Bij het inchecken geen idee meer, tijdens corona en met air france die ook vroeg vertrok was het echter van 1 tot 30 minuten. De beveiliging op Dusseldorf id wel druk en priority is niet altijd open. De C gate security was altijd het meest rustig maar afgelopen donderdag lieten ze geen mensen toe en stond er een rij om toegelaten te worden. Bij de b-gates ook maar de brutale mens heeft de wereld, aan de linkerkant zit het priority poortje en daar kom ik zo heenlopen, ook geen zigzag rij maar een rij, koste mij vanaf betreden terminal tot lounge 16 minuten totaal met lopem. Kon ik onverwacht toch controleren of men de Hugo Junkers lounge op tijd openden.
Dat was voorheen ook mijn ervaring maar afgelopen week had ik dat geluk niet. Niemand trouwens, alleen El Al passagiers hadden voorrang. Ik begreep van andere reizigers dat het de laatste weken niet anders was...
Zeker. Sterker nog: van voorrang was toen geen sprake. De Skypriority-lane was niet open bij de douane, dus ik moest 'gewoon' aansluiten in de lange rij. Ook al vroeg ik het aan meerdere medewerkers. Ze gaven aan dat die 'vandaag' niet open was. Alleen voor een persoon in een rolstoel ging het lint omhoog. Vooral frustrerend, want qua wachttijd was het niet heel erg. Heeft me een kwartiertje extra gekost denk ik.
Hela dit is nieuw voor mij. Mag je reisgenoot niet meer mee naar de SP incheck balies? Dus de roltrap naar boven vanuit SP 9/10 was dicht?
Afgelopen zaterdag mocht ik als Platinum wel gewoon 1 gast meenemen bij de roltrap naar de douane. De 2de gast (we waren met z’n 3en) absoluut niet. “U mag als Platinum maar 1 gast meenemen”. Geen discussie mogelijk. Uiteindelijk, na een paar minuten wachten, mocht de 2de gast met een passerende soloreiziger als +1 toch mee naar boven op de roltrap. “Ja, nu mag het wel.” Benieuwd wat de er ervaringen van anderen hier zijn.
Ik vind het goed dat men de regels zo hanteert, want het moet niet zo zijn dat er opeens allemaal niet SP gespuis in de rij staat omdat men toevallig samen reist. Leuk, maar ik ben aan het werk en kan niet altijd 4 uur van te voren aanwezig zijn, dus het zou fijn zijn als de priority rij dan ook alleen gebruik wordt door mensen die daar recht op hebben. Je kan immers ook een economy tarief kopen waar wel Sky Priority bij zit. Dus het klinkt krom, maar de regels zijn inderdaad +1, en op deze manier zorg je ervoor dat het merendeel van de opportunisten dus toch weerhouden worden om gebruik te maken van een service waar je geen 'recht' op hebt.
Ik krijg altijd de speciale security, daar is geen twijfel over mogelijk. Gaan we leuk wat vragen lopen beantwoorden met 3 of 4 verschillende medewerkers. De eerste vind ik het leukst, die doet nog zijn of haar best om niet te schrikken van mijn paspoort, maar weet al gelijk dat er een supervisor moet bijkomen, de supervisor haalt de manager van de incheck beveiliging erbij, en dan is er of nog het hoofd van de beveiliging, al was het de laatste keer naar wat heen en weer gebel, kennelijk niet interessant genoeg. Maar kreeg wel de gewenste sticker wat je dus voorrang geeft bij de beveiliging in verband met de noodzakelijke extra checks die ze moeten doen.
Dat +1 Non-SP mee mag met een SP-er door Sky priority security is voor mij onbekend. Ik zie dat ook nergens in de voordeeltjes staan. Sterker nog afgelopen zaterdag onderaan de roltrap mocht iemand zijn vrouw mooi niet mee naar boven en werd zij naar de "gespuis-rij" gestuurd.
Degene voor me (die met zijn zoon reisde) werd gezegd dat een +1 sowieso eigenlijk niet mocht maar dat ze dat altijd wel deden maar nu niet vanwege de drukte. Toen die zei 'ja anders missen we onze vlucht' mochten ze wel door. Bij de roltrap naar boven staan wat hekjes dat je eruit moet en dan bij een persoon weer moet laten zien, wat ik wel snap want anders ging iedereen onder de hekjes door.
Precies, dat is ook mijn ervaring. Meestal doen ze niet zo moeilijk maar ik mocht ook een keer mijn vriendin niet meenemen
Gisteren op ARN met KLM naar AMS. Vertrek dus vanuit T2. Check-in De SkyPriority rij ging pas 2 uur voor vertrek open. De gewone rij was al wel eerder open. Geen probleem omdat er max 3 mensen voor mij stonden. Security Terminal 2 - gates 61-68 had maar één security band open. Ik reisde met 2 SkyPrio pax en 1 Silver pax. Het poortje ging niet open voor Silver PAX. Wachttijd fast track: geen-1 minuut. Wachttijd gewone lijn: 5-10 minuten. In Terminal 2 gisteren geen problemen; bij Terminal 5 schijnen de wachtrijen langer te zijn.
Hallo allemaal, Ik heb ondertussen al een tijdje niet meer vanaf Schiphol gevlogen dus ik ben wat onervaren met de huidige gang van zaken! Ik meen mij te herinneren dat ik in het verleden als Star Alliance Gold passagier met een economy class ticket bij LH gebruik mocht maken van de priority lane, is dit nogsteeds het geval ongeacht de drukte? En kun je als je aankomt gewoon naar de LH check-in wandelen of moet je buiten achteraan in de rij aansluiten? Bij voorbaat dank!
Yes status geeft toegang tot de prio lanes. Buiten aansluiten hoeft niet als je vanuit schiphol plaza komt.
Vanochtend door de Sly Prio rij heen geworsteld om tot de conclusie te komen dat je dus buitenom naar de priority moet en het wordt nu dus beneden gecontroleerd, had ik achteraf gezien ergens gelezen maar macht der gewoonte. Gelukkig had aso ozzietukker met enkel rugzak maar 2 minuten nodig voor de sky prio, beetje assertief voorsorteren, boven was het druk en eerst mocht ik niet naar links maar de passagier achter mij wel dus ozzietukker ook, al met al 05.01 uit trein en 05.14 in lounge. Maar dat was het enige positieve, rennend kwamen de mensen bij de kl1223 vlucht aan nadat ze meer dan 2.5 uur in de rij hadden gestaan, 47 anderen hebben het niet gehaald. Koffers deed men gelukkig aan boord nadat ze wisten welke koffer geladen moest worden maar toch 50 minuten later vertrokken. Door baangebruik in voordeel van vertrek uiteindelijk maar 28 minuten te laat in Parijs, te laat voor mijn werkzaamheden maar niet laat genoeg ol ze te annuleren dus het is de hele ochtend stressen….