Dat een toestel vertraging opbouwt kan niet de reden zijn, want als je de late vlucht in de avond annuleert dan heb je dus op het outstation ook geen vroege vlucht naar Amsterdam, dus dat doe je zeker niet ad-hoc, want dan worden het dure grappen. Wat ik wel zie is toestel wisselingen en inderdaad ook wat vertragingen, niet in de laatste plaats om overstappers de kans te geven de vlucht te halen.
Vandaag ben ik via hellingbaan 3 naar boven gegaan. Geen 4-uurs controle. Gek genoeg 3 "controlepunten" bij de witte SP Arc. 2 die na controle dat rollint voor je opentrekken en nog de standaard onder de Arc. Voor mij speelde zich een drama af bij de Roltrap naar SP. Man was een "medaillion" brulde hij (ik weet niet wat een medaillion is)maar hij mocht naar boven. Zijn vrouw was niks en mocht niet mee. Gek genoeg ging hij naar boven en liet zijn vrouw naar de eco-rij gaan. Lekker hoffelijk Na 15 minuten uit de trein in Lounge 25. Lounge situatie: Geen plek op de bruine fauteuils . De krukjes wit plastic enz. wel veel plek. Ik zit op zo'n werkplek tussen de wandjes. Ook zie ik voor het eerst sinds de pandemie dat de champagnegleuf weer in gebruik is...(dat ik er ben)
Medallion is het tier programma van Delta. Misschien was deze meneer wel Silver https://www.delta.com/us/en/skymiles/medallion-program/overview
Ondertussen zit ik continu angstvallig de arrivals/departures van/naar CDG op de CDG site te checken ivm met mijn 50 minuten tijd straks tussen 2F en 2E hall L..
Tja. Wat kan ik zeggen. Vandaag nog ff een xp-vluchtje voor 46 xp. AMS-LHR vv in BC. Vanmiddag om 15.00 uur stond ik in de aankomst hal. Naar Vertrek 2 gelopen. Lange rijen bij de security. Rij bij Privium? Niet. Stond direct bij een aparte scanner. Wachttijd 2 minuten, er waren 3 mensen voor mij. Daarna naar de paspoortcontrole (vlieg naar VK dus buiten EU.). Via de privium poort. Daar was helemaal niemand te zien. Al met al in 5 minuten door zowel security als paspoort. Nu ben ik veel te vroeg Gelukkig is de privium club lounge west open waar ik nu al een uur zit. In totaal 6 mensen hier, 3 personeel en 3 privium bezitters. Ik snap niet waar iedereen zo over klaagt.
Vanmiddag iederen op tijd binnen aan boord van AF, segment AMS>CDG. Toch vertraging want er zijn te weinig Push backs...(personeel dan)..een te kort aan push back personeel daar had ik nog niet aan gedacht.. Gelukkig had mijn aansluiting op CDG 2E hall L ook vertraging. Ik kon gelijk naar binnen bij de gate in 2E op CDG toen ik aankwam... Aan boord tijdens het wachten op AMS werd iig de champagne al uitgedeeld. In papieren bekers. But who cares..zo houd ik een delay wel uit...
Vandaag NCE. Wel druk hier maar de Sky priority lijkt uitgestorven. Ik was de enige bij de paspoorten (in en uit, ik kwam uit een non-Shengen). Dan de SP security check..ik was wederom de enige. Ze leken erg blij dat ik kwam want als aasgieren kwamen ze op me af (positief bedoeld). Deze 4 securitycheckers waren buitengewoon vriendelijk en behulpzaam. Daar kunnen ze op andere stations wel wat van leren zeg..
Vanmiddag op GDN, 2,5 uur voor de geplande vertrektijd op de airport aangekomen. Moest eerst een half uur wachten omdat de check-in counter pas 2 uur voor vertrek open ging (reis met ruimbagage). Daarna via fasttrack met 0 wachtenden voor me door de security. Zonder fasttrack was er een “rij” geweest van maximaal 5 personen.
Vanmiddag AMS 17.05h vanaf P3 bus binnen 30 minuten in de lounge met sky priority. De bus stopt, zoals al eerder door iemand gemeld, bij Plaza. Check-in was erg rustig, er zaten ook maar 2 agents, 1 persoon voor mij. Security duurde het langst, 20m totaal. De overige lijnen waren wel erg druk... lounge 25 was misschien voor iets meer dan de helft gevuld.
Afgelopen vrijdag vanaf Birmingham gevlogen. Rijen zover het oog kon zien voor security. Gelukkig was de fasttrack bijna leeg.
Donderdag uit Tel Aviv terug gekomen. Fast Track/Sky Priority blijkt alleen voor El Al passagiers te zijn, de rest mag aansluiten in een ellenlange rij (inclusief gezinnen met kinderen en mensen met lichamelijke beperkingen). Uiteindelijk net over 3 uur nodig gehad om air-side te komen. Ondertussen mij vermaakt met opstootjes en schreeuwende mensen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen met wat info mbt de drukte komende week. Wij vliegen met Flybe komende zondagochtend naar LHR. De website van schiphol geeft aan dat er sprake is van piekdrukte en beveelt een aankomst op schiphol van 4 uur voor vertrek vlucht aan. Wij reizen zonder ruimbagage. Ik heb de afgelopen maanden een aantal keer gevlogen en toen duurde de security check ongeveer een uur. Weet iemand hoe dit komende zondag zal zijn ivm de drukte en deze bestemming? Alvast bedankt!
Ik heb daar nooit last van, krijg daar altijd de speciale security, loop je onder begeleiding de lijn voorbij, doen ze de reguliere check en mag je daarna naar de secondary en ze doen hun best, ik blijf daar lekker zitten en men gaat aan de slag. Voorgesprekje in terminal duurt in verband met 3 of 4 personen ook 30 minuten, maar daarna dus de VIP service. Maar inderdaad op de drukke momenten is het best druk met gestresste passagiers die dreigen hun vlucht te missen.
Ik was in London dit weekend, ik ben via City gevlogen. Bij aankomst stond ereen rij bij paspoort controle, maar was er vrij snel doorheen. Vanochtend vroeg weer teruggevlogen (vanaf LCY)... een was een tikkeltje chaos, omdat je je boarding pass bij een service/check-in desk moest ophalen. Dat gold voor zo'n beetje iedereen, met lange rijen als gevolg. Ik snap niet waarom ze dit doen, nu er zijn feitelijk geen restricties meer om van de UK naar NL te vliegen, via de app inchecken zou gewoon kunnen, voorkomt een hoop chaos. Wat betreft Heathrow, daar heb ik geen recente ervaring mee. Maar vrienden vertelden mij dat het redelijk puinhoop is. Ik zag ook op het nieuws dat het een zooitje is. Ik weet niet of het een grotere puinhoop is als Schiphol, maar ik ga er vanuit van wel. De Britten hebben zo hun eigen logica als het gaat om het oplossen van een crisis. Zie onder andere dit: https://www.express.co.uk/travel/ar...advice-tip-airport-chaos-heathrow-latest-news Ik probeer inmiddels al mijn vluchten alleen met hand bagage te doen en ga standaard voor business class. En daar waar het echt schandalig duur of niet beschikbaar is, ben ik blij dat ik bij alle grote allianties top tier status heb, en de fast track kan gebruiken – behalve op LCY dus... want daar is geen fast-track :-S
Another day in the Zoo Wat opviel: - Iemand voor me mocht niet meer zijn +1 door de prio checkin bij KLM meenemen en was daar nogal boos over, dit vanwege drukte. - Je moet dus ook de Checkin 9 uit om van de Prio security gebruik te maken. Staat iemand, wel begrijpelijk want er waren heel veel mensen die onder de hekjes door kropen afgelopen weken. - Veel hekjesglippers die voordringen, worden vaak door andere passagiers aangesproken maar blijven toch wel altijd in de nieuwe rij, of zelfs vooraan staan. Ook veel mensen die achter een Assistance passagier aanhobbelen of ze erbij horen: Slim maar asociaal. - Relatief rustig in de KLM 25 lounge van 07:00 - 08:00
Bedankt voor de input. Voor de terugvlucht ook maar wat extra tijd reserveren. Iemand nog ervaringen te delen ten aanzien van vertrekkende vluchten naar londen vanuit AMS?
Ik ben ook een aantal keren met een wide body van London naar Amsterdam gevlogen, met name bij grote vertragingen zetten ze dit in. Ik kan me alleen niet meer herinneren of het BA of KLM was… toch maar eens betere aantekeningen gaan maken. Want mijn geheugen laat me wel vaker in de steek de laatste tijd.
BA vloog dagelijks met een 767 vanwege de vrachtcapaciteit. Ook Garuda heeft een tijdje AMS-LGW gevlogen met een 777.