Upgrade op een KLM vlucht, hoe vaak?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door spinning_around, 3 jul 2014.

  1. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    202
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    268

    @Gajanp Ik geloof de meeste Europese wel, MUC was al in 2012 over op het nieuwe DCS, nog voor AMS zelfs. Het is een onderdeel van Amadeus inderdaad maar de naam schiet me nu even niet te binnen. Morgen even navragen bij de gate :D

    @TheFlyingDutchboy Helaas zijn in Europa veel outstations van AF/KL zelf gesloten en is de afhandeling bij goedkope firma's terechtgekomen wat er jammer genoeg voor heeft gezorgd dat dit soort ingrepen niet meer gedaan kunnen worden omdat er simpelweg geen station manager meer is.
     
  2. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Vlieg sinds 2 jaar zo'n 15 vluchten per jaar. Voornamelijk intercontinentaal. Sinds afgelopen jaar ben ik FB Silver member. Kreeg op mijn afgelopen reis in Juli naar Z-Amerika voor het eerst een gratis upgrade naar BC op zowel heen- als terugweg. Waarschijnlijk omdat de economy overbooked was vanwege de vakantieperiode en de BC om die reden leeg.
     
  3. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Wauw mazzel dat het op beide segmenten was! Kreeg je de upgrade aan de gate?
     
  4. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Wat een ongelovelijke mazzel! Ik ben als Gold (meerdere jaren) nog nooit ge-op-upped... En als ik zou mogen kiezen, zou ik ook graag lange vluchten zoals naar zuid-Amerika nemen :)
     
  5. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Was inderdaad pas aan de gate.
    In de B777-200 van KLM reserveer ik in EC altijd een F seat. Is namelijk de enige gangpad stoel zonder zo'n achterlijk grote AVOD box onder de stoel. Bij het inchecken bood de agent mij een úpgrade'aan naar 18C (is EC preffered seatmet kist dus IMO een Downgrade) Deze heb ik uiteraard vriendelijk geweigerd. Aan de gate werd mijn boarding pass ingenomen en omgeruild voor stoel 5A.
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    LOL waarom zou 18C een upgrade zijn?
     
    Alexo vindt dit leuk.
  7. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Dat vroeg ik mezelf dus ook al af.... KLM noemt dit een 'preffered seat' Omdat het verder voorin de cabine is.
     
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Dat KLM ervoor kiest bijna elke stoel in het vliegtuig uit te melken en voor een toeslag te verkopen, betekent niet dat het een opgewaardeerde stoel is met daadwerkelijk extra comfort. :confused:
     
  9. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Daar denkt de KLM dus schijnbaar anders over...:)
     
  10. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    en Hatza!

    Afgelopen donderdag bij de check in voor mijn vlucht GYE-AMS wederom een gratis upgrade naar WBC. De derde keer in 7 maanden tijd!:)
     
    HaikoW en high_class vinden dit leuk.
  11. Wammes_NL

    Wammes_NL Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    43
    Gisteren met AF CDG-MAD tijdens boarden seat change naar 2D....
    Het bestaat nog, upgrades waar je niet voor betaald ;-)
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2016
    TheoS vindt dit leuk.
  12. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Zijn toch de mooiste? Als je ze niet (meer) verwacht..
     
  13. Alexo

    Alexo Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Laatst met Air France een upgrade naar premium economy aan de gate voor mijn vlucht naar Venezuela. Mooi product die premium ec!
     
    TheoS vindt dit leuk.
  14. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Ik vroeg mij af, stel je wordt geupgrade op een vlucht maar je reist samen met iemand anders. Krijgt deze dan ook direct een gratis upgrade indien mogelijk? Of wordt eerst bekeken of je alleen reist en hier je upgrade op afgestemd?
     
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Niet altijd. Vorig jaar van MUC naar AMS kreeg ik bij het boarden een upgrade van EC naar Business, maar mijn echtgenote niet. Wij zijn allebei Gold member. Ik heb er aan boord nog iets over gezegd, maar er verder geen punt van gemaakt voor een korte vlucht.
     
  16. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Het gaat niet over KLM, daar heb ik nog nooit een upgrade gehad.

    Afgelopen Februari, tijdens een studiereis van mijn opleiding naar Tampere, Finland. Heb ik een upgrade aan de gate gehad, op de leg Amsterdam - Helsinki in de A320 van Finnair.

    Ik was als enigste passagier geupgraded. Vooraf gecontroleerd, waren nog 5 stoelen beschikbaar. Na het compleet boarden, waren er nog 4 over, daar concludeer ik uit dat ik de enige in het toestel was met een upgrade. Het toestel was voor circa 3/4 gevuld. Dus overbooked was de reden niet.

    Ik heb geen status bij Finnair, wel ben ik Gold bij british Airways, wat betekend dat ik OneWorld Emerald ben.. Ik denk dat daar die upgrade door komt..

    Al mijn mede studenten en docenten keken raar op, toen ze via de business naar eco stoelen liepen.. Vrijwel iedereen zei: zit je wel goed, dit is businessclass

    Het eten onderweg was erg lekker, mijn mede studenten kregen enkel een glaasje water.. Ik heb ze op de luchthaven van Helsinki dan ook een beetje jaloers gemaakt.

    Dit was mijn enige upgrade ooit die ik gehad heb.. Wel een hele leuke
     
    Arjan69, Jan van Putten en TheoS vinden dit leuk.
  17. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.458
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik kreeg vanaf afgelopen januari een upgrade naar PE van CX van MNL naar HKG aangeboden. Ze zouden het in de lounge bevestigen (leuke lounge van CX trouwens). Mijn moeder was met mij, dus ik gokte er niet op dat zij ook een upgrade zou krijgen. Blijkbaar was mijn AB Gold genoeg om mijn moeder ook up te graden, voor haar was dat al BC. :D

    Verder had ik in februari back to back upgrades met AF (AMS-CDG-LJU). Maar met KLM moet die upgrade nog een keertje komen...
     
  18. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik reis voornamelijk met SkyTeam en heb dit jaar so far enkel op shorthaul vluchten upgrades gehad

    BUD-CDG (AF)
    AMS-BUD (KL)
    AMS-SVO (SU)

    Ik ben FB Platinum en heb het idee dat op geen van de vluchten de vlucht helemaal vol/over geboekt was.
     
  19. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ben al drie jaar achter elkaar FB gold, twee jaar daarvoor FB silver, en al die tijd geen upgrade gehad van KL. Wel een keertje bij UX (BRU-MAD), stelt geen fluit voor. En bij AF een keertje, CDG-DXB, upgrade naar PE - die was wel aangenaam.
     
  20. Krekel

    Krekel Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    13
    Ik zorg bij mijn YYZ of YVR vluchten altijd dat ik ruim op tijd op het vliegveld ben en vraag daar dan of ze een leuke aanbieding hebben voor een upgrade van economy comfort naar business, regelmatig lukt het om een upgrade te krijgen. Het hangt wel vaak af van de dag / tijd dat je vliegt.
     

Deel Deze Pagina