Upgrade op een KLM vlucht, hoe vaak?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door spinning_around, 3 jul 2014.

  1. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Ik ook maar één keer, binnen Europa, en ik ben ook FB Gold member. Ik weet niet wat voor policy ze hanteren, maar het lijkt er niet op dat ze frequent flyers bevoordelen.
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ooit naar Havana, naar BC. En een keer naar PVG. Ook wel eens gehad dat er 1 stoel in BC vrij was en wij met 2p dus niet konden. Werd stoel naast ons de BC aangeboden zodat we extra ruimte kregen. Laatste tijd weinig upgrades meer.
     
  3. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist aan de gate geupgraded met BA, van AMS - LHR. Toch nog even een heerlijk English Breakfast kunnen wegpuizelen ☺️
     
    high_class vindt dit leuk.
  4. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Of de duvel ermee speelt ... vandaag een upgrade naar 1A (van 10D) ;-)

    Paar dagen Madrid (conferentie).
     
    AnthonySneek en high_class vinden dit leuk.
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    nu ik een tijdje Platinum ben, ben ik een paar keer ge-op-upped, maar 't houdt nog steeds niet over...
     
    AnthonySneek en Flying doc vinden dit leuk.
  6. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Ben inmiddels 6-jaar platinum bij KLM en heb 2x een upgrade gekregen (op een Europese vlucht.)

    KLM heeft simpelweg niet veel BC capaciteit op intercontinentale vluchten. 30-35 stoelen in BC en dan houdt het op. Kijk je naar BA of Emirates dan zie je dat zij veel meer premium stoelen aanbieden dan KLM. Hierom is de kans op een upgrade bij deze maatschappijen veel groter. Bij BA krijg ik gemiddeld 1 op de drie vluchten (intercontinentaal) een upgrade (ben BA Gold), bij Emirates 1 op de vier vluchten (ook Gold)
     
    high_class vindt dit leuk.
  7. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik denk eerlijk gezegd dat het los van de capaciteit staat en meer een policy ding is. Uiteraard, als het voorin volgeboekt is houdt het sowieso op, maar vaak genoeg zie ik voorin nog genoeg lege plekken en mag ik als FB Plat met Y ticket gewoon door naar achteren lopen :).
     
  8. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    De (senior) purser komt vaak nog wel tijden de vlucht langs om mensen WBC te verkopen in punten.
     
  9. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Dit herken ik idd ook, ik ben inmiddels 5 jaar FB Gold en 1 jaar Platinum, ik heb nog maar 1x een free upgrade gehad (Europa), de rest alleen als ik m'n zuur verdiende miles bij ze inlever. En ik vlieg niet op goedkope discounted economy tickets.

    De verhalen over de KLM upgrades aan de gate hierboven zijn allemaal free upgrades?
     
  10. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Ja
     
  11. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Mmm doe ik toch iets verkeerds
     
    high_class vindt dit leuk.
  12. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik ook :D
     
  13. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    De laatste jaren kreeg ik (als plat?) veel op-ups op Europese vluchten, maar ik heb het idee dat ze nu vaker het gordijn naar voren schuiven.....
     
    HaikoW vindt dit leuk.
  14. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    In de afgelopen 2 jaar als KLM Gold zo'n 5x geupgrade, steeds op Europese vluchten. Overigens telkens op hetzelfde traject AMS-PRG. Ik vlieg meestal wel op de "duurdere" tijden. Vaak op momenten dat de vliegtuigen vol zitten.
     
  15. Maan

    Maan Guest

    Als KLM platinum geupgraded van KUL naar CGK.
    Zat al vanaf AMS in het vliegtuig maar toen zat de C vol denk ik?
    Werd ook pas in KUL geupgraded.
     
  16. Joris1

    Joris1 Newbie

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    8
    Bij mij na een paar jaar FB Gold en 1 jaar FB Platinum niet meer dan 1x een free upgrade gehad binnen Europa. Wel tijdens een prive trip op miles met mijn vrouw en voor ons allebei, dus de timing was goed :). Verder vlieg ik veel op lange afstanden op dure flexibele tickets, maar daar blijft het bij de purser die langskomt om je punten afhandig te maken in ruil voor een Y stoel.
     
  17. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Dat is erg herkenbaar
     
  18. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    228
    Trofeepunten:
    43
    op woensdag, AMS-BUD, upgrade vanaf 3F (premium economy) naar 1C. Dit was de eerste keer dat ik een gratis upgrade gekregen heb (tweede jaar nu dat ik gold ben). Tijdens de vlucht heb ik met de purser gepraat, en bij upgrades dit is de volgorde: platinum, full fare econ ticket, gold, silver
     
  19. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Afgelopen vrijdag de KL 1363 naar Warschau bij de gate een upgrade van 3A (EC) naar 1A. Echtgenote van 3C naar 1C. Toestel was vol.
     
  20. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    AMS-ALC zowel ik als reisgenoot (op zelfde boeking) naar Europe Business geüpgrade. Kon niet zien of het vliegtuig helemaal vol zat, maar druk was het zeker.
     

Deel Deze Pagina