Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

1. Huib

Huib Newbie

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Non Schengen om 22:00
    Tov E pier.
    Kom je lekker thuis en dan dit....

20220721_215559.jpg

Ik vertrok, dus situatie beneden niet gezien.
    Vraag me af of je de trein dan nog haalt.

Maar ehhh. Vraagje: Naar Schengen, bij D pier, was volgens mij uitgestorven. Met Privium ideale oplossing om thuis te komen. Maar wat zou de KMAR doen als je daar naar toe gaat en vraagt of je door mag, want je moedertje of zo...
    Zal wel niet lukken want geen boarding pass.
    Ben benieuwd of iemand ervaring..

Enneh @Pictor met KCH: Je had toch met Privium bij de D-Pier via non-Schengen ->Schengen kunnen gaan? Of zie ik iets over het hoodd? Tijdens Corona deed ik dat vaak om heen en terug naar de lounge te gaan.

Laatst bewerkt: 3 aug 2022
  2. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Je ziet niets over het hoofd. Ik heb dat ook een aantal keer gedaan. Van Non-Shengen D-pier gewoon richting A,B,C-pier gaan en daar door de Privium poortjes.

Huib vindt dit leuk.
  3. Pictor

Pictor Blue Tier

Leuk Bevonden:
    658
    Trofeepunten:
    123
    rode kruisjes van non-schengen naar schengen en de uitgang bij pier E-F was ook gesloten

Laatst bewerkt: 3 aug 2022
  4. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Huib vindt dit leuk.
  5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.078
    Trofeepunten:
    358
    Toch bijzonder hoeveel verschil er kan zijn, zo was ik vorige week woensdag rond 21.30 hier en kon ik direct doorlopen zondat ook maar iets van een wachtrij, dus er zullen eerder op de dag wel personele problemen geweest kunnen zijn.

Je zou trouwens, ook als je geen privium hebt en je komt wel in de terminal zelf uit, proberen om via de Non Schengen naar Schengen te gaan, die doorgang is in principe altijd open, want er zijn altijd passagiers die de volgende dag een vlucht hebben en ik ben nog nooit geweigerd via die route, het grootste voordeel van die route is dat je kan zien hoe druk het is, terwijl je bij het naar beneden gaan denkt dat het rustig is en dan toch in een hele drukke hal terecht kan komen...

Huib vindt dit leuk.
  6. Huib

Huib Newbie

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Hier de info...
    Bijna 22 uur. Dan wil je toch naar moeder de vrouw?

Voor wat betreft vertrekkende reizigers: #uitgestorven

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 4 aug 2022
  7. AmeriBeer

AmeriBeer Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Nog een datapunt (4 aug - volgens Schiphol site vandaag piekdag), met Skypriority, geen Privium, vlucht binnen Schengen:
    • Aankomst Schiphol Plaza met trein: 7:15 (3 uur voor vertrek)
    • Wachttijd security; 20'
    • Lounge: 7:45
    Had Flex ticket gekocht voor mijn echtgenote voor Skypriority voordelen. Zij heeft geen status, ik wel via FB Platinum. Was het me wel waard als ik de lange rijen zag.

Huib, Carel1 en George1 vinden dit leuk.
  8. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    472
    Trofeepunten:
    63
    Kun je eigenlijk een flex ticket kopen bij KL, daarmee door de SkyPriority security gaan (dus BP scannen) en dan weer laten terugbetalen?

9. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    472
    Trofeepunten:
    63
  10. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Even dubbel checken bij ervaren personen hier: Kan je als Swiss business class reiziger gebruik maken van SP op Schiphol? Dacht dat ik het had gevonden op internet, maar kan het nergens meer vinden. (Vlucht AMS - ZRH)

Laatst bewerkt: 5 aug 2022
  11. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Geen SP maar wel de prioritylane. Dus achter KLM de trap omhoog.

michiel1 en FlyingDuck vinden dit leuk.
  12. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ja, zie deze site:
    https://www.staralliance.com/en/gold-track

FlyingDuck vindt dit leuk.
  13. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt voor de tip, ik zie dat ze vanmorgen vertrokken vertrek hal 1, dus vertrekhal 1 achter KLM de trap op. Bordjes volgen van Priority Lane volgens website @Vliegende_Keep . Ben al in tijden niet op Schiphol geweest, alle voorbereiding is welkom. Dank!

lloydje33 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  14. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.552
    Trofeepunten:
    478
    Wie weet hoe de situatie op BRU is?

15. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Weet iemand of de Small bag only lanes er nu nog zijn? Ze hadden hier proeven mee in het verleden maar google brengt mij niet verder.

16. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.078
    Trofeepunten:
    358
    Ik zag laatst nog wel borden daarvoor staan, lopend naar het panoramaterras, maar ik had het idee dat die route nu niet gebruikt werd, simpelweg omdat er niemand was rond 16.00 uur, ik dank dat bij de topdrukte in de ochtend dat ook niet het geval is en dat er één lange normale rij is.

Sky Priority is toch wel een must, niet eens omdat ik niet wil wachten, maar ook dat het simpelweg niet kan, ik ga niet 4 uur van te voren aanwezig zijn in een zigzagrij buitenom wachten, als ik een charter had kan ik dat nog voorstellen, maar ik ben gewoon aan het werk.

Ruut en lloydje33 vinden dit leuk.
  17. George1

George1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    103
    Trofeepunten:
    33
    Vanochtend priviumpoortjes T2 bovenaan roltrap rechts gesloten, linksaf in de prio lijn gezet, slechts 2 scanners open. 60 minuten wachttijd voor security. Eco lijnen erg vol maar zat wel beweging in - 2 uur wachttijd schat ik.

noppie vindt dit leuk.
  18. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    472
    Trofeepunten:
    63
    60 minuten wachttijd met priority/privium? :eek:

19. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.078
    Trofeepunten:
    358
    Niet voor niets zijn veel vluchten met vertrek voor 07.00 uur veel te laat weggegaan.
    Mijn 08.15 vlucht uit Dusseldorf daardoor ook, late inbound, om vervolgens nog nooit zo lang gedaan te hebben om naar Schiphol te vliegen, wetende dat het als alles mee zit in 21 minuten kan was het vandaag 38 minuten…. Gelukkig bouw ik altijd wel genoeg overstap in.
    In Dusseldorf viel het me mee, 30 minuten, maar kom 12 minuten later en het is het dubbele…

20. PieterMaurits

PieterMaurits Blue Tier

Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Vanmorgen om 07:45 aankomst Schiphol, zaten om 08:15 in de lounge voor het ontbijt. Waren inderdaad maar 2 scanners open voor prio, liep gelukkig snel door. We spraken na de controle iemand die in de 'reguliere' rij stond en die vertelde dat hij er 2,5 uur over had gedaan. Ben benieuwd hoe het dinsdag ervoor staat.

Deel Deze Pagina