Slechte ervaring BC KL0876 (BKK-AMS)

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door ErikBenjamin, 13 jul 2018.

  1. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Nee. Zo gaat het er niet aan toe in de briefing. Wel worden evt. bijzonderheden besproken inzake de vlucht, passagiers en flight safety. Bijvoorbeeld een FB Platinum Ultimate lid en wat zijn/haar wensen zijn.
     
  2. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Schandalig! Gewoon werk van maken en misschien zit er wel een teruggave in van een deel van je miles!
     
  3. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Erg slecht verhaal, belabberde service. Deels herkenbaar met een crew die een off-day heeft. Is mij in WBC gelukkig niet overkomen, maar moet zeggen dat ik ook weinig enthousiasme bespeur bij hen. Beetje plichtmatig vaak. In European EC vaak prettige crew, maar ook soms ronduit knorrig (mijn idee dat dit door werkdruk komt). Afgelopen winter een hernia gehad en toch nog veel gevlogen, ik vroeg standaard bij binnenkomst of ik in pantry even mocht rekken/strekken als zij aan het uitserveren waren (aangezien ik meestal op rij 3 of 4, vaak geen problem). Maar enkele chagrijnige stewardes/steward verzocht me dan om naar achteren te lopen en daar te strekken... yeah right

    Anyway, lijkt mij een mooie case voor flinke vergoeding in punten voor jou en vriendin. Ik ben de vertraging door de achterlijke trolley/koffer problematiek aan boord helemaal zat, en klaag standaard bij de vele vertraging. Levert meestal wat punten op als Platinum status, maar in dit geval als Platinum in WBC moet dit helemaal een goedmakertje zijn.
    Mijn ervaring is dat mondig zijn helpt, laatst wilde een werkstudent mij afschepen met een klein puntentaantal, " omdat hem dat wel voldoende leek" .
    Succes in ieder geval, maar dat de crew niet helemaal professioneel gehandeld heeft (gedrag/opmerkingen) lijkt mij evident.
     
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Beetje off topic, maar zit er een systeem in dan? Zit vaak genoeg aan de andere zijde, in 1J ofzo en heb regelmatig aan die kant een buitenlandse KL FA.
     
  5. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123

    Bij A zijde zit een buitenlandse FA? wat is het nut daarvan? weten de buitenlandse boekers dit publiek geheim en kiezen ze dan stoelen daar?
     
  6. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Nog geen bericht van Customer Care, dus zojuist gebeld met de Platinumlijn. Deze gaf aan dat ze er nog mee bezig zijn en ik vandaag, uiterlijk morgen een reactie krijgt per e-mail op mijn case.
     
  7. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    En daar is het verlossende antwoord. Zitten jullie?

    - knip lang verhaal met excuses en "ik zal uw opmerkingen doorsturen naar de desbetreffende afdeling" -

    Geste
    Om u toch enigszins te compenseren voor het ongemak heb ik 8.000 Miles bijgeschreven op uw beide Elite accounts. Ik besef dat dit de ervaring niet zal wegnemen echter ik hoop dat u het gebaar zult waarderen.

    Miles bijgeschreven op het Flying Blue account van FB member: Aantal Miles: 8,000

    o_O wtf
     
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Wees blij dat je nog zoveel miles gekregen hebt. Ik heb 2 jaar geleden een ticket gecancelled en AF heeft er meer dan 3 maanden over gedaan om een refund te verwerken.

    Na een mail of 40 naar 6 verschillende afdelingen lukte het uiteindelijk. Toen ik vroeg om compensatie voor mijn tijd en gemiste renteinkomsten (betaling was in PLN, daar krijg je nog rente op), kreeg ik 1000 miles.
     
  9. Javadest

    Javadest Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    372
    Trofeepunten:
    63
    Ik werd vanwege een annulering omgeboekt naar BA (LHR-AMS). Ik had bij KLM geklaagd dat ik moest bijbetalen voor mijn koffer. Ik heb, toen nog als FB silver, een refund gekregen + 7000 mijlen. Dus 8000 lijkt mij hier toch wel aan de magere kant.
     
  10. Abesir

    Abesir Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    63
    Trofeepunten:
    18
    Wat erg zeg! ik ben teleurgesteld in KLM! Voor een simpele klacht van niveau de geserveerde koffie was koud of de zonnerscherm was kapot :) krijg je standaard 5.000 miles. Ik zou gelijk bellen.
    Succes!
     
  11. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Heb een slechte ervaring gehad in Maart op CUR-AMS, WBC. Beetje vergelijkbaar verhaal qua slechte service, vieze stoel etc.

    250€ voucher gekregen per persoon.

    Dus 8000 lijkt me erg aan de karige kant!
     
  12. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Wat is volgens jullie de waarde van 8000 miles?
     
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Als ik EC stoel wil hebben, kan ik kiezen: 6,50 of 3.500 miles. Analoog zou 8.000 miles iets van 15 EUR zijn :D
     
  14. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    €80 als je het voor reward ticket gebruikt
    €20 - €40 als je het aan extra services gebruikt zoals stoel, koffer of in de KLM Shop
    € 0.00 als je er niets mee doet :p

    Gezien je nu compensatie hebt, ook ff posten in Klagen werkt (niet echt in dit geval)
     
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    De medewerkster die dit behandelt, leest niet mee op IF in elk geval :eek: voor een scherm dat vast blijft lopen krijg je al 7000 miles. Dit is een triest aanbod.
     
  16. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Er zijn verschillende mensen hier die denken dat KLM mensen meelezen op dit forum, maar ik betwijfel dit toch echt.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  17. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Er zitten vast wat undercover accounts tussen ;)
     
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ik geloof dat je zo'n 207000 miles p.p. had betaald? nog 12 belabberde vluchten dan heb je 1 nieuwe..
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  19. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Volgens mij hebben ze een raster die ze volgen voor compensatie. Die goodwill compensatie wordt bepaald door een compensatie grid en 'empowerment'.
    Misschien/helaas heeft de OP het in dit geval zo te zien niet echt getroffen met het laatste.

    Jammer dat je bij KLM niet kan kiezen tussen miles en/of een voucher. Tegenwoordig als ze bellen (andere airline) en ze zien m'n miles balance is het eigenlijk altijd lachend 'u wilt zeker geen miles meer' en bieden ze standaard een voucher aan :)
     
    Unusualtravelblog, MollyMoon en JustinCase vinden dit leuk.
  20. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Gezien al die inside information die ik hier op insideflyer tegenkom denk ik dat ik de enige ben die geen geheime KLM-spion is..

    Hierboven heeft bijvoorbeeld @Grouchy het ineens over "compensatie grids"....andere weten dan weer precies wat er wel en niet besproken wordt in pre-flight briefings enz..;)
     

Deel Deze Pagina