Upgrade op een KLM vlucht, hoe vaak?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door spinning_around, 3 jul 2014.

  1. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    gisteren avond eindelijk mijn tweede op-up ooit, LHR-AMS met de E190. EBC was in de aanbieding, 79EUR tijdens de check-in.
     
  2. joke_name

    joke_name Newbie

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Dat vind ik nog veel.
    Ik heb in London City hem wel eens voor 50 euro aangeboden gekregen.
     
  3. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    twee op-ups binnen 6 dagen? soms lukt het :). AMS-LYS segment (van de AMS-LYS-CDG run) geupgrade van 5A naar 3A
     
  4. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Is het volgende normaal;

    Ik vlieg over een half uurtje van DUS naar CDG (en dan door naar SFO). Tijdens het inchecken kreeg ik tussen DUS en CDG stoel 3D toegewezen, een BC stoel. Dit terwijl ik economy geboekt heb :)

    Voor de volledigheid; ben platinum member, maar dan nog leek mij dit persoonlijk wat gek
     
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Hoezo gek? Kan toch gebeuren dat je bij AF een upgrade krijgt?
     
    Denzi vindt dit leuk.
  6. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    dat ze dat dan op die manier zouden doen vond ik gek; bleek ook geen BC te zijn, dat was enkel de voorste rij :)
     
  7. esome

    esome Newbie

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Eerste upgrade naar bc full flat was met China Southern naar PEK, Y was overbooked. 3 weken geleden een upgrade naar PE op TPE-AMS met de 350. Prima product :)
     
  8. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Net upgrade aangeboden op de AMS LYS run, voor AMS naar LYS naar business. 79 euro
    Wat ik me nu afvroeg, krijg je ook lounge toegang met deze last minute upgrades ?
    Het normale tarief voor business class in een Embraer zou ik dus nooit betalen, wat een geld zeg, 813 euro o_O
     
  9. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Upgrade ORD-AMS in Boeing 747-400 Combi van Economy Comfort naar Business voor slechts (!) 1.199 EUR.

    Dan laat maar he:D
     
  10. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Ik had hem ook voor 79 euro. Maar ik zou daar lekker een nieuw ticket van kopen. Ik heb nog nooit een broodje van 79 euro gehad. Waar wil je lounge toegang voor een vlucht om 0755 uur
    Je moet nog naar de gate lopen etc dus je moet sowieso om 0715 gaan lopen. Blijf lekker iets langer in bed voor dat geld. Je mag de volgende stops niet de lounge in je ticket blijft Y.
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Hoe krijg je überhaupt de seatmap voor die vlucht? Zowel de AF als KL site melden bij mij: "We hebben geen seatmap voor deze vlucht"(!) :eek::confused:
     
  12. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb gisteren van het nieuwe upgrade beleid mogen proeven bij AF/KL, zoals onlangs beschreven door @TheFlyingDutchboy. 1.000 euro of 144.500 miles als de uitersten of een mix ervan voor een upgrade naar business class op de vlucht AMS-BKK. Ik heb 'm even overgeslagen.
     
  13. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Absurd! Vooral die miles prijs.
     
  14. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Ok dank voor antwoorden, ik heb net de comfort seat op de dreamliner geboekt, vreemd dat dat bij AF 7,50 euro kost en bij KLM 15 euro ???
     
  15. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Dat is relatief gezien een koopje als ORD-AMS 1.199 kost:D:D
     
  16. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Even serieus, wie betaald die 1000 dan? De mensen die dat zouden doen hebben al lang gewoon een business class ticket gekocht. Volgens mij wil KLM die stoelen liever leeg dan voor een paar honderd ivm exclusiviteit denk ik. Andere verklaring heb ik niet.
     
  17. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik had het er toevallig met een bevriende KLM grondstewardess over en zij gaf aan dat zij al meerdere keren had aangegeven bij de afdeling die hierover gaat dat het oude beleid nergens op sloeg omdat er altijd mensen waren met een goedkoop ticket die (sic) voor belachelijke bedragen/aantal punten een upgrade kochten bij het inchecken.
     
  18. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Overigens was er geen stoel meer vrij toen ik een rondje liep gedurende de vlucht, dus ze hebben ze wel allemaal gevuld gekregen op een of andere manier.
     
  19. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Wij onlangs BKK-AMS, economy naar bc 695,-. Wij zaten al in bc met een award upgrade :)
     
  20. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Een beetje off topic omdat het Delta is... maar ik zit nu in een vlucht van BOS naar JFK met 3 stoelen leeg in First en geen upgrade als FB Platinum. Niet dat ze er toe verplicht zijn natuurlijk, maar gezien het redelijk royale upgrade beleid wat ze voor eigen elites hanteren wel opmerkelijk vond ik.

    Het schijnt zelfs dat FB Platinum nog onder Medallion Silver members staan op de upgrade lijst? Iemand die een andere ervaring met Delta heeft?
     

Deel Deze Pagina