Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

1. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Terugreis IAS>OTP>AMS van mijn vriendin is geannuleerd.
    Dit vanwege plotselinge OTP>AMS annulering vandaag van KLM. Overgeboekt naar morgen.
    Nu te OTP een lay-over van 10 uur ipv 2 uur. Ook nog eens ipv KLM met Tarom.
    Geen service aan boord dus. Dolle woede!

Kan je ook vanwege die lange layover de restaurantkosten tijdens de lay-over declareren?

2. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Je kunt ook gebruik maken van 1 van de 2 lounges op OTP en daar genieten van de aangeboden delicatessen ;)
    Serieus: Je kunt redelijke restaurantkosten declareren.

Ozzietukker en MichaelNight vinden dit leuk.
  3. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Tja mijn vriendin is FB Silver en reist economy..ze mag dus niet eens genieten van die delicatessen.
    Ze stond 1,5 uur in de wacht met haar Roemeense mobiel naar de premium lijn in AMS. Geen gehoor. Dus een Joekel van telefoonkosten zonder resultaat. Whatsapp geen reactie behalve automatische antwoorden.
    Ze moet nu midden in de nacht naar IAS airport met de Taxi in plaats van gebracht worden door haar neef wat eerst was geregeld. Ze heeft in de boeking zorgvuldig Tarom vermeden vanwege no food service om nu alsnog in een Tarom gestopt te worden. Zonder eten dus terwijl dat moet voor haar medicatie. Dan van 6 uur 's morgens tot 16:50 uur wachten op een plastic OTP stoel. Ongelofelijk.

4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Ik vraag mij trouwens af of de vlucht die nu meer dan 3 uur vertraging heeft terug uit Parijs valt onder te claimen.
    Want er zou een staking zijn maar het betreffende toestel was gewoon veel te laat op een eerdere vlucht.

Nu ben ik de rust zelve, was tot 16.30 druk met werkzaamheden dus voor mij valt de vertraging wel mee, kon nu echt ‘relaxen’ in de lounge. ik hoop vooral dat ie gaat…. Want een overnachting Parijs zie ik niet zitten

5. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dan koopt ze toch wat, en later declareren? De droge boterham met plak kaas is nou niet bepaald een unique selling point van KLM.

Je zou ook nog kunnen opteren voor omboeken naar Austrian, via Wenen.
    Bij mijn geannuleerde KLM vlucht werd SAS als alternatief geopperd uit Kopenhagen.

Laatst bewerkt: 3 jul 2022
    MichaelNight vindt dit leuk.
  6. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Binnen EU is bellen gratis na uitspraak van het Europese hof?

7. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273

Alternatieve opties konden niet gevraagd worden juist vanwege totale onbereikbaarheid.
    Checkin kon alleen via de Tarom site en BP's worden via een speciale Tarom link alleen vrijgegeven als je de vlucht accepteert.
    Te OTP bij Customer service werd haar ondanks de omstandigheden een loungevoucher geweigerd. Daar konden ze niet aan beginnen.
    De nieuwe reis is Tarom Boekingsklasse X . Dus ook nog eens geen XP meer.

8. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Mijn T-mobile abo zegt het volgende:

Je kan tot 120 minuten bellen VANUIT Nederland NAAR de EU, daarna
    betaal je hiervoor het Beltarief voor bellen vanuit NL naar de EU.

Andersom kan ik in de EU wel onbeperkt bellen naar NL. Dat zal voor Roemenen andersom ook wel een beperking hebben.

9. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Ze kan de XP's voor oorspronkelijke route aanvragen, dus met KL, dus wel XP.

10. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    O ja, roaming is gratis, maar vanuit je thuisland bellen mogen ze nog geld wel voor vragen.

11. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Nu ze thuis is even een nuance over het loungevoucher. Te OTP was het een van het kastje naar de muur verhaal. Bij KLM zeiden ze geen voucher te kunnen geven omdat ze nu met Tarom vliegt ipv KLM en verwezen haar daarheen. Bij de Tarom desk werd terugverwezen naar KLM omdat die haar vlucht hadden geannuleerd..

12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Troost je, aan de lounge heeft ze echt niets gemist. Met stip op 1 op alle slechtste lounge. Zelfs het opladen van telefoon kan eigenlijk niet op de zitplaatsen.

Het is dat ze de cola daar in blikjes doen, anders zou ik niet eens de moeite nemen om naar boven te gaan.

13. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    +1 non SP samen met SP-er bij security werd (bij mij) altijd gehonoreerd, totdat Schiphol anders ging functioneren sinds de voorjaarsvakantie van dit jaar.
    Vrouw en ik reisden afgelopen maandag naar PRG. Ik kon door, vrouw niet. Personeel is daar nu echt streng in, maar dat begrijp ik ook wel weer.
    Dus wij dan maar samen DE rij in: 1u45 min aanschuiven!
    Wie kent hem niet?: de rij naar buiten tot voorbij de verkeerstoren, bijna tot aan het Hilton, en dan via de tent weer naar binnen. Vlucht wel gehaald omdat we op tijd waren.
    Onze volgende reis is in augustus, samen in C.

MichaelNight vindt dit leuk.
  14. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ja klopt. ik mag eigenlijk zeggen dat ik een van de recordhouders ben voor wat betreft die Tarom lounge, Ik heb de afgelopen jaren (voor 2012) wekelijks en later (na 2012) maandelijks uren en uren te OTP vertoeft. Waaronder een verblijf tijdens sneeuwstormen van 10/11 uur o.a. in 2010 en ik geloof in 2017.
    De voorzieningen in die lounge zijn inderdaad niks en mijn vriendin is blij dat ze in het betere koele airco gedeelte van de (relatieve) nieuwe terminal heeft gezeten en niet boven in die lounge waar lekker alle hitte zich verzameld.

Het gaat meer om het principe hoe er met pax omgegaan wordt bij een onvrijwillige omboeking en dat heen en weer gestuurd worden tussen KLM en de Tarom desk. Ja ze is slechts Silver en geen Platinum. Maar dat wil niet zeggen dat ze als vuil behandeld moet worden. Mijn eigen ervaring is trouwens dat ik als Nederlander beter behandeld wordt in Roemenie dan mijn vriendin die Roemeense is wanneer ze alleen reist. Dan heb ik het dus ook over de Hotels in het binnenland bovendien...

Ik herinner mij een voorval in SigiSoara waar zij naar een kamer informeerde en nee verkocht kreeg. Tot ik binnen kwam na het parkeren van de auto en toen ik het vroeg er opeens wel plaats was...zo gaat dat daar dus..

Opladen lukt me trouwens altijd wel bij elke zitplaats in die lounge waar ik zit via het openslopen van de bodem waar altijd binnen kabelafstand een stopcontact is. (ik heb wel altijd een mega lange kabel mij me)

Laatst bewerkt: 4 jul 2022
  15. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Vandaag mijn vriendin van Schiphol opgehaald. De bekende polonaise werd zo te zien op zaterdagavond 20:00 uur nog volop gedanst in die schiphol party tenten...

Vanaf nu 2 maanden "schipholvakantie" onze eerste vlucht pas weer 3 september..
    Nog nooit zo blij geweest om 2 maanden niet te vliegen...;)

upload_2022-7-4_1-47-7.png

VinceG, Urbanjazz en michiel1 vinden dit leuk.
  16. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Dankje Vince..mocht ik je ooit in een lounge tegenkomen dan krijg je een borrel van me.....ik bedoel ik zal;) je een drankje inschenken...

VinceG vindt dit leuk.
  17. vedje

vedje Newbie

Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Wij laten ook al jaren de kinderen meelopen door de sp-security, mijn vrouw en ik beide platinum, kids geen sp (zilver).
    Kan de checkin het tegenwoordig nog printen op je boardingpass? Of ben je in eco gedoemd tot het rondje buiten als je met non-sp reist?

18. Daxy

Daxy Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Volgende week is het eindelijk zo ver, Business class met United naar de US. Als het goed is Terminal 3 en uiteraard willen we de rijen zo veel mogelijk vermijden. We worden in principe afgezet buiten de terminal, maar vraag ik me af of het dan ook makkelijk is om direct de terminal in te gaan. We kunnen ook bij het VIP center afgezet worden en dan naar T3 lopen. Wat is het beste/makkelijkste/snelste (met 2 kids en 6 koffers)?

19. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    KLM heeft aangekondigd de Cargo op widebody's te beperken en ook op de cityhopper vluchten.
    Gelukkig wordt de soep niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend, maar het is wel degelijk een bron van zorg, want hoewel vanuit operationeel oogpunt ik het kan begrijpen is betrouwbaarheid dat cargo mee kan wel heel belangrijk.
    Vooralsnog heeft mijn werkgever er nog geen last van, maar dit soort dingen sluipen er wel in en wat je vaak ziet is dat in het begin het wat oplevert, daarna ebt de winst hieruit wat weg en gaat men verder willen bijschaven....

20. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Wat heeft dat met wachtrijen op Schiphol te maken?

Deel Deze Pagina