Slechte ervaring BC KL0876 (BKK-AMS)

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door ErikBenjamin, 13 jul 2018.

  1. Maan

    Maan Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen kerstavond ben ik op AMS-PVG geupgraded van goedkoopste ticket aan boord wss (op CZ codeshare KL metal). KLM gold status toen nog, zoals je aan m'n foto kan zien, zie ik er nou niet uit als een zakenreiziger die al jaren reist :p
    Maar de cabin attendant was een super aardige vrouw van rond de 50-60 jaar oud, voelde echt als een moeder, super lief :)
    Maar in de theorie dat ze dus met twee of drie maten meten ligt denk ik dus ook wel een beetje aan de cabin attendant.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dat ziet er goed uit...Het kan dus ook vegan goed geregeld worden..mijn vriendin is Roemeens-orthodox en wil nogal eens vasten..(moet vegan zijn) en durfde het eigenlijk nooit aan vegan te kiezen..over deze foto's is ze heel enthousiast..
     
    lloydje33 en ErikBenjamin vinden dit leuk.
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Mijn zus is jaren terug KLM stewardes geweest, ze logeerde bij mij tijdens de opleiding en ik herinner me door deze discussie dat in haar studiemap al "soorten" businessclass reizigers werden besproken. Ze woont nu in Engeland, maar ik zal eens vragen hoe het toeging tijdens die briefings...
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Zou je het niet gewoon een keer slecht getroffen hebben? HGH was pandafare? Ik zou eerder bij die goedkopere BC tickets verschil verwachten. Niet dat het acceptabel is... Als je plat bent heb je je awardticket dubbel en dwars verdiend door te vliegen met KLM. Overigens heb ik dat verschil nooit gemerkt. Of ik nu op een award via punten van mijn partner in eco vloog, werd me stoel in een rij met vrije middenstoel aangeboden. Of met een goedkoop BC fare of upgrade met miles. Ik heb deze ervaring nooit gehad. Wel de laatste keer een fa die aan het stuntelen was, maar dat deed ze bij iedereen :p
     
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik moet wel zeggen dat ik doorgaans bij KL meer tevreden ben over de crew dan bij RO in bc. Ik ga graag met Tarom vanwege nog echte grote stoelen binnen europa maar de attitude van de crew verschilt daar enorm van persoon tot persoon. Bij Tarom maak ik mee dat het eten wordt neergezet drank ingeschonken en mevrouw verdwijnt naar de pantry in de staart om bij collegas te kwebbelen en ze komt pas terug als er 3 of meer op de bel hebben gedrukt. Dan weer op andere momenten blijft de drank rijkelijk ongevraagd bijgeschonken worden en een gezellig praatje etc. Maar de service en attitude is minder constant bij Tarom dan KL..
     
  6. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik vermoed dat er ook een groot verschil zit tussen vluchten van en naar AMS. In AMS hebben ze alles in eigen beheer, waar op de buiten stations het vaak externe cateraars zijn. Dit zou overigens geen excuus voor mindere kwaliteit in BC moeten zijn natuurlijk...
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  7. Ik blijf t zeggen, KLM vind ik echt zwaar onder de maat in Business Class!
     
  8. Erwin

    Erwin Blue Tier

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    431
    Trofeepunten:
    63
    Om hier dan even op in te gaan, in december BKK-AMS gevlogen met KLM (economy) en Eva Air AMS-BKK (premium eco), en ik vond persoonlijk KLM echt heel veel fijner. Ik verwachtte wellicht Eva veel beter, vanwege prem eco en 5-star rating, maar het viel me echt vies tegen. Hard product was prima, echter was de service en voornamelijk het eten echt drama. Iets wat ik niet had verwacht van een airline welke bekend staat om de service. Vond echter het KLM personeel heel erg attent en ik heb meer gesproken met het KLM personeel, dan met het Eva Air personeel, ondanks verschil in ticket.
     
  9. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Ipad: FF info staat erin, voor FB leden ook je level, mijlen (voor upgrades aan boord, als je er niet genoeg hebt heeft het natuurlijk geen zin om de pax te benaderen) bij andere ST FF staat er 'ST Elite/Elite plus'.
    Hoe je in die stoel komt; Als een pax een upgrade heeft gekocht staat dat ook naast zijn/haar naam.
    Je connecting vluchtinfo kunnen ze ook zien. De vlucht die ik voor de connecting KLM vlucht had gemaakt stond er dan weer niet in.

    Verder wat iemand van KLM er ooit heeft ingezet bij voorgaande vluchten: Eventuele IRROPS, problemen enzovoort staan er ook in zodat de FA als onderdeel van de service recovery er bij de volgende vlucht er op in kan spelen, welk drankje(s) je graag hebt & hoe. Talen die je wel/niet spreek enzovoort. Dat soort ongein.
    Kan me zo voorstellen dat als er een pax dronken, agressief/nogal 'moeilijk' is hier ook een melding van wordt gemaakt.

    Briefing; FA van een andere luchtvaartmaatschappij die ik ken maar daar gaat het meer over de bezetting, het aantal UM, kinderen en pax met 'special needs' enzovoort en eventuele andere bijzonderheden.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  10. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Dat is wel een beetje open deur intrappen. ..

    Bij elke maatschappij kan je een slechte dag treffen. Heenreis van mijn Sake fare had ik top personeel en heel persoonlijk, de terugreis weer niet. Dus ook bij Qatar heb je wat dat betreft verschillen. Feit is wel dat hard product van KLM echt nog een grote slag te maken heeft.
     
  11. Ja maar sowieso lees ik steeds vaker dezelfde soort klachten en ervaar ik dit zelf ook.
    Misschien ook teveel verwend door Emirates
     
  12. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben begin 30 en heb nog nooit issues gehad zoals hierboven beschreven. Bij KLM ook niet vaak een mindere crew in het algemeen, wat bij andere maatschappijen waarmee ik vlieg wel vaak voorkomt.
     
  13. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Interessant topic en ondermaatse ervaring inderdaad!

    Heb me ook altijd afgevraagd wat ze precies op de iPad kunnen zien.

    Ben voor het 3e jaar gold nu en ik werd voorheen vrij regelmatig naar EBC geüpgrade. Laatste keer vorig jaar was er een man aanwezig tegenover mij (ik zat op rij 1 en hij in de jumpseat) die een bekende was van het cabine personeel denk ik. Hij was steeds (richting ons) aan het filmen/ foto's aan het nemen en hij slokte alle tijd en aandacht op. Ik heb daar later bij klm melding van gemaakt (ze wel bedankt voor de upgrade en aangegeven dat het niet als klacht maar als verbeterpunt gezien moet worden) maar vervolgens nooit meer een upgrade gehad. Toeval of..? :)
     
  14. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Misschien is het een idee om gewoon eens te vragen wat er voor informatie te zien is als je cabin crew met een pad voor je ziet. Volgens mij is dat juist een van de ideeen van de nieuwe privacywet, dat je altijd inzicht mag vragen in je gegevens. Dan weten we in ieder geval zeker of het toeval is, of dat er aantekeningen staan die dit soort toestanden in de hand werken bij iemand.
     
  15. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ha, leuke! Ga ik volgende weer eens doen ala ze langskomen :)
     
  16. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Mijn ervaring met WBC bij KLM is dat het volstrekt afhankelijk is van de crew (en hun humeur). Bij zuster AF is de kwaliteit van service veel consistenter (al dan niet getrained).
    Waar ik bij AF altijd wel krijg wat ik verwacht had, is het bij KLM afwachten. Soms extreem goed, soms een wat mindere vlucht, over het algemeen een goede voldoende.
     
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Wat een verhaal zeg. Ik vlieg elk jaar 1-2 per jaar BC naar Azië, maar vlieg toch graag met KLM. Ik vond ze niet onderdoen voor Gruda die 5 star is.

    Qua eten snap ik het wel dat ze standaard maal wel vegan aanbieden en on request nog niet. Dat programma is net ingevoerd en dat zal nog wel even tijd nodig hebben om op een hoog niveau te komen.

    Maar dat neemt niet weg dat en opmerking ala platinum van pappie uit den boze is. Zo'n stewardess moet voor straf de komende jaren in Eco werken.

    Het praatje is zeer afhankelijk van het personeel. Ik weet niet of het door KLM voorgeschreven wordt, zal een navragen. Ik heb wel een aantal keer de captain voorbij zien komen en ook een praatje maken.
     
  18. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Dat vind ik ook helemaal niet erg en lijkt mij niet meer dan normaal :) Het gaat mij er niet om dat iemand anders misschien wat extra aandacht krijgt, het is meer het punt dat het niet ten koste mag gaan van de service richting andere reizigers (lees: bij het opruimen van de maaltijden werd er niet gevraagd of het gesmaakt had).

    Correct en dat zei ik ook. Praatje is leuk en als het niet gebeurt is dat ook prima (lees: de crew uit deze vlucht niet en dat is natuurlijk geen probleem). Wel is dit het onderscheidende vermogen van KLM dus het siert ze als ze het doen.

    Ja, ik vind dit onzin. Kijk eens achterin Eco hoeveel mensen daar wel niet rondlopen. Het is een komen en gaan van passagiers zodra ze merken dat het blik met Marsen, Mentosjes en chocolade is opengetrokken :D Leuk die gordijntjes voor de galley, maar dat zien als 'niet toegankelijk' is imho echt een achterhaald idee uit de vorige eeuw. Toen BC nog zogenaamd voor de elite e.d. was..

    Ze zien millennials dus wel als serieuze doelgroep binnen KLM :) Dat is positief!

    Nee, ik ben nog niet gebeld. Heb je een ander kanaal dan de KLM website voor dergelijke klachten? Laatste x dat ik daar iets instuurde duurde het +/- 14 dagen.
     
  19. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Dit is dus best uitgebreid. Ik ben erg benieuwd wat KLM in detail in je profiel opslaat. Het lijkt mij dat je - wellicht nu met de AVG wetgeving e.d. - je hierin inzage kan krijgen?
     
  20. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Of even met de Platinum lijn contact opnemen. Die kunnen ook klachten voor je indienen en zoals al werd gezegd werken hier over het algemeen vrij senior medewerkers.
     

Deel Deze Pagina