Nee. Zo gaat het er niet aan toe in de briefing. Wel worden evt. bijzonderheden besproken inzake de vlucht, passagiers en flight safety. Bijvoorbeeld een FB Platinum Ultimate lid en wat zijn/haar wensen zijn.
Schandalig! Gewoon werk van maken en misschien zit er wel een teruggave in van een deel van je miles!
Erg slecht verhaal, belabberde service. Deels herkenbaar met een crew die een off-day heeft. Is mij in WBC gelukkig niet overkomen, maar moet zeggen dat ik ook weinig enthousiasme bespeur bij hen. Beetje plichtmatig vaak. In European EC vaak prettige crew, maar ook soms ronduit knorrig (mijn idee dat dit door werkdruk komt). Afgelopen winter een hernia gehad en toch nog veel gevlogen, ik vroeg standaard bij binnenkomst of ik in pantry even mocht rekken/strekken als zij aan het uitserveren waren (aangezien ik meestal op rij 3 of 4, vaak geen problem). Maar enkele chagrijnige stewardes/steward verzocht me dan om naar achteren te lopen en daar te strekken... yeah right Anyway, lijkt mij een mooie case voor flinke vergoeding in punten voor jou en vriendin. Ik ben de vertraging door de achterlijke trolley/koffer problematiek aan boord helemaal zat, en klaag standaard bij de vele vertraging. Levert meestal wat punten op als Platinum status, maar in dit geval als Platinum in WBC moet dit helemaal een goedmakertje zijn. Mijn ervaring is dat mondig zijn helpt, laatst wilde een werkstudent mij afschepen met een klein puntentaantal, " omdat hem dat wel voldoende leek" . Succes in ieder geval, maar dat de crew niet helemaal professioneel gehandeld heeft (gedrag/opmerkingen) lijkt mij evident.
Beetje off topic, maar zit er een systeem in dan? Zit vaak genoeg aan de andere zijde, in 1J ofzo en heb regelmatig aan die kant een buitenlandse KL FA.
Bij A zijde zit een buitenlandse FA? wat is het nut daarvan? weten de buitenlandse boekers dit publiek geheim en kiezen ze dan stoelen daar?
Nog geen bericht van Customer Care, dus zojuist gebeld met de Platinumlijn. Deze gaf aan dat ze er nog mee bezig zijn en ik vandaag, uiterlijk morgen een reactie krijgt per e-mail op mijn case.
En daar is het verlossende antwoord. Zitten jullie? - knip lang verhaal met excuses en "ik zal uw opmerkingen doorsturen naar de desbetreffende afdeling" - Geste Om u toch enigszins te compenseren voor het ongemak heb ik 8.000 Miles bijgeschreven op uw beide Elite accounts. Ik besef dat dit de ervaring niet zal wegnemen echter ik hoop dat u het gebaar zult waarderen. Miles bijgeschreven op het Flying Blue account van FB member: Aantal Miles: 8,000 wtf
Wees blij dat je nog zoveel miles gekregen hebt. Ik heb 2 jaar geleden een ticket gecancelled en AF heeft er meer dan 3 maanden over gedaan om een refund te verwerken. Na een mail of 40 naar 6 verschillende afdelingen lukte het uiteindelijk. Toen ik vroeg om compensatie voor mijn tijd en gemiste renteinkomsten (betaling was in PLN, daar krijg je nog rente op), kreeg ik 1000 miles.
Ik werd vanwege een annulering omgeboekt naar BA (LHR-AMS). Ik had bij KLM geklaagd dat ik moest bijbetalen voor mijn koffer. Ik heb, toen nog als FB silver, een refund gekregen + 7000 mijlen. Dus 8000 lijkt mij hier toch wel aan de magere kant.
Wat erg zeg! ik ben teleurgesteld in KLM! Voor een simpele klacht van niveau de geserveerde koffie was koud of de zonnerscherm was kapot krijg je standaard 5.000 miles. Ik zou gelijk bellen. Succes!
Heb een slechte ervaring gehad in Maart op CUR-AMS, WBC. Beetje vergelijkbaar verhaal qua slechte service, vieze stoel etc. 250€ voucher gekregen per persoon. Dus 8000 lijkt me erg aan de karige kant!
Als ik EC stoel wil hebben, kan ik kiezen: 6,50 of 3.500 miles. Analoog zou 8.000 miles iets van 15 EUR zijn
€80 als je het voor reward ticket gebruikt €20 - €40 als je het aan extra services gebruikt zoals stoel, koffer of in de KLM Shop € 0.00 als je er niets mee doet Gezien je nu compensatie hebt, ook ff posten in Klagen werkt (niet echt in dit geval)
De medewerkster die dit behandelt, leest niet mee op IF in elk geval voor een scherm dat vast blijft lopen krijg je al 7000 miles. Dit is een triest aanbod.
Er zijn verschillende mensen hier die denken dat KLM mensen meelezen op dit forum, maar ik betwijfel dit toch echt.
Ik geloof dat je zo'n 207000 miles p.p. had betaald? nog 12 belabberde vluchten dan heb je 1 nieuwe..
Volgens mij hebben ze een raster die ze volgen voor compensatie. Die goodwill compensatie wordt bepaald door een compensatie grid en 'empowerment'. Misschien/helaas heeft de OP het in dit geval zo te zien niet echt getroffen met het laatste. Jammer dat je bij KLM niet kan kiezen tussen miles en/of een voucher. Tegenwoordig als ze bellen (andere airline) en ze zien m'n miles balance is het eigenlijk altijd lachend 'u wilt zeker geen miles meer' en bieden ze standaard een voucher aan
Gezien al die inside information die ik hier op insideflyer tegenkom denk ik dat ik de enige ben die geen geheime KLM-spion is.. Hierboven heeft bijvoorbeeld @Grouchy het ineens over "compensatie grids"....andere weten dan weer precies wat er wel en niet besproken wordt in pre-flight briefings enz..