+ dus daar blijf ik lekker zitten. Ik nuttig mijn ontbijtje wel even snel in de lounge.
     
  8. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Nee dat schiet niet op inderdaad.
     
  9. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Eergisteren toevallig weer een upgrade. Waarom altijd op Europese vluchten *zucht* Pas op intercontinentale vluchten zet het zoden aan de dijk. Maar daar ben ik nog nooit verder gekomen dan economy comfort.
     
    SanderDb vindt dit leuk.
  10. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.308
    Trofeepunten:
    558
    Ik had een paar weken geleden een upgrade van TXL naar AMS. Op de heenweg (TXL-AMS) kwam de purser een praatje maken, ze zag blijkbaar dat ik meteen weer meeging op hetzelfde vliegtuig en waarom dat was. Ik legde uit dat ik dan mijn platinum status zou behouden. Kreeg iets meer aandacht dan normaal op de terugvlucht, maar wel erg nice van de purser.:)
     
    petercs en Flying doc vinden dit leuk.
  11. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Gister upgrade gehad naar business AF van CDG naar BLL maar in een Embraer 175. Stelt dan echt niets voor, je zou gek zijn om daar heel veel extra voor te betalen... Maar toch leuk als het gratis is..
     
  12. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Leuke discussie, had onlangs thread geopend als newbie. Had deze bestaande namelijk niet gezien.
    Nu ruim 2 jaar Gold en slechts 1x meegemaakt op Europese vlucht. Wekelijks de ervaring op overvolle vluchten, dat BC leegblijft,maar dat er nauwelijks upgrades worden uitgedeeld door de purser.
    Vragen aan gate is zinloos is mijn ervaring, die verwijzen vaak weer door naar ticketservice. Net Platinum geworden, benieuwd of er nu meer upgrades door zullen komen maar vrees het ergte.. ;-)
     
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.308
    Trofeepunten:
    558
    Als je via CDG reist, is een upgrade met AF waarschijnlijker als Plat. Dit jaar met AF 4x een upgrade aan de gate, met KL 2x maar niet automatisch.
     
    Nordic75 vindt dit leuk.
  14. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Het begint nu wel meer te worden na 1 jaar Platinum. Wederom gratis upgrade op LHR-AMS aan de gate.
     
    Melchior vindt dit leuk.
  15. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Hoe bedoel je, niet automatisch, heb je er om gevraagd?
     
  16. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.465
    Leuk Bevonden:
    2.308
    Trofeepunten:
    558
     
  17. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Als KLM Gold af en toe van EC naar EC+ binnen Europa, wel regelmatig bij Delta van EC naar EC+ (binnenlandse vluchten in de US).
     
  18. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Afgelopen maandag voor het eerst naar EBC geupgrade. Vlucht naar HEL was overvol, dus enkele gelukkigen met Gold/Platinum mochten doorschuiven naar voren.
    Wellicht dat het een goedmakertje was voor de week ervoor, toen ik had geklaagd over weer veel vertraging door alle bagageproblematiek. Purser had hier intern melding van gemaakt bij KLM, en kreeg als reactie terug (nadat ik hem later die week zag op andere vlucht) dat passagier Nordic75 meer aandacht mocht worden gegeven (ik verzin het niet...)
     
    Ready2Board en Carel1 vinden dit leuk.
  19. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    gisteren avond MXP-AMS. EBC was heelemaal leeg, economy ook niet voll, maar na instapen dankzij de platinum status door de purser uitgenodigt naar business. Gewoon economy sandwich gekregen :)
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  20. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    (sen) Purser kan op de Ipad inderdaad zien als er eerdere issues zijn geweest en je daar als passagier melding van hebt gemaakt. Nu is een vertraging a.g.v. bagageproblemen denk ik geen reden om compensatie te eisen? (al ik ken de exacte klacht niet). Maar in bepaalde gevallen kan de (sen) purser een passagier wel direct een compensatie aanbieden in de vorm van FB miles. Wel goed opgelost in dit geval denk ik. KLM mag soms best wat vaker upgraden als de EBC/WBC half leeg is.
     

Deel Deze Pagina