Slechte ervaring BC KL0876 (BKK-AMS)

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door ErikBenjamin, 13 jul 2018.

  1. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Een a la carte menu in economy kost 4200...maar ik heb daar geen Vegan meal tussen zien staan.....
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  2. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    In het topic "Klagen werkt" vind je veel info over compensatie die mensen gekregen hebben.

    Voor een IFE systeem dat niet werkte in J heb ik zelf eens 10k gekregen en 2x 7.5k voor baggage niet aangekomen.

    In @ErikBenjamin situatie is het wel zo dat het om tegenvallende ervaring ging in plaats van dat er iets mis was of ontbrak aan het harde product. Los van het feit of de klacht terecht of onterecht is, is compensatie hiervoor lastig(er) in te schatten.
     
    Abesir vindt dit leuk.
  3. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Gister zelf gebeld met de Platinum lijn om de situatie uit te leggen. Hierbij aangeven dat ik 8000 miles op een vlucht van 103k wel erg karig vind gezien de ervaring/klachten op KL876. De medewerker gaf mij hierin gelijk maar kon dit niet verder behandelen. Doorgezet naar de medewerkster die mijn case in behandeling heeft en die zou mij morgen terugbellen.

    Dat was vandaag en ik heb inmiddels tweemaal contact met haar gesproken. In het eerste gesprek de situatie uitgelegd en ze gaf aan dat ze, naast excuses en doorsturen van de klachten naar de betreffende afdelingen, niet veel meer kon doen dan de reeds uitgekeerde 8000 miles. Ze wilde dit later nog verhogen naar 10k aan miles (10k totaal, dus 2k erbij). Verder was erg geen ruimte voor meer. Aangegeven dat ik het bijzonder karig vind en op de vraag wat ik zelf wel redelijk zou vinden, aangeven dat ik ergens een 25-50k aan miles meer in de buurt vind komen. Ze ging overleggen met het team.

    Teruggebeld en 10k blijft de max. In dit geval blijft de 8k staan en voegt ze er een Bongo dinerbon aan toe. Lang verhaal kort... tja
     
    Laatst bewerkt: 20 jul 2018
    Didier13 en FlyingFonz vinden dit leuk.
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    :eek:
     
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Hmmm...wist jij ergens hierboven niet zelf precies te vertellen hoe het toegaat in briefings? mainsuspect? ;) upload_2018-7-20_22-36-1.png
     
    Deleted_member_487 en MollyMoon vinden dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Tja, lastig verhaal. Een van de voordelen van KLM ten opzichte van andere maatschappijen vind ik vaak het vriendelijke personeel. Persoonlijk vind ik die service in economy een groter verschil met andere maatschappijen dan in business. Ik heb sinds m'n begin 30 platinum status en in economy krijg je dan zeker nog wel eens een bezoekje van een purser of iemand die het opmerkt, in long haul business zie ik de senior purser sporadisch, soms komt ze de maaltijdbestelling opnemen. Dat vind ik altijd opmerkelijk als je in een Airbus ongeveer 16 pax in business hebt zitten. Voor een 747 met twee verdiepingen denk ik altijd 'ze zal wel op de andere verdieping zitten'.

    Ik herken me eigenlijk niet in ervaringen over achterdocht bij een millennial met platinum status, maar merk wel dat de senior crew in business nog minder gewend is aan de nieuwe passagier, die ook in t-shirt of op sneakers reist. Als ik direct uit werk kom en m'n pak nog draag, heb ik standaard een praatje incl vragen over wat voor werk je doet etc. Dat is op sneakers vaak niet aan de orde.

    Op vluchten naar zakelijke bestemmingen zoals NY en San Francisco heb ik vaak iets vriendelijkere crew dan naar de Caribbean, waar ik vaak heen vlieg. Die business cabines naar de Caribbean zitten dan weer bijna zonder uitzondering vol met gemiddeld jong overheidspersoneel, als ik het zo inschat vaak 25-40 jaar oud.

    Toevallig heb ik vorige maand gevraagd of ik mocht zien wat er op die iPad voor info stond. Dat wilden ze niet laten zien, maar wel vertellen. Belangrijkste was een seat map van het toestel, dan zijn de stoelen aanklikbaar en zie je van de betreffende passagier of iemand status heeft, met andere passagiers reist, aansluitende vluchten heeft en hoeveel miles er in de account staan. Dat laatste ivm on-board shopping. Even later zag ik een FA op z'n iPad scrollen en het leek wel zo'n beetje te kloppen.

    Ben overigens recent weggestuurd uit de economy terwijl ik business vloog. Ik zat op 4A in een 747 en vloog met een bekende op 14C in economy comfort, die niet meer kon upgraden naar business, zat bomvol. Er waren in EC ook geen stoelen meer vrij, dus hebben we een paar wijntjes gedronken eerst in de nooduitgang, later in de galley achterin, later in de galley in het midden. Daar staan doorgaans wel meer mensen en het waren geen keukens waar iets bereid wordt, maar echt die plaatsen waar ze snacks en flessen water neerzetten die je kunt pakken tijdens vluchten.
    Ik had geen glas meegenomen uit de business, dus gewoon economy wijntje uit plastic. Het was duidelijk dat ik business vloog en het was ook duidelijk dat we zelfs aan boord (er blijft kansje op late no-show:)) nog geprobeerd hebben mijn bekende te upgraden. Het was ook overduidelijk dat we samen reisden. Zijn uiteindelijk op 3 verschillende plaatsen weggestuurd, eerst bij de nooduitgang vanwege de vliegveiligheid, later in de galleys omdat passagiers daar niet mochten stilstaan. Lampjes stoelriemen aan brandden in geen van die keren, was ook geen turbulentie. Merkwaardig.
     
    MVA20, Flying doc, FlyingFonz en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    798
    Leuk Bevonden:
    957
    Trofeepunten:
    123
    @arjen05 Ik herken je verhaal zeker. Als ik in een t-shirtje reis word ik steevast genegeerd door de crew. Een paar weken geleden vond ik het wel erg opvallend toen de purser langskwam voor een uitgebreid gesprek met de pax naast mij, zo een met een parelketting etc.

    De purser boodt de pax naast mij een wijntje uit de BC aan, terwijl ze naar mij niet op- of omkeek. Dat was een zilveren pax, ik ben platinum maar zat er pal naast. Als ik een net overhemd draag komt de purser wel regelmatig langs voor een praatje over wat voor werk ik doe, wat ik op de bestemming ga doen, etcetera.

    Niet dat die extra aandacht van de crew me zo beroert, maar dit soort ervaringen zijn wel opmerkelijk te noemen. Misschien heeft dat ook wel te maken met de dinosaurusleeftijd van het gros van de KLM crew, en dat zij zich niet (extra) willen inspannen voor een twintiger/dertiger.

    @WorldTraveller Buitenlandse KLM FAs zijn in mijn ervaring ook attenter dan de Nederlandse. Evengoed vind ik het wel langzamerhand een reden worden om wat vaker voor AF te kiezen i.p.v. KLM.
     
  8. Ik denk ook echt dat het een cultuurdingetje is. Als je met bijvoorbeeld een degelijke Aziatische Airline vliegt, dan word je verzorgd... dat mis ik altijd bij de KLM
     
  9. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Ben verrast om dit te lezen. Ik heb geen ervaring met ST omdat ik bij *A zit. Ik vlieg wel regelmatig in business als 25 jarige zonder casual kleren te dragen (ja ik durf zelfs jogging in business te dragen, sorry daarvoor). Nooit heeft een FA mij anders behandeld voor zover ik het weet, of het nu met upgrade vouchers, award flight of paid was. (op 1 incidentje na bij Ethiopian Airlines).

    Meestal board ik helemaal op het einde maar als ik toch priority boarding doe en je zit op een short haul in business krijg ik wel veel vieze of verbaasde blikken van de passagiers die business class passeren, als of ze me vooroordelen. Waarschijnlijk denken ze "profiteren van rijke pappie"
     
    JDE vindt dit leuk.
  10. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Woow wat een verhaal @ErikBenjamin ! Ik vind het al vrij apart dat er enorme verschillen zitten in het harde product (zie het verschil 787 en 330-200). Bizar dat de service en maaltijden zo slecht waren, de afhandeling van je klacht is minstens zo erg.

    Ik ben zelf 28 en toen ik afgelopen maand aan boord ging van een KLM kist en linksaf de business class in liep werd mij gevraagd of ik wel goed ging. Nadat ik mijn boarding pass had laten zien draaide de stewardess zich om zonder iets te zeggen. Verder geen slechte ervaringen gehad met de crew, in tegendeel zelfs.

    Ik ben 1 keer weggestuurd uit de galley voorin het vliegtuig, nadat er vanuit de cockpit werd gebeld. De deur van de cockpit ging open en er mochten daardoor geen passagiers aanwezig zijn in de galley. Stewardess liep vriendelijk mee naar achteren om het gesprek af te maken.
     
    JDE vindt dit leuk.
  11. Haha ja ik ken t.
    Zeker als ik alleen vlieg in mijn makkelijk zittende campingsmoking.
    Ben benieuwd, over 3 weken vlieg ik emirates first class met mn hele gezin..zal ook wel weer rare blikken krijgen
     
    JDE, ErikBenjamin, Daeni en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Dat jullie op de vuile blikken letten joh ;)
     
    Flying doc en ErikBenjamin vinden dit leuk.
  13. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ehh weet iemand wat deze geheimtaal betekent?
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  14. MollyMoon

    MollyMoon Blue Tier

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik wil de vraag eens omdraaien..is er hier iemand die strak in het pak in de business class gaat zitten ? In promo / reclame enz. zit de hele business class altijd strak in pak, maar in de praktijk zie ik maar een enkeling strak in het pak zitten.

    Ik ga netjes, maar dat doe ik ook in economy , zal wel komen omdat ik een vrouw ben. Ik heb ook wel eens in een Ierse dans pakje (inclusief Ghillies) in het vliegtuig gezeten wegen grote haast...
    upload_2018-8-22_13-23-0.png
     
    Abesir, Grouchy, Daeni en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik zit nooit strak in het pak, want ik vlieg uitsluitend privé. Wel altijd netjes, Gant of Hilfiger (spijker)broek en een overhemd. Ghillies zijn balletschoenen, moest ik wel even opzoeken:).
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  16. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Kleed me nooit sloeberig in BC, maar zeker geen driedelig pak. Net/casual broek, strakke maar lekkere schoenen en T-shirt of soms overhemd.

    Laatst in WBC reageerde de FA van de andere kant trouwens wat heftig toen ik voor naar de WC probeerde te gaan, was blijkbaar verbaasd dat ik daar in mocht. Direct opgelost en excuses. FA aan mijn kant was trouwens topklasse, dus geen enkel probleem.
     
  17. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Oké niet echt relevant aan KLM vluchten maar dit heb iets gelijkaardig voorgehad bij Ethiopian. Na een vlucht van 8u gaan we bijna landen, ga ik naar de toilet, zegt de FA van andere kant "sorry this is for business class only". Komt de FA van mijn kant zeggen dat ik wel mag, trapt hij het af zonder excuses. Pijnlijk einde van een vrij goede ervaring Business Class met Ethiopian. Zo'n dingen zouden niet mogen gebeuren, zeker niet in Business Class... of het nu award/paid is doet het er niet toe.
     
    MollyMoon vindt dit leuk.
  18. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik maak dan weer vaak genoeg mee dat eco-reizigers snel door het gordijn glippen richting toilet zonder dat FA het interesseert...zal wel aan Tarom liggen
     
  19. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik had ook moeten opzoeken wat ghillies nou zijn..
    upload_2018-8-23_4-11-53.png
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2018
    MollyMoon en Flying doc vinden dit leuk.
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik heb de afgelopen maanden een aantal keren AF Business Class gevlogen en daar was het net zo.
     
    MollyMoon vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina