Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

  1. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Vandaag via Düsseldorf gevlogen. Zeer rustig. 10 min later bij de gate. Zo kan het dus ook.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MichaelNight en Eagle vinden dit leuk.
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.103
    Leuk Bevonden:
    1.930
    Trofeepunten:
    273
    Geaccepteerd ;)
     
    MollyMoon, ppt, noppie en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Mijn broer vloog vorige week via DUS en heeft ook daar 2 uur in de security check rij gestaan. Het is wellicht niet zo frequent als op schiphol maar ook daar zijn er soms problemen
     
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Dusseldorf vanmorgen rond 04.45 leek een gekkenhuis, doorgang c liet niks meer in de rij toe, bij b was de rij lang maar schuin bij priority erin en uiteindelijk was ik er in 13 minuten doorheen, maar dat geldt zeker niet voor iedereen, dat had zomaar een uur kunnen duren….
     
  5. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Ik had dinsdag trouwens iemand voor mij die beneden een “vriend” gebruik liet maken van zijn Privium pas. Boven bij het poortje naar de security stond iemand hem al op te wachten met de woorden “u heeft een probleem meneer, dit is fraude en wij gaan uw pas innemen”. Weet niet hoe heet de soep gegeten wordt en of ze de pas echt hebben ingenomen maar het is natuurlijk niet erg snugger om dit te doen voor iemand anders..
     
    VinceG, ppt, noppie en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.123
    Leuk Bevonden:
    952
    Trofeepunten:
    143
    Het is natuurlijk ook een soort van kopie van je paspoort. Als ze willen kun je hier denk ik aardig mee in de problemen komen...
     
  7. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    We verassend snel dat ze hem boven al hebben opgewacht voor de poortjes!
    Ozzietukker had ook al zo'n verhaal. Het zal wel dus heel veel voorkomen momenteel als je reisgenoot uren later binnenkomt en zelfs je gezamenlijke vlucht mist.

    Ik heb zelf geen privium maar is het zo dat bijvoorbeeld je foto verschijnt als je je priviumpas ergens aanbied of anderzins direct gecontroleerd wordt?
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2022
  8. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Er worden nu dedicated mensen ingezet om de horde mensen in goede banen te leiden en als je er even staat dan ken je de veel gebruikte trucks wel.
    Een beetje gemotiveerde medewerker is hier dan ook wel alert op.
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.927
    Trofeepunten:
    648
    Hoe komen ze hierachter? Een pasje zonder foto is wel gevoelig voor dit soort acties.
     
  10. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Vlieg zaterdag Transavia met vrouw en kind.

    Kan ik wel gewoon het privium poortje openen en vrouw en kind er ook door laten lopen?

    Aanvraag voor mijn vrouw staat open (Amex plat), maar geen kans om op dit moment te activeren).
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Dat kan, maar als er controle is mag zij en kind in reguliere rij en mag jij wel priority…
     
    PeterD vindt dit leuk.
  12. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Thanks, gaan we toch maar gewoon proberen dan. Dinsdagavond was er weinig te doen en duurde de SP/privium rij zelfs langer dan de reguliere.

    KLM lounge hing het ook met de benen uit, Aspire was dicht ivm een personeelstekort.
     
  13. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Als je jouw Privium pas ook kwijt wilt raken dan go for it..
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    957
    Leuk Bevonden:
    704
    Trofeepunten:
    348
    Er stond beneden bij de roltrap iemand van Schiphol de boel in de gaten te houden. En ja die zag de man met de pas iemand anders “helpen”. Hij liep er achteraan en boven bij het 2e poortje mocht hij meelopen.
     
    ppt en Carel1 vinden dit leuk.
  15. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Vragen staat vrij, als er iemand staat dan zal ik het gewoon vragen.

    Geen zin om gezeur te krijgen, lang in een rij bivakkeren met een kind heb ik echter ook niet veel zin in ;)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dat statement van KLM dat de meeste pax van geannuleerde vluchten vaak alsnog dezelfde dag meekunnen. Dat snap ik niet helemaal. Waarom zou dat dan het aantal pax naar beneden brengen en/of de druk op de sec-check verlagen?
     
    FlyingDutch vindt dit leuk.
  17. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    1.153
    Trofeepunten:
    203
    Gisteravond op BON: van inleveren huurauto tot de lounge in een minuutje of 5. Zonder priority zal het hooguit 10 minuten langer hebben geduurd.

    Nu de overstap op AMS naar GDN. Aangekomen op F gate, de transfer security check gesloten. Overstappers moesten zich melden bij de marechaussee beneden (dit werd overigens nergens aangegeven) en werden vervolgens in groepjes van 5, na inname van de paspoorten, door een security medewerker in een wandeling van circa 15 minuten door de krochten van Schiphol naar een security check gebracht die wel open was (erg weinig banden open en enorme rijen), bij de G gate. Daar gelukkig door priority nog vrij vlot door de check heen kunnen komen. Al met al zeker 1,5 uur voor we in lounge 52 zaten. Diverse overstappers die krap een uur de tijd hadden, dat haal je dus zeker niet omdat je ook nog door de check naar Schengen moet waar ook een flinke rij leek te staan. Hoop mensen flink in de stress gezien. In de media zie je dan dan het aantal opstappers op AMS teruggebracht moet worden, maar de overstappers hebben ze ook duidelijk niet onder controle.
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.738
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Omdat je nu ook minder tickets hoeft te verkopen in de toekomst, want je hebt de capaciteit niet meer, dus dat helpt.
    Daarnaast gaat het vooral om opstappers op Amsterdam, dus haal je de eerste vlucht van de dag eruit om daar de druk te verlichten. En die raakt de overstappers niet en de opstappers die verplaatst worden komen in theorie op een ander moment bij de security.

    En natuurlijk heb je mensen die van de vlucht afzien.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  19. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Mijn ervaring is dat ze nu juist vaak de laatste vlucht eruit gooien bij KLM. Ik kan het natuurlijk mis hebben maar het toestel waar het om gaat bouwt gedurende dag steeds wat meer vertraging op lijkt het. Als je de laatste eruit haalt is het personeel en het toestel tenminste niet veel te laat terug op Schiphol zo komt het op mij over.
     
  20. PeterD

    PeterD Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag zonder problemen met kind door de privium security (incl. buggy).

    Vriendelijk gevraagd en was geen probleem. In drie kwartier van trein tot lounge, viel me niet tegen.
     
    MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina