KLM / SATA / TAP (J class) naar de Azoren

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Michiel, 27 feb 2016.

  1. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Dat is de cava van KLM biz europe, hebben ze al een tijdje op alle vluchten in Europa. Vind het goed te drinken hoor, minder droog dan de champagne in world biz die ook lekker is. Welke airliner heeft wel champagne in european biz? AF?
     
  2. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    British Airways
     
  3. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Deze kreeg ik zomer vorig jaar:

    image.jpeg
     
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Is inmiddels vervangen door Castelnau op CE vluchten....
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    jep, terugweg
     
  6. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Helaas geen gebruik van kunnen maken omdat m'n vlucht om 05.00 uur vertrok. De lounge is gesloten van 23.00 uur - 5.00 uur.
     
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Dat wordt dan weer films en TV series kijken.:) Afgelopen november had ik ook de vroege vlucht naar AMS, het verbaasde me hoeveel FB Platinums werden gebumpt naar BC (stuk of 3). Zelf helaas nog niet, was toen FB Gold.

    Voor de trip naar PDL moet ik nog 2 maanden wachten, heb er al zin in!
     
  8. Jan van Putten

    Jan van Putten Silver Member

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    565
    Trofeepunten:
    368
    Zou zelf niet snel weer kiezen voor een vlucht die vertrekt om 5.00 uur als er geen lounge toegang is of geen full flat. Ben er nog van aan het bijkomen.. :eek:

    BC had van de vlucht van LIS naar AMS 16 plaatsen. Er waren er slechts 5 bezet. Verwacht niet dat iemand hiervan gebumpt is omdat de vlucht voor 75% vol zat.

    20160419_052003944_iOS.jpg
     
    Michiel vindt dit leuk.
  9. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik was vorige week geweest en bij deze nog mijn verslag. Een paar punten voordat ik begin:
    - Ik had geen check-in bagage.
    - Ik ben 24 uur op PDL geweest.
    - Ik was mijn toilettas vergeten.
    - Positionering vanaf AMS met AF en KL maar door de staking werd de AF-vlucht een directe met KL.

    CPH-AMS
    Ik kon niet inchecken bij de automaat, dus ik moest mijn boarding pass halen bij de dame wat wel lang duurde. Security was vlot. De CPH Apartment Lounge was ik al vaker geweest, het ontbijt daar is niet spectaculair. Vorige keer had ik er lunch, dat was een stuk uitgebreider. Het was een chaotische boarding. Waar begon de rij voor Skypriority? Afstandelijke crew. BC zat helemaal vol. Als lunch kregen we een broodje en salade, niet zo bijzonder. Purser was verbaasd dat ik Nederlands was. Blijkbaar waren de rest van BC allemaal buitenlanders.

    Interessant detail: gordijntjes werden pas heel laat op de vlucht dichtgedaan (het kan zelfs zijn dat deze helemaal niet dicht zijn gedaan maar dat kan ik me niet meer herinneren).

    AMS-LIS
    De Crown Lounge was zoals altijd prima. Wel nog even gedoucht. Ik kwam later aan bij de gate maar de Skypriority was gevuld met economy class. Dat was wel jammer, normaal kon ik meteen doorlopen. Geen hallo en gedag van de crew. Maar wel met naam genoemd bij de drankjes. Ik heb toen bubbeltjes genomen. Eten was erg bijzonder en lekker!

    Interessant detail: Ik was op deze vlucht QO, dus ik heb kritischer beoordeeld dan normaal. Verder liep ik met @schiphol te twitteren want ik moest haargel hebben en ik had een korte overstap en ik had geen tijd om te zoeken. Leuk heen en weer getweet en met succes haarmousse gevonden!

    LIS-PDL
    Op weg naar de transferbalie. De jongeman kon me niet inchecken en zei dat ik dat landside moest doen. Gelukkig zei zijn collega dat zij dat wel kon. Ik vroeg aan haar of ze mijn Victoria nummer er bij kon zetten. Heeft ze niet gedaan, dus uiteindelijk zelf ingevoerd bij de self-transferdesk. Ik had toch tijd genoeg.:) Toen naar de lounge, die was ok. Wel was de SATA vlucht vertraagd. Verder was er geen priority lane, geen goede announcements en we moesten met de bus. Het toestel was een A310 met in BC drie rijen van 2-2-2. Lekkere stoel, ik was er met 4 anderen. Eten was lekker, service was top. Geen trolley in BC, maar de CA liep naar achter om mijn cheeseburger halen. Hele fijne trip.

    Interessant detail: ik was verdwaald op LIS, ze waren aan het verbouwen en blijkbaar liep ik een rondje. Dat krijg je ervan als je met je neus naar je mobiel staart.:oops:

    PDL-LIS
    Deze lounge was erg klein, alleen maar drinken en wat te knabbelen. Het toestel was een A320. Vlucht was met 40 minuten vertraagd. Wederom geen priority boarding en geen announcement. Gelukkig was ik dichtbij de gate en kon ik een beetje voetbal kijken: Portugal tegen IJsland. Het was een volle BC met lekker eten en een vriendelijke crew. Kortom, een fijne vlucht.

    Interessant detail: het toestel had de Azores Airlines livery.

    LIS-AMS
    Ik had een lange layover. Ik wist van de vorige keer dat ik een vroege vlucht had op LIS dat de lounge niet open was. Dat vond ik eigenlijk wel jammer. Vervolgens op tijd naar de gate gelopen. In de BC was het ik met twee anderen. Zij waren gaan slapen, zo ik kon lekker ontbijten en daarna slapen. Ontbijt was lekker, purser erg vriendelijk en de vlucht was comfortabel. Mijn arrival was op gate C6.

    Interessant detail: ik heb op LIS de nacht doorgebracht, iets wat ik in jaren niet meer heb gedaan.o_O

    AMS-CPH
    Ik had te weinig tijd om naar de Crown Lounge te gaan. De gate was C10, dus ik hoefde niet zo ver lopen. Boarden ging vlot, hele vriendelijke crew en een volle BC. Simpel ontbijt met kaas, fruit en yoghurt.

    Interessant detail: het was een volle vlucht en of mensen vrijwillig hun koffer wilde inchecken. Het waren er heel veel!
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2016
    lloydje33, Flying doc, JRRM en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Bedankt voor het verslag! Over 3 weken is het voor mij zo ver en ga ik 5 dagen naar de Azoren met deze deal. Eerst op zaterdagmiddag met HV positioneren naar CPH vanaf EIN (wilde oorspronkelijk met de KLM voor de QF's maar positioneren zou duurder zijn dan de hele trip naar de Azoren). Aan het eind van de middag de eerste vlucht van het ticket naar AMS en dan slapen in mijn eigen bed. De volgende ochtend door naar LIS en dan met de A330 naar PDL.

    Op de terugweg heb ik ook die vervelende lange stop 's nachts op LIS. Kun je ergens op LIS nog een beetje relaxed zitten en wat wegdoezelen of is het behelpen en kun je maar beter een nachtje doorhalen?
     
  11. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Er is in de buurt van de transferbalie een grote ruimte met allerlei bankjes en stoelen. Daar heb ik gezeten en gelegen. Ik en vele anderen.:) Alvast een fijne trip gewenst!
     
    JRRM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina