Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

1. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.305
    Trofeepunten:
    203
    Zojuist van P3 Garage tot lounge 25 binnen een half uur, inclusief inchecken ruimbagage. Met SP loopt alles prima door. Ook de lounge is relatief rustig.

2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    8 minuten van trein naar Lounge25, kon zo doorlopen bij security.

3. Platinov

Platinov Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Heb binnenkort een vlucht naar de Antillen, die staat nu op vertrekhal 1. Beetje in de war daardoor, want als je dan niet oplet kom je in die drukte toch in de verkeerde security rij en uiteindelijk binnen de Schengen-zone? Of zie ik iets over het hoofd?

4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Dat is apart, zie inderdaad dat de KL vluchten in die richting vertrekken vanuit hal 1.
    Tui zit nog steeds in 3.

5. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    nee hoor, want je kan vanuit 1 tussendoor na de security naar de paspoortcontrole en zo kom je in Non-schengen.
    Net zoals het andersom kan als je bij 2 door security gaat kun je tussendoor ook doorlopen naar de schengen zijde zonder paspoortcontrole.

6. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.305
    Trofeepunten:
    203
    BCN vanmorgen binnen 15 minuten van uitstappen shuttlebusje in de lounge. Ook zonder priority totaal geen drukte hier.

Fijne lounge op BCN trouwens.

7. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.305
    Trofeepunten:
    203
    Zojuist overstap op CDG van terminal 2E naar terminal 2F. 30 minuten na uitstappen zaten we in de lounge.

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  8. Platinov

Platinov Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Goed om te weten, thanks! Maakt het met alleen handbagage überhaupt uit in welke vertrekhal je door de security gaat? Of wordt daarop gecontroleerd?

9. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Nou als je aan schengen zijde moet zijn dan zou ik niet bij 3 door de security gaan. Mits je naar de Privium lounge wil :D

10. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.079
    Trofeepunten:
    358
    In Dusseldorf begint al jaren de middagshift van beveiliging om 13.00 uur, dus toen ik zojuist door de Duitse wanorde wat men trein noemt uiteindelijk in Dusseldorf was moest ik wel wat trucjes gebruiken om in ieder geval nog een cola te kunnen drinken in de lounge.

2 dingen zijn weer duidelijk, boven bij B is altijd rustiger dan beneden, en nooit maar dan ook nooit meer met de trein, ik kan gratis zowat naast de terminal parkeren dus welke kronkel ik in mijn hoofd had weet ik ook niet…
    Op zich denk ik dat hoewel ik het in 12 minuten deed je maximaal 30 minuten bezig was als je de meute volgt

TheFlyingMarco en Ruut vinden dit leuk.
  11. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Schiphol en dan 30 tot 40 minuten wachten in de rij voor de ongewassenen, nationale kriesis!1!1

https://www.ad.nl/binnenland/72-uur...verdrietige-zoekende-en-boze-mensen~acf804ac/

12. JosEnrafNonius

JosEnrafNonius Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag Zondagmiddag 17 juli (rond 17.15 uur), vanaf P6 tot de Lounge (52) in pakweg 20 minuten. Via SP. Privium bij de douane was ik de enige
    Gewone rijen ook best rustig. Volgend de serveerster in de Lounge was het vanmorgen wel erg druk. Nu dus ruim op tijd :)

13. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Vanochtend 07:30 aankomst Privium 1 en om 08:05 in de privium lounge. Het is druk, maar loopt zowel prio als non-prio goed door.
    dept 2 waren 3 lanes open en bij dept 1 waren er ook nog 2 lanes voor SP/privium.
    Wederom duurde bij mij het langste de secundaire screening van mijn bagage. :rolleyes:
    Ik word er wel chagrijnig van als je bagage voor secundaire screening doorgaat en degene die het dan moet controleren het op de plaat zet en dan zegt: Is prima hoor. Waarom gaat hij dan voor secundair? :mad:

Ow en terwijl ik door het privium poortje ging naar boven voor de priority security werd er naast mij iemand tegengehouden die een gast mee wilde nemen op SP. Maar de gast mocht niet mee! Ongeacht wat voor status.

Laatst bewerkt: 18 jul 2022
    Carel1 vindt dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Misschien herkent ie je inmiddels ;)

VinceG vindt dit leuk.
  15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Het lijkt structureel te zijn. Ik maak dat ook geregeld mee. Eerst moeten wachten tot de second screening van de voorgaande bagage gereed is en dan bij mijn bagage zeggen: niets aan de hand. Misschien is de apparatuur te “scherp” ingesteld? Op andere luchthavens heb ik bijna nooit dergelijke problemen.

VinceG vindt dit leuk.
  16. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Het is ook alleen op Schiphol. Andere vliegvelden heb ik totaal geen oponthoud wat betreft de security screening. Ik zou zeggen op SPL is het zeker 60% dat hij doorgaat voor secundair en op andere vliegvelden hooguit 10%. terwijl SPL wel de modernste apparatuur heeft. Het is mij al jaren een raadsel!

17. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb het een keer gevraagd aan diegene die de 2e screening deed en hij gaf aan dat het was omdat de persoon die de eerste screening in het geval van twijfel het moet doorsturen. Wellicht dat het ook met de ervaring van de 1e screener te maken heeft dan. Een ervaren persoon herkent meer dan een nieuwe persoon

VinceG vindt dit leuk.
  18. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Het is de onvoorspelbaarheid die mij frustreert. Mijn trolly is altijd op dezelfde manier ingepakt met altijd dezelfde spullen op dezelfde plek. Ik kan hem geblinddoekt in en uitpakken, totale routine. En soms gaattie door en soms niet en geen idee waarom anders dan " elke vijfde wordt geselecteerd of zoiets".

VinceG en Menno vinden dit leuk.
  19. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    Vanmorgen 09.30 aankomst P3 en om 10:46 in Lounge 52 met SkyPriority. Prima te doen dus, reguliere rij zag er daar in tegen niet zo aangenaam uit.

20. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    509
    Trofeepunten:
    123
    Wie zijn toch die mensen die in de reguliere rij staan? /Kaag-modus uit/

Ruut en Morris vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina