Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

  1. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Zou inderdaad handig zijn als apart topic
     
    Godenzoon14, lloydje33 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    De winst bij de nieuwe generatie scanners is dat men vooral echt kan controleren op inhoud, dus dat vloeistoffen gewoon mee mogen, en er dus een echte controle plaatsvindt, en dat daarom de spullen ook in de koffer kunnen blijven zitten en je inderdaad per saldo minder bakken nodig hebt, en elke te controleren bak kost tijd, is gewoon berekend.

    Ook de opstelling dat meerdere mensen tegelijk de bakken kunnen inladen is een belangrijke tijdswinst, althans voor mensen zoals mij die goed georganiseerd zijn, en die de bakken veel sneller laden dan de 1x per jaar vakantieganger die anders de hele rij aan het ophouden is.

    Wat ook belangrijk is, de werkinstructie voor het personeel, in Roemenie is deze wat anders dan in bijvoorbeeld Duitsland. Dat resulteert ook in een 'zorgvuldiger' proces in Duitsland.
    Dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat het in Duitsland veiliger is, enkel dat procedures zorgvuldiger worden nageleefd waardoor kans op fouten wel kleiner is omdat men wat 'zorgvuldiger' controleert.
    In Turkije kan men ook heel snel scannen, al vindt daar controle ook op een andere manier plaats, waar je als gemiddelde reiziger overigens helemaal niets van zult merken.
     
    VinceG en Dan1 vinden dit leuk.
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.393
    Trofeepunten:
    583
    MichaelNight en jphorn vinden dit leuk.
  4. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Ik wist niet dat je boos werd.
    Rolkoffer in aparte bak is meestal als er onderop een barcode zit.

    Wat ik bedoel te zeggen is dat de snelheid per persoon van de "Draai" scanners, aanzienlijk lager is dan de doorloop.

    Dat ze meer zien is zeker waar. Maar wellicht ,ie
    Ok. I rest my case.
     
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dit nieuwe topic zal wel jaren blijven bestaan om aangevuld te worden...voor veel landen is het een dure grap om zulke scanners te installeren...
     
  6. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    De draaiscanners zijn misschien minder snel dan de ouderwetse poortjes, maar volgens mij zijn deze niet de vertragende factor. Dat is volgens mij de bagagescanner.
     
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Zo ging op AMS m'n handbagage naar secondary. De vraag was heeft u munitie in uw tas?
    Huh???? Ja, 5 patronen? Nou dat was een verpakking van 5 coils van m'm e-smoker. Vindt u het goed als ik dat laat zien aan mijn collega's? Dan kunnen ze er van leren en weten ze hoe die dingen er in het vervolg uitzien.

    Ik had tijd zat en toch fijn dat ze het uitleggen en een volgende reiziger dan geen vertraging meer oploopt?
     
    BartF vindt dit leuk.
  8. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik zou een andere soort kaas gaan zoeken. Als er glycerine in zit is het echt niet goed. :eek:

    Ik ben blij met de nieuwe scanners. Neem regelmatig wat te eten mee naar huis vanuit NL en dat kan nu tenminste weer in de handbaggage.
     
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Het is inderdaad zo dat men met door de screener aangegeven extra controle bakken bij afwijkingen die vaker voorkomen inderdaad learning on the job willen toepassen, dat is ook de enige manier dat het mogelijk is.

    Dat is ook om de secondary niet teveel onnodig te belasten, want de screener daar ziet het gemarkeerde item en die is niet gebaat bij een rij die teveel oploopt.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  10. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Als ze dat gewoon uitleggen vind ik dat mooi en help er dan graag aan mee.
     
  11. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Weer een heleboel aannames lees ik ;)

    Mijn koffer heeft geen barcodes…
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  12. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Koffers met barcode die in een aparte bak moeten? Wat zijn dat voor speciale koffers dan?
     
  13. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben misschien niet duidelijk genoeg.
    Op de meeste luchthavens hoeven de koffers niet in aparte bakjes.
    Op Sphol zitten onderaan die bakken barcodes zodat de eind controle (secondary) op het beeldscherm kan zien wat er aan de hand is. Waarom een koffer naar links is gegaan.

    Op de meeste luchthavens ontbreekt dat en hoeft de rolkoffer niet in een eigen bak.

    Jammer van uw woord "aanname". Ik heb honderd jaar geleden voor zo'n bedrijf gewerkt en ben nog steeds geïnteresseerd in de materie.
    De doorloopsnelheid van scanners was vroeger minder belangrijk omdat er genoeg personeel was. Op OTP is er, in mijn voorbeeld, personeel in overvloed, vandaar dat ik die noemde.

    Het inlegsysteem op ASD is inderdaad erg efficiënt. Daardoor hoeft de aanvoerband niet zo lang te zijn. Want in het oude systeem geldt: hoe langer de aanvoer hoe beter.
    Hoe meer mensen rustig hun spullen kunnen uitpakken.
    (My 10 cents)

    Voor wat betreft de opmerking dat het niet veilig zou zijn: Dat riep iemand van de check op de opmerking van mijn vriend dat nergens ter wereld zijn stoma "ontdekt" werd.
    Die "andere" systemen zouden niet veilig zijn.

    Het "ontdekken" van stoma's is heel knap, maar kost veel extra tijd, want het hokje in met twee bewakers.
    Idem voor andere "vochtplekken"

    Het zal U overigens ook zijn opgevallen dat vliegtuig kapingen niet veel meer voorkomen.
    Het zou kunnen zijn dat dat zo is (geen "aanname") omdat de cockpitdeur niet open kan en dus dreigen met doorsnijden van kelen niet zo zinvol is, gezien de instructies aan de captain om de deur nooit open te doen..

    Maar nogmaals: I rest my case, want verder een weinig interessant maar ook delicaat/discreet onderwerp. "Der Feind hort mit"
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2022
  14. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Ik vind het personeel erg goed en geduldig.
     
  15. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Dat is zeker een voordeel. Ik neem vaak een literpak joghuert mee in mijn rugzak.
     
  16. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Laatst bewerkt: 3 aug 2022
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.613
    Leuk Bevonden:
    3.229
    Trofeepunten:
    508
    @Huib je kunt ook meerdere reacties in 1 post zetten, dat houdt het wat overzichtelijker ;)
     
  18. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Sorry. Ben beetje druk de laatste tijd.
    Maar...Niet veel ervaring hier.
    De reacties worden niet ingesloten in de originele post. Wisknie.
    Zou wel moeten kunnen.
    Edit:11:14
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2022
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  19. Pictor

    Pictor Blue Tier

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    636
    Trofeepunten:
    123
    Nu dacht ik toch dat het niet gekker (erger) kon op Schiphol.

    Gisteravond met KLC geland op polderbaan. Op parkeerplek 15 minuten wachten op iemand die de trap tegen toestel komt zetten, bus stond klaar. Maar even in de cockpit plaatsgenomen en met de piloten praatje gemaakt, inmiddels begon het uitstappen. Bus vol en dacht dat de 2e bus ook snel zou komen. Fout. Weer een kwartiertje wachten want dezelfde chauffeur kwam terug.

    Eenmaal in de terminal bleken de sluisdeuren richting paspoortcontrole gesloten. De ruimte naar boven achter de sluisdeuren stond geheel vol. Gedoseerd konden passagiers er even later doorheen. Gelukkig voor mij kwam een medewerker van Schiphol assistence met een rolstoel passagier langs en kon privium pasje laten zien. Mocht hem volgen en met de lift naar boven zodat ik snel bij privium poortje kon komen. Ik schat de wachttijd voor de niet privium houders toch wel op een uur. Twee marechaussee loketten open.

    Conclusie, Schiphol vertrek is regelmatig een drama, maar aankomst na 22.00 non-schengen gaat ook niet soepel.
     
  20. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Dan ben je zeker wel blij dat je Privium hebt.... ;)
     

Deel Deze Pagina