Slechte ervaring BC KL0876 (BKK-AMS)

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door ErikBenjamin, 13 jul 2018.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Maak ik me ook af en toe schuldig aan :oops: als de maaltijdservice snel start en er geen mogelijkheid meer is naar de toiletten achter te gaan.
     
  2. MarcoK

    MarcoK Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    334
    Trofeepunten:
    63
    Het komt mij regelmatig voor -bij eigenlijk alle maatschappijen waarmee ik vlieg- dat pax uit economy even door de businessclass cabine glippen om of de benen te strekken, of uit nieuwsgierigheid of om het toilet bezet te houden. Het valt me op dat het per airline erg verschilt hoe men hier mee omgaat. In mijn ervaring worden deze pax op een Aziatische of Midden-Oosten carrier sneller aangesproken op hun gedrag dan op een Europese carrier.

    Zelf ben ik één keer aangesproken toen ik vanuit “the Lobby” aan boord van een Etihad A380 terug naar voren liep. FA gokte dat ik businessclass vloog en dus juist naar achteren moest, terwijl ik een mooie first class deal gescoord had :). Of ik het bezwaarlijk vond: Nee, ervan uitgaande dat anderen ook aangesproken worden bevorderd dit natuurlijk wel de rust en de privacy in de cabines.
     
    JDE en MollyMoon vinden dit leuk.
  3. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Probeer het netjes te houden, ben tenslotte wel te gast bij een airline. Zie eigenlijk alleen japanners & misschien duitsers bovengemiddeld strak in het pak.
    Draag meestal een casual broek, overhemd & sjaal in Y & J.
    Deed ik ook altijd in de USA maar tijdens de zomer wanneer ik daar zo mag vliegen is het ook af en toe shorts & overhemd met korte mouwen of een polo. Zeker in het zuiden in luchthaven zoals CHS, SAV, MEM, ATL of LAS overstijgen de temperaturen vaak de 100 fahrenheit. Zat andere jankeezen die iets soortgelijk dragen in first/D1.
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  4. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Volgende trip voor het eerst (zonder last minute upgrade) geboekt in BC bij KLM. We vliegen AMS - ICN - BNE, eerst KL daarna KE met 2 nachtvluchten. Omdat het zo'n lange reis is denk ik wel dat ik comfortabele kleding ga meenemen en in het vliegtuig wissel van kleding. Normaal gesproken vlieg ik meestal met joggingbroek, sweaterhoody en baseballcap :p. Krijg eigenlijk nooit rare gezichten als ik met zo'n outfit upgrade BC of comfort+ reis. Komt misschien door m'n lengte en postuur (who knows, the friendly giant is not one to mess with). FA's altijd super vriendelijk. Benieuwd naar de WBC en KE. Terugreis met Etihad (KL geboekt), daar kijk ik echt naar uit!
     
    Roberto, MRB, MollyMoon en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Grappig, ik ben meestal, vooral op longhaul vluchten volop in 'sloeber en comfort' outfit, ook in WBC. Overigens ben ik nog nooit slecht behandeld op WBC vluchten, in feite het tegenovergestelde.

    Als ik direct door moet naar werk, dan doe ik meestal wel even voor de landing wat andere kleren aan. Om eerlijk te zijn heb ik ook niet het gevoel dat ik slechter word behandeld hierdoor. In feite op mijn vlucht terug uit CPT vorig jaar zat ik daar lekker in mijn sloeber en weet ik wel zeker dat ik door een plezierig praatje met de SP een betere behandeling kreeg dan zelfs iemand uit de royalty op het vliegtuig.
     
    Laatst bewerkt: 30 aug 2018
    MollyMoon en lloydje33 vinden dit leuk.
  6. wilcoboel

    wilcoboel Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    18
    Op zich wel grappig al deze bovenstaande verhalen, ik herken het helemaal ik vlieg regelmatig SIN-DPS op de KL835 en KL836 ik klaag niet snel want ik krijg op dit stuk DPS-SIN zeer regelmatig een upgrade terwijl ik maar 110€ (goedkope eco tickets) betaal voor een retour, 110€ voor een BC retour in de 777 met 2 x een huisje :) ben ik tevreden.

    De service is heel afwisselend over het algemeen ben ik tevreden, echter één keer kreeg ik een opmerking van de steward er zitten sowieoso alleen maar mensen met een upgrade in dus waarom zullen we huisjes verdelen, bewaren we liever zodat de goed betalende PAX op de volgende vlucht SIN-AMS (KL836) meer keuze hebben, toevallig had ik op deze vlucht een volledig flexi BC ticket voor het stuk AMS-DPS had ik hem echter opgesplit in AMS-SIN-DPS voor de XP punten ik heb in de afgelopen 6 maanden door mijn mileage runs met KLM al ruim 525 XP punten gespaard en een miles saldo van 300.000 miles en 120.000 punten uitgegeven aan 10 award tickets in 2018, een onverstandige of te wel lompe opmerking tegen een klant die al vier jaar de platinum status heeft en gaat voor de platinum for life, ik heb de purser er op aangesproken na dat hij op zijn ipadje gekeken had en mijn platimun status zag en het hoge miles saldo, bood hij zijn excuus aan en kwam met huisjes, bij mij gingen alle alarmbellen rinkelen heb dit de customer care voorgelegd, heb echter 15000 punten en 4 huisjes opgestuurd gekregen.

    Heb soms het idee dat de crew op longhoul vluchten meer bezig is hoe ze hun vrije dag kunnen besteden als met de passagiers, vrije tijd hebben ze genoeg neem nu het dienstplan voor de 835/836 met vertrek op zondag

    zo 21:00 vertrek uit AMS 835
    ma 16:00 aankomst SIN (6 uur tijdverschil)
    di slapen
    wo werkdag van 16:00 tot 23:00 SIN-DPS-SIN op 835/836
    do slapen
    vr slapen
    za om 01:00 s´nachts vertrek naar AMS 836 aankomst 07:45
    zo slapen
    ma ?

    werkdruk???
     
    JDE, Grouchy, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Enige keer dat ik in een Ghillie het vliegtuig in wou, was het niet zo’n succes :(

    [​IMG]
     
    Grouchy, Flying doc, Abesir en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Dit is toch schandalig deze houding..is dat normaal beleid??
     
  9. Tristan88

    Tristan88 Blue Tier

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    124
    Trofeepunten:
    33
    Vlieg als ik zakelijk ga altijd in pak (meestal direct na een vlucht afspraken) of overhemd met jeans en nette schoenen.

    Ik ben recent van AMS naar LYS gevolgen en voor een last minute upgrade BC gekozen via de app (60 euro).

    Ik vond de service die ik kreeg fantastisch. Ik zat als enige BC en de purser deed er alles aan om mij een super goed gevoel te geven. Kwam regelmatig vragen en kijken of ik wat nodig had en kreeg pro-actief dingen aangeboden waar ik niet om vroeg. Zeer positief. Hij had inderdaad een tablet met allerlei informatie en vroeg ook hoe het beviel bij KLM, wat mijn favo bestemmingen waren etc.
    Ben als Explorer gestart in januari dus heb nog geen jarenlange geschiedenis.

    Recent ook een EC comfort vlucht van AMS naar YUL en daar was de service van de stewardess zò goed en waanzinnig vriendelijk dat ik er zelfs een formuliertje voor heb ingevuld met complimenten (ri Customer care) daar werd ze bijna emotioneel van, kennelijk krijgen ze niet vaak complimenten.
    Ga er geen gewoonte van maken maar als we echt tevreden zijn met de service mag daar soms best een bedankje af denk ik?!

    Kreeg bij het verlaten ook nog een BC amenity kit van haar met een enorme glimlach.

    Dit jaar totaal al zo’n 65 vluchten met KLM gehad en geen enkele negatieve ervaring.
     
    Roberto, MRB, Abesir en 9 anderen vinden dit leuk.
  10. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Op zich denk ik niet dat de purser invloed kan uitoefen op het wel/niet uitsturen van de enquete na een vlucht. Anders schiet het compleet zijn doel voorbij en het lijkt mij juist dat KLM dit soort 'insights' wilt weten om zo de klanttevredenheid te monitoren en verbeteringen door te voeren.

    Maar ach, zal niet de eerste keer zijn dat ik me verbaas hoe sommige bedrijven om kunnen gaan met consumer care...;)
     
  11. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik krijg nooit een mail/melding/enquête om een cijfer te geven. Voor mijn vrouw en collega's heb ik dat wel meerdere malen gehad. Ik denk dat ze mensen met status die mail niet sturen.
     
  12. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Krijg eigenlijk altijd wel een mailtje, ook met status.
     
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    AF wel, KLM niet na vliegen, wel na contact klantenservice
     
  14. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Even gecheckt, maar na alle vluchten afgelopen maanden een mail van KLM Customer Satisfaction gekregen met een enquête, zonder klantenservice te benaderen. Air France daarentegen niet altijd. Vreemde willekeur dan :)
     
  15. NamataEkim

    NamataEkim Blue Tier

    Berichten:
    174
    Leuk Bevonden:
    375
    Trofeepunten:
    63
    Ik vlieg (nu) regelmatig business en draag altijd een t-shirt of vaak ook gewoon een pyjama broek. Want rot toch op man, ik wil gewoon comfortabel liggen/slapen. :p. Sterker nog dat maakt me toegankelijker denk ik? Regelmatig praatjes met pursers en FA's. Sinds Casey Neistat in onesies in First vloog en nog regelmatig vliegt boeit het geloof ik niemand meer wat je draagt.

    Iedereen is tot nu toe gewoon vriendelijk geweest maar ik heb dan altijd een camera in m'n hand als ik vlieg. Wellicht dat dit een verschil maakt? Overigens ben ik ook gewoon begin dertig.

    Wel merk ik dat het niet overal zo is.

    Bij het Conrad hotel in Dubai (vette ervaring) was er een russische dame (russisch omdat ik halverwege zelf van taal switchte omdat het makkelijker was) die dacht dat ik een voorbijganger was en mij niet verder wilde laten. Toen vriendelijk verzocht opzei te gaan zodat ik naar mijn executive kamer mocht, ze bood haar excuses aan (maar da's meer een cultuur dingetje denk ik) rest van de ervaring was supertop.

    Mijn meest recente ervaring:



    EDIT - Ik vlieg de AMS-BKK route in WBC over twee maanden. Ben benieuwd.
     
    westi, lloydje33, ErikBenjamin en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. 4 weken geleden had wij (mijn vrouw en 2 kids) ook zoiets op Schiphol, we kwamen bij de Emirates Balie aan en daar stond een enorme rij... de dame van Emirates vroeg of wij al online hadden ingecheckt.. Ja zei ik, nou dan kunnen jullie ook achteraan sluiten, of vliegen jullie business vroeg ze lachend.... ik zei nee, waarop ze ons naar de grote rij wilde begeleiden... we vliegen First..waarop we meteen een excuus kregen en direct naar de First class balie gebracht werden... Best treurig...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2018
    Roberto, JustinCase, MRB en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dat kan iemand toch niet ruiken? Als je nou aankomt lopen en gewoon meteen zegt: Hallo wij hebben first class tickets (of je boeking laat zien op je telefoon bv), waar moeten we ons melden? Dan kan er ook geen verwarring ontstaan.
     
    Michiel, Flying doc, Fripsmaster en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. Beetje omgekeerde wereld...zij had gewoon moeten vragen welke klasse vliegen jullie?
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  19. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ik kan niet beoordelen of de toon van de dame in kwestie onwenselijk was, maar dit klinkt toch enigszins als een non-event, ook al zou het zeker correct zijn eerst naar de klasse te vragen.
     
    Deleted_member_487 vindt dit leuk.
  20. We konden niet door de rij naar de First class balie waardoor we even moesten wachten..en meteen word je achterin de rij geplaatst zonder ook maar iets te vragen en op zo'n neerbuigende toon...
     
    danfl44 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina