Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

  1. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    57
    Trofeepunten:
    18
    Maar heeft U berekend hoeveel mensen er daar doorheen gejaagd worden. Vaak zijn die ouderwetse veel sneller. Meer mensen per uur.
    Op Boekarest gaat het echt bloedsnel. En v i j f bakjes???
    Dan roept met hier dat dat dan niet veilig is.. sinds de cockpitdeur gesloten is wil er niemand meer kapen...
     
  2. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    57
    Trofeepunten:
    18
    Mijn enige voordeel is dat ik een vol pak joghuert mee kan nemen.
    Kaas haal ik er meestal uit (Glycerine= false positive)
    Maar de draaiscanners zijn echt trager dan de doorloopscanners.

    Overigens staat de vloeistof meting veel te strak afgesteld.

    Kennis van mij heeft Stoma. Op werkelijk geen enkele luchthaven wordt die gezien (ook niet op TLV!) en op Schiphol a l t i j d in het hokje voor controle. Behoorlijk vernederend.
     
  3. Dan1

    Dan1 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Ik lees een hoop aannames. Wie roept hier dat het niet veilig is? Heb je daar een quote van? Hoe komt het dat je moeite hebt aan te nemen met het feit dat het vijf bakjes zijn geweest, als je er niet bij bent geweest? Raar verhaal. En: "Vaak zijn die ouderwetse sneller", waar baseer je dat op?

    Ondanks je ongefundeerde aannames, wil ik best een en ander toelichten: kleine Samsonite rolkoffer die als handbagage meegaat en een werktas met wat elektronische apparatuur.
    1. Werktas, in apart bakje.
    2. Laptop eruit, in apart bakje.
    3. Rolkoffer, moest open worden gemaakt, vloeistoffen eruit, in apart bakje.
    4. Vloeistoffen in doorzichtig zakje paste niet meer in bakje van de rolkoffer, dus in apart bakje.
    5. Riem af, horloge af, samen met smartphone in apart bakje.
    De nieuwe scanners zijn technisch meer geavanceerd en kunnen meer 'zien'. Luchthavens (bijvoorbeeld Eindhoven Airport) geven aan dat het securityproces door deze scanners juist sneller en meer efficiënt gaat. Hoor natuurlijk graag als ze er naast zitten en dit niet klopt!
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2022
    FlyingDutch, Ruut, jphorn en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.094
    Leuk Bevonden:
    1.596
    Trofeepunten:
    273
    Welke luchthavens hebben eigenlijst dezelfde scanners als Schiphol? Een lijstje daarvan zou handig zijn, want dan kan je met inpakken van je koffer al rekening houden dat niet alles eruit hoeft.
     
    Godenzoon14, Ruut en jphorn vinden dit leuk.
  5. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    753
    Trofeepunten:
    123
    Zou inderdaad handig zijn als apart topic
     
    Godenzoon14, lloydje33 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.185
    Leuk Bevonden:
    1.475
    Trofeepunten:
    223
    De winst bij de nieuwe generatie scanners is dat men vooral echt kan controleren op inhoud, dus dat vloeistoffen gewoon mee mogen, en er dus een echte controle plaatsvindt, en dat daarom de spullen ook in de koffer kunnen blijven zitten en je inderdaad per saldo minder bakken nodig hebt, en elke te controleren bak kost tijd, is gewoon berekend.

    Ook de opstelling dat meerdere mensen tegelijk de bakken kunnen inladen is een belangrijke tijdswinst, althans voor mensen zoals mij die goed georganiseerd zijn, en die de bakken veel sneller laden dan de 1x per jaar vakantieganger die anders de hele rij aan het ophouden is.

    Wat ook belangrijk is, de werkinstructie voor het personeel, in Roemenie is deze wat anders dan in bijvoorbeeld Duitsland. Dat resulteert ook in een 'zorgvuldiger' proces in Duitsland.
    Dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat het in Duitsland veiliger is, enkel dat procedures zorgvuldiger worden nageleefd waardoor kans op fouten wel kleiner is omdat men wat 'zorgvuldiger' controleert.
    In Turkije kan men ook heel snel scannen, al vindt daar controle ook op een andere manier plaats, waar je als gemiddelde reiziger overigens helemaal niets van zult merken.
     
    VinceG en Dan1 vinden dit leuk.
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    1.850
    Trofeepunten:
    498
    MichaelNight en jphorn vinden dit leuk.
  8. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    57
    Trofeepunten:
    18
    Ik wist niet dat je boos werd.
    Rolkoffer in aparte bak is meestal als er onderop een barcode zit.

    Wat ik bedoel te zeggen is dat de snelheid per persoon van de "Draai" scanners, aanzienlijk lager is dan de doorloop.

    Dat ze meer zien is zeker waar. Maar wellicht ,ie
    Ok. I rest my case.
     
  9. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    1.112
    Trofeepunten:
    203
    Dit nieuwe topic zal wel jaren blijven bestaan om aangevuld te worden...voor veel landen is het een dure grap om zulke scanners te installeren...
     
  10. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Tier Premium Member

    Berichten:
    485
    Leuk Bevonden:
    552
    Trofeepunten:
    348
    De draaiscanners zijn misschien minder snel dan de ouderwetse poortjes, maar volgens mij zijn deze niet de vertragende factor. Dat is volgens mij de bagagescanner.
     
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Zo ging op AMS m'n handbagage naar secondary. De vraag was heeft u munitie in uw tas?
    Huh???? Ja, 5 patronen? Nou dat was een verpakking van 5 coils van m'm e-smoker. Vindt u het goed als ik dat laat zien aan mijn collega's? Dan kunnen ze er van leren en weten ze hoe die dingen er in het vervolg uitzien.

    Ik had tijd zat en toch fijn dat ze het uitleggen en een volgende reiziger dan geen vertraging meer oploopt?
     
    BartF vindt dit leuk.
  12. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.083
    Leuk Bevonden:
    948
    Trofeepunten:
    143
    Ik zou een andere soort kaas gaan zoeken. Als er glycerine in zit is het echt niet goed. :eek:

    Ik ben blij met de nieuwe scanners. Neem regelmatig wat te eten mee naar huis vanuit NL en dat kan nu tenminste weer in de handbaggage.
     
  13. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.185
    Leuk Bevonden:
    1.475
    Trofeepunten:
    223
    Het is inderdaad zo dat men met door de screener aangegeven extra controle bakken bij afwijkingen die vaker voorkomen inderdaad learning on the job willen toepassen, dat is ook de enige manier dat het mogelijk is.

    Dat is ook om de secondary niet teveel onnodig te belasten, want de screener daar ziet het gemarkeerde item en die is niet gebaat bij een rij die teveel oploopt.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    633
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Als ze dat gewoon uitleggen vind ik dat mooi en help er dan graag aan mee.
     
  15. Dan1

    Dan1 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Weer een heleboel aannames lees ik ;)

    Mijn koffer heeft geen barcodes…
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  16. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    1.112
    Trofeepunten:
    203
    Koffers met barcode die in een aparte bak moeten? Wat zijn dat voor speciale koffers dan?
     
  17. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    57
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben misschien niet duidelijk genoeg.
    Op de meeste luchthavens hoeven de koffers niet in aparte bakjes.
    Op Sphol zitten onderaan die bakken barcodes zodat de eind controle (secondary) op het beeldscherm kan zien wat er aan de hand is. Waarom een koffer naar links is gegaan.

    Op de meeste luchthavens ontbreekt dat en hoeft de rolkoffer niet in een eigen bak.

    Jammer van uw woord "aanname". Ik heb honderd jaar geleden voor zo'n bedrijf gewerkt en ben nog steeds geïnteresseerd in de materie.
    De doorloopsnelheid van scanners was vroeger minder belangrijk omdat er genoeg personeel was. Op OTP is er, in mijn voorbeeld, personeel in overvloed, vandaar dat ik die noemde.

    Het inlegsysteem op ASD is inderdaad erg efficiënt. Daardoor hoeft de aanvoerband niet zo lang te zijn. Want in het oude systeem geldt: hoe langer de aanvoer hoe beter.
    Hoe meer mensen rustig hun spullen kunnen uitpakken.
    (My 10 cents)

    Voor wat betreft de opmerking dat het niet veilig zou zijn: Dat riep iemand van de check op de opmerking van mijn vriend dat nergens ter wereld zijn stoma "ontdekt" werd.
    Die "andere" systemen zouden niet veilig zijn.

    Het "ontdekken" van stoma's is heel knap, maar kost veel extra tijd, want het hokje in met twee bewakers.
    Idem voor andere "vochtplekken"

    Het zal U overigens ook zijn opgevallen dat vliegtuig kapingen niet veel meer voorkomen.
    Het zou kunnen zijn dat dat zo is (geen "aanname") omdat de cockpitdeur niet open kan en dus dreigen met doorsnijden van kelen niet zo zinvol is, gezien de instructies aan de captain om de deur nooit open te doen..

    Maar nogmaals: I rest my case, want verder een weinig interessant maar ook delicaat/discreet onderwerp. "Der Feind hort mit"
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2022
  18. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    57
    Trofeepunten:
    18
    Ik vind het personeel erg goed en geduldig.
     
  19. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    57
    Trofeepunten:
    18
    Dat is zeker een voordeel. Ik neem vaak een literpak joghuert mee in mijn rugzak.
     
  20. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    82
    Leuk Bevonden:
    57
    Trofeepunten:
    18
    Laatst bewerkt: 3 aug 2022

Deel Deze Pagina