Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    45min voor Privium is wel fors!
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  2. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Ja, eens!
     
  3. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen zaterdag gevlogen vanaf AMS.
    Was met SkyPrority in 9 minuten door check-in (boardingpass laten printen) en door security heen. Vanaf SkyPriority trap omgeleid naar vertrek 1 waar ik zo aan de beurt was. Economy leken lange rijen; geen tent gebruikt.

    Maar toen was ik nog iets vergeten te halen bij de AH (cadeautje voor op bestemming)...:oops: Dus weer via bagagehal naar buiten, en de tweede keer 12 minuten nodig gehad vanaf Plaza, omdat m'n rugzak naar secondary ging (met precies dezelfde inhoud + stroopwafels :D)
     
    BartF vindt dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Stroopwafels zijn dus de trigger voor secondary ;)
     
    FlyingFonz en Menno vinden dit leuk.
  5. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    371
    Trofeepunten:
    63
    Volgens de dame die m'n rugzak pakte was dat het niet – maar iets met vloeistoffen. Hoefde verder ook niet open/gecontroleerd te worden.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Op Dusseldorf altijd, maar dan ook altijd.

    Ik haal ze er tegenwoordig uit, wordt altijd afgesnauwed nee ze mogen in de tas blijven. maar nee, daar trappen we niet meer in.
    En bij de secondary daar zijn ze er blij mee, want die tas gaat er dan wel heen, ze zien gelijk wat het is, doen voor de vorm even een swap, men heeft immers procedures, maar kan gelijk verder.
     
    Carel1 en Menno vinden dit leuk.
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik moest gisteren met Ryanair naar Stansted vanaf Eindhoven. (Terug gewoon KLM, want er zit een limiet op wat ik over heb voor de werkgever om kosten te besparen).

    Die ervaring viel men niet tegen, op Eindhoven Airport staat bij de ingang van de security aangegeven welke vluchten door de security check mogen, als je vlucht verder is dan 2 uur dan staat deze er niet op en gaan de poortjes niet open.
    Je hoeft dan ook niet buiten in de rij te wachten, je kan beter kijken of je er al door mag, want er staat wat 'Transavia' volk de boel een beetje te blokkeren.
    Vanaf het moment van scannen van de boarding pass tot aan het controlepunt is 25-30 minuten met 4 scanners open.

    Tevens doet men het goed voor de non-Schengen vluchten, je mag pas door de paspoortcontrole als je vlucht aangegeven staat, en dat doet men zo dat om 09.05 dat wordt aangegeven voor een vlucht van 10.00 uur, en dan zijn net de voorgaande non-Schengen vluchten weg, en ja er kan wel een rij staan maar je haalt ook als laatkomer bij de paspoortcontrole sowieso je vlucht.

    En ja het is slecht dat de priority mogelijkheid er niet is, maar ik zie niet in hoe men dit operationeel goed kan laten doorstromen, die rij gebruiken ze nu als je op krukken loopt of als je echt dreigt een vlucht te missen.
    Door deze opzet wordt de capaciteit optimaal benut, en krijg je geen wanorde van mensen die lopen te duwen of voordringen omdat men een vlucht dreigt te missen omdat de juiste mensen op de juiste tijd in de rij staan.
    Uiteraard, 08.30 aankomen voor je 08.55 vlucht, dat ga je niet redden, maar dat is sowieso al krap natuurlijk.
     
    FlyingFonz en Ruut vinden dit leuk.
  8. Tommy

    Tommy Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    598
    Trofeepunten:
    123
    Schiphol verhoogd de prijs van het Vip center vanaf 1 september naar 610 euro… Dat is wel een mega verhoging!

    Benieuwd wat ze met privium gaan doen…
     
  9. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Kwestie van vraag en aanbod ;)
     
  10. George1

    George1 Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    102
    Trofeepunten:
    33
    Kan wat mij betreft niet duur genoeg zijn
     
  11. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Laatst bewerkt: 29 jul 2022
  12. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    De beste man reisde naar een non-Schengen land ;) Daarbij: je moet, zoals je hebt aangegeven, de bron kunnen aantonen. Ga er maar vanuit dat je even mee mag naar het kantoortje van de doorlaatpost om dat te vertellen. Dat is dus niet per se een soepele doorgang als ze meer dan 10k in je fanny pack of rugzak vinden :D
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Wat er echter bij 'spectaculaire nieuwsberichten' achterwege blijft is de afwikkeling ervan.
    Want slechts 3% tot 5% wat in beslag wordt genomen blijft in beslag genomen zijn.
    De persoon in kwestie zal inderdaad geen enkele verklaring aan de douane of KMAR afleggen.
    Wat men doet is in later stadium met een advocaat komen die met een plausibele verklaring en bijhehorende documenten komt.

    En als de beveiliging het al ziet, dan moet het echt veel zijn geweest, want E10.000 is echt niet veel geld, ik heb er wekelijks mee te maken, 2 bundels (100 stuks) van E50 is al 10K. Dat gaat echt niet opvallen op scanners hoor, daar zal de douane of KMAR niet bijgehaald worden, want de beveiliging is geen opsporingsinstantie, die is echt voor de veiligheid, er zijn wel protocollen bij afwijkingen in reguliere bagage, want als het echt veel is dan lijkt het op de scanner wel afwijkend en kan een extra controle noodzakelijk zijn.

    In mijn werkgebied is het namelijk in sommige landen heel normaal dat er met grote sommen contant geld betaald wordt, en het vervoer ervan gaat echt wel via geldezels bij de wat kleinere spelers.
     
  14. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Dat dacht ik al. Maar wilde dit toevoegen. Kende iemand die iedere keer op en neer uit Zwitserland vloog met 9999,99 in de knip. En da hoef nie.
     
  15. FlyMike

    FlyMike Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Iemand enig idee waarom de vluchten van BA vanaf AMS naar London City de laatste tijd vaker geannuleerd worden? Ik vlieg woensdag de BA8496. Deze is vandaag geannuleerd, net als de BA8460. Dit lijkt de afgelopen weken ook geen uitzondering op deze route. Is dit vanwege beperkte load op de routes, dat ze dit samenvoegen?
     
  16. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Vrijdag op LUX weer eens van die ouderwetse scanners, waarbij je al je zooi uit je tas moet halen en dan je rommel in vijf bakjes met de hand door die scanner moet duren. We zijn maar weer verwend met Schiphol! :D
     
  17. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Maar heeft U berekend hoeveel mensen er daar doorheen gejaagd worden. Vaak zijn die ouderwetse veel sneller. Meer mensen per uur.
    Op Boekarest gaat het echt bloedsnel. En v i j f bakjes???
    Dan roept met hier dat dat dan niet veilig is.. sinds de cockpitdeur gesloten is wil er niemand meer kapen...
     
  18. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Mijn enige voordeel is dat ik een vol pak joghuert mee kan nemen.
    Kaas haal ik er meestal uit (Glycerine= false positive)
    Maar de draaiscanners zijn echt trager dan de doorloopscanners.

    Overigens staat de vloeistof meting veel te strak afgesteld.

    Kennis van mij heeft Stoma. Op werkelijk geen enkele luchthaven wordt die gezien (ook niet op TLV!) en op Schiphol a l t i j d in het hokje voor controle. Behoorlijk vernederend.
     
  19. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Ik lees een hoop aannames. Wie roept hier dat het niet veilig is? Heb je daar een quote van? Hoe komt het dat je moeite hebt aan te nemen met het feit dat het vijf bakjes zijn geweest, als je er niet bij bent geweest? Raar verhaal. En: "Vaak zijn die ouderwetse sneller", waar baseer je dat op?

    Ondanks je ongefundeerde aannames, wil ik best een en ander toelichten: kleine Samsonite rolkoffer die als handbagage meegaat en een werktas met wat elektronische apparatuur.
    1. Werktas, in apart bakje.
    2. Laptop eruit, in apart bakje.
    3. Rolkoffer, moest open worden gemaakt, vloeistoffen eruit, in apart bakje.
    4. Vloeistoffen in doorzichtig zakje paste niet meer in bakje van de rolkoffer, dus in apart bakje.
    5. Riem af, horloge af, samen met smartphone in apart bakje.
    De nieuwe scanners zijn technisch meer geavanceerd en kunnen meer 'zien'. Luchthavens (bijvoorbeeld Eindhoven Airport) geven aan dat het securityproces door deze scanners juist sneller en meer efficiënt gaat. Hoor natuurlijk graag als ze er naast zitten en dit niet klopt!
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2022
    FlyingDutch, Ruut, jphorn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Welke luchthavens hebben eigenlijst dezelfde scanners als Schiphol? Een lijstje daarvan zou handig zijn, want dan kan je met inpakken van je koffer al rekening houden dat niet alles eruit hoeft.
     
    Godenzoon14, Ruut en jphorn vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina