Mijn broer vloog vorige week via DUS en heeft ook daar 2 uur in de security check rij gestaan. Het is wellicht niet zo frequent als op schiphol maar ook daar zijn er soms problemen
Dusseldorf vanmorgen rond 04.45 leek een gekkenhuis, doorgang c liet niks meer in de rij toe, bij b was de rij lang maar schuin bij priority erin en uiteindelijk was ik er in 13 minuten doorheen, maar dat geldt zeker niet voor iedereen, dat had zomaar een uur kunnen duren….
Ik had dinsdag trouwens iemand voor mij die beneden een “vriend” gebruik liet maken van zijn Privium pas. Boven bij het poortje naar de security stond iemand hem al op te wachten met de woorden “u heeft een probleem meneer, dit is fraude en wij gaan uw pas innemen”. Weet niet hoe heet de soep gegeten wordt en of ze de pas echt hebben ingenomen maar het is natuurlijk niet erg snugger om dit te doen voor iemand anders..
Het is natuurlijk ook een soort van kopie van je paspoort. Als ze willen kun je hier denk ik aardig mee in de problemen komen...
We verassend snel dat ze hem boven al hebben opgewacht voor de poortjes! Ozzietukker had ook al zo'n verhaal. Het zal wel dus heel veel voorkomen momenteel als je reisgenoot uren later binnenkomt en zelfs je gezamenlijke vlucht mist. Ik heb zelf geen privium maar is het zo dat bijvoorbeeld je foto verschijnt als je je priviumpas ergens aanbied of anderzins direct gecontroleerd wordt?
Er worden nu dedicated mensen ingezet om de horde mensen in goede banen te leiden en als je er even staat dan ken je de veel gebruikte trucks wel. Een beetje gemotiveerde medewerker is hier dan ook wel alert op.
Vlieg zaterdag Transavia met vrouw en kind. Kan ik wel gewoon het privium poortje openen en vrouw en kind er ook door laten lopen? Aanvraag voor mijn vrouw staat open (Amex plat), maar geen kans om op dit moment te activeren).
Thanks, gaan we toch maar gewoon proberen dan. Dinsdagavond was er weinig te doen en duurde de SP/privium rij zelfs langer dan de reguliere. KLM lounge hing het ook met de benen uit, Aspire was dicht ivm een personeelstekort.
Er stond beneden bij de roltrap iemand van Schiphol de boel in de gaten te houden. En ja die zag de man met de pas iemand anders “helpen”. Hij liep er achteraan en boven bij het 2e poortje mocht hij meelopen.
Vragen staat vrij, als er iemand staat dan zal ik het gewoon vragen. Geen zin om gezeur te krijgen, lang in een rij bivakkeren met een kind heb ik echter ook niet veel zin in
Dat statement van KLM dat de meeste pax van geannuleerde vluchten vaak alsnog dezelfde dag meekunnen. Dat snap ik niet helemaal. Waarom zou dat dan het aantal pax naar beneden brengen en/of de druk op de sec-check verlagen?
Gisteravond op BON: van inleveren huurauto tot de lounge in een minuutje of 5. Zonder priority zal het hooguit 10 minuten langer hebben geduurd. Nu de overstap op AMS naar GDN. Aangekomen op F gate, de transfer security check gesloten. Overstappers moesten zich melden bij de marechaussee beneden (dit werd overigens nergens aangegeven) en werden vervolgens in groepjes van 5, na inname van de paspoorten, door een security medewerker in een wandeling van circa 15 minuten door de krochten van Schiphol naar een security check gebracht die wel open was (erg weinig banden open en enorme rijen), bij de G gate. Daar gelukkig door priority nog vrij vlot door de check heen kunnen komen. Al met al zeker 1,5 uur voor we in lounge 52 zaten. Diverse overstappers die krap een uur de tijd hadden, dat haal je dus zeker niet omdat je ook nog door de check naar Schengen moet waar ook een flinke rij leek te staan. Hoop mensen flink in de stress gezien. In de media zie je dan dan het aantal opstappers op AMS teruggebracht moet worden, maar de overstappers hebben ze ook duidelijk niet onder controle.
Omdat je nu ook minder tickets hoeft te verkopen in de toekomst, want je hebt de capaciteit niet meer, dus dat helpt. Daarnaast gaat het vooral om opstappers op Amsterdam, dus haal je de eerste vlucht van de dag eruit om daar de druk te verlichten. En die raakt de overstappers niet en de opstappers die verplaatst worden komen in theorie op een ander moment bij de security. En natuurlijk heb je mensen die van de vlucht afzien.
Mijn ervaring is dat ze nu juist vaak de laatste vlucht eruit gooien bij KLM. Ik kan het natuurlijk mis hebben maar het toestel waar het om gaat bouwt gedurende dag steeds wat meer vertraging op lijkt het. Als je de laatste eruit haalt is het personeel en het toestel tenminste niet veel te laat terug op Schiphol zo komt het op mij over.
Vandaag zonder problemen met kind door de privium security (incl. buggy). Vriendelijk gevraagd en was geen probleem. In drie kwartier van trein tot lounge, viel me niet tegen.