Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

  1. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Gisteren om 10u (vlucht van 14u) 2.5u in de rij gestaan. Helaas hebben de kinderen geen skypriority. Weet iemand hoe het zit met kinderen <12 jaar en privium?
     
  2. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Vervelend! Hebben jullie de vlucht nog wel gehaald? Hoe het precies zit met privium weet ik niet, maar gisteren was er een man die hier gebruik van maakte met z'n kinderen (gok leeftijden van 6 en 8) en de medewerker die hier stond te controleren zei hier niks van. Misschien dus gewoon proberen?
     
    noppie vindt dit leuk.
  3. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Ruimschoots gehaald. Stonden 4.5u tevoren in de rij door de lift te nemen vanuit Schiphol plaza ipv de roltrap. Lift wordt niet gecontroleerd.
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    En toch, 4.5 uur van te voren aanwezig, zorgt er dus voor dat jij in een rij staat waar je nog helemaal niet in zou moeten staan, al snap ik het wel, want in jouw rij staan ook mensen die er nog helemaal niet in hoeven te staan.

    En natuurlijk wil je je vlucht halen, maar die had je zelfs ruimschoots…

    Nu heeft Schiphol niet de ‘luxe’ van Eindhoven airport, maar het onmogelijk maken om door de poortjes te gaan als je vlucht nog niet op het digitale bord staat zorgt er dus exact voor dat de juiste reizigers in de wachtrij staan en de vroegkomers extra lang buiten de rij mogen wachten.
    Voor Schiphol als 24/7 open luchthaven met transferpassagiers kan je dat niet doen, maar het zou een boel oplossen.
     
  5. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Geheel eens, maar na het Stockholm debacle waar ik mijn vlucht gemist heb door wel netjes (toen nog 3u tevoren) aanwezig te zijn, is Schiphol in mijn optiek enkel overleven geworden.
     
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Familielid gisterochtend (zaterdag). 05:45 aankomst voor vlucht van 10:05 (ja te vroeg, maar ze werd toch binnen gelaten). Om 06:30 in rij voor security en 07:30 er doorheen.
     
    noppie vindt dit leuk.
  7. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Privium kun je officieel pas aanvragen voor kinderen vanaf 12 jaar. Tot 16 jaar worden ze bij de paspoortcontrole er altijd uitgehaald voor een 2e check.

    Zoals eerder in dit topic aangeven is Privium persoonlijk, het laten gebruiken van de pas door derden kan leiden tot inname van de pas.
     
    Morris vindt dit leuk.
  8. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Zojuist contact gehad met privium medewerker via de chat.
    - “Kinderen onder 12 jaar zijn helaas niet toegestaan in de lounge, en zij kunnen ook niet mee door de snelle grenspassage.”
    - “De kinderen mogen wel mee door het Privium security proces.”

    dus zoals verwacht geen Iris scan voor kinderen <12 jaar, maar wel snelle grenspassage.
     
    Morris vindt dit leuk.
  9. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Ehh, de Privium irisscan is toch de snelle grenspassage? Of bedoel je priority security?

    Er zijn wel een aantal voorbehouden aan die Priority security: beide ouders moeten Privium hebben en daadwerkelijk meereizen en het is ter discretie van het Schipholpersoneel. In theorie kunnen ze het weigeren, het is geen formeel beleid.

    Overigens klopt dat niet helemaal van kinderen onder de twaalf jaar in de Privium lounges. In de Privium express lounge worden (las ik hier eens) ook niet Privium kaarthouders toegelaten (op basis van een bepaalde reisklasse/ticket, fijne weet ik er helaas niet van). 28 juli kwamen er twee paar ouders met in totaal vier kinderen <12 jaar de Privium express lounge in gelopen. Gedroegen zich overigens wel keurig!
     
    Morris en noppie vinden dit leuk.
  10. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Dat was ook hun Twitter reactie.

    Goedemorgen, bedankt voor uw bericht. Wanneer u samen met uw kinderen onder de 12 dan mag u deze meenemen door de security check, mits beide ouders (beiden in het bezit van een Privium lidmaatschap) hierbij aanwezig zijn. U kunt ze echter niet meenemen door de automatische grenspassage; bij dit proces vervangt uw Privium kaart (gekoppeld aan de gegevens van uw irisscan) als het ware uw reisdocument. Uw kinderen zullen in dit geval genoodzaakt zijn door de gebruikelijke, handmatige paspoortcontrole te gaan. ^Jim
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  11. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Wel mooi dat ze hier nu consistent over zijn, want tijdje terug gaven sommige medewerkers aan dat dit mocht terwijl anderen weer zeiden dat dit niet is toegestaan.

    Dit is vooral voor reizen binnen Schengen erg handig.
     
    noppie vindt dit leuk.
  12. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    151
    Trofeepunten:
    43
    Het lijkt de betere kant op te gaan op Schiphol. Vandaag om 10:05 aangekomen en zat om 10:25 in lounge 52. De reguliere wachtrij voor de beveiliging was ongeveer 40 minuten, bij de KMAR stond er niet eens een rij.
     
    noppie, Urbanjazz, Ready2Board en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Data punt woensdag 10 augustus.

    Aankomst 10.25 met taxi. Binnen 30 minuten koffer ingechecked en door security en paspoort controle (security duurde ca 20 min). Met Skypriority en Privium.

    De tent buiten was leeg maar desondanks stond er bij de gewone security controle wel een flinke rij. Wachttijd daar volgens medewerker die ik sprak zeker 1.5 uur.
     
    Laatst bewerkt: 12 aug 2022
    Amsterdam, lloydje33, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Zojuist op SFO: vanaf uitstappen Uber tot de lounge ruimschoots binnen een kwartier, inclusief inchecken ruimbagage. Zonder priority zal het niet veel langer hebben geduurd.
     
  15. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Vanmorgen om 06.23 aangekomen met de trein. Om 06.55 door security heen. De normale rijen zien er ook nog goed te doen uit bij departure 1. Was maar 1 security line open voor priority.
     
  16. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Zojuist op BCN: binnen een kwartier in de lounge. Zonder priority zou het waarschijnlijk een kwartier langer hebben geduurd als je met ruimbagage reist.
     
  17. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Heeft je ticket geen toegang tot de priority fastlane op BCN, dan kun je toegang voor € 5 p.p. vooraf kopen via https://www.aena.es/en/passengers/vip-services/fast-lane.html

    Kan ook voor andere spaanse Aena luchthavens zoals Madrid, Sevilla, Valencia etc.
     
    Tim82, michiel1 en bernard vinden dit leuk.
  18. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Vertraging zat em niet in de security, de “rij” met fastlane was gelijk aan de reguliere “rij”. Voor het afgeven van de ruimbagage was er zonder priority een rij van vermoedelijk een kwartier. Fastlane kopen zou, in elk geval vanmorgen, zonde van je geld zijn geweest.
     
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.119
    Leuk Bevonden:
    950
    Trofeepunten:
    143
    Waarschijnlijk net als bij Schiphol, kom je om 08:00 aan dan sta je uren in de rij, maar om 11:00uur loop je gewoon door...
     
    Menno vindt dit leuk.
  20. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Om 08:15 op ATH en loeidruk buiten en bij de incheckbalies. Binnen 5 minuten was ik door security. Ook bij de non-priority waren geen rijen en was het aankomen, spullen op de band en doorlopen. Geen moeilijk gedoe met secundaire screening of (net als maandag op Schiphol) een trainee in de priority rij die moest leren fouilleren. (was ik vergeten te vermelden maandag, maar had het te druk met mijn bagage zoeken);). Ik vroeg nog netjes of de jongeman in opleiding was aangezien 5 mannen achter elkaar gefouilleerd moesten worden (wel heel toevallig) en er 2 supervisors aanwijzingen stonden te geven dat hij dingen vergat. Nee hij was niet in opleiding.....Tuurlijk! Wees gewoon eerlijk :)
     
    Godenzoon14 en Menno vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina