Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

1. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Bij mij werd vorige week bij die hellende roltrap (hoe noem je zo'n helling ding eigenlijk?) ook gecontroleerd maar idd bij die trap ernaast kon iedereen doorlopen. :D

MichaelNight vindt dit leuk.
  2. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ja goeie vraag..Weet iemand hier hoe zo'n ding officieel heet?

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  3. jphorn

jphorn Blue Tier

Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
  4. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Ik zag vanmorgen niemand staan, en in de avonduren wanneer ik er regelmatig ben ook niet. Waarschijnlijk kom ik er op tijdstippen dat er niemand staat.

Het lijkt wel allemaal wat beter geregeld nu, wel lange rijen, door het zigzaggen maar het loopt allemaal wel door.
    Al moet worden gezegd dat de SkyPriority mij niet tegenvalt, ik ben nog niet langer dan 13 minuten bezig geweest voor de beveiliging dit jaar.

MichaelNight vindt dit leuk.
  6. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dat is wel interessant om te weten. Als ik je vorige post lees was je er vandaag ongeveer om 6 uur. Wij waren er (weet niet precies meer) tussen 10 en 11. Heel druk maar er was toen dan weer wel een controle bij de hellingbaan.
    De controle was ook redelijk streng bij de Arc de Triomphe, Mijn vriendin moest haar online FB card laten zien maar ook het ticket zelf. Maar daarna bij de roltrap richting SP was het goed te doen. (althans dat hoorde ik van mijn vriendin, ik vloog zelf niet). Al met al, alle reacties hier lezende kunnen we toch met SP vrij snel door de "hel" heen..

Laatst bewerkt: 19 jun 2022
    Ruut vindt dit leuk.
  7. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    https://www.nu.nl/economie/6207455/...leert-maandag-alle-vertrekkende-vluchten.html

Een verstandige beslissing, want door de opzet van één centraal security filter die slechts zeer beperkt bezet zou zijn krijg je echt wanordelijke toestanden waar veel politie inzet benodigd zal zijn om te voorkomen dat het uit de hand loopt.

Voor zover ik begrijp mogen luchtvaartmaatschappijen wel passagiers afleveren en voor mij niet onbelangrijk mogen de toestellen terug wel cargo mee terug meenemen.
    Maar het rommelt overal wel.

8. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Is dit alleen in de EU landen of ook erbuiten?

9. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dat zinnetje in het artikel:
    "Daardoor dreigden de wachttijden nog langer op te lopen dan de geschatte acht uur."
    Woww...

10. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Data point 20-06 @17.30:
    Controle bij de hellingbaan tussen 1-2, stond een man of 20 te wachten, dus de trap maar genomen.
    Via SP checkin naar boven, roltrap werkte niet, dus weer de trap
    Na de poortjes voor BP scan stond een dame die mij BP wilde zien en stuurde mij naar de controle rechts. Daar stond een man of 20 dus ik vroeg of linksom ook open was. Zij bevestigde dit, dus ik ging daarheen. Lint was dicht, eronderdoor gekropen en bij band 3-4 stonden 2 man voor me.
    Totaal van rental car return tot lounge 25 een minuut of 20.

11. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Waarom werd na de poortjes alsnog de BP gecontroleerd? Of je echt SP had?

12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Dat is juist heel logisch, want bij die poortjes gaat deze, zolang je een geldig ticket hebt met vertrek van die dag gewoon open.
    En men ziet natuurlijk ook wel dat er juist meer mensen proberen om gebruik te maken van de sky priority voordelen als het zo druk is op andere plekken waardoor het ook weer te druk op dit punt wordt.

En de truc met je vriendin je privium pasje geven en zelf met je Sky Priority boarding pass de beveiliging door te komen werkt niet, dan moet je echt ook je ID laten zien.
    Althans, als je samenreist, als je alleen reist en mijn boarding pass op mijn mobiel vinden ze dat ook voldoende, en daar zit natuurlijk ook weer wat in, want je kan natuurlijk wel een digitale boarding pass van iemand anders hebben, maar als je de tijd neemt om dat te regelen dan ben je al zo ermee bezig dat dit ook beloond mag worden.

Zoals gezegd, ik ben tevreden met de controle, want ik val zelf ook onder de groep de brutale mens heeft de wereld, sterker nog, dat is juist mijn taak, want van simpel afwachten is voor niemand goed en geeft direct een goed inzicht hoe e.e.a. is geregeld, men werkt echt met fysieke afzettingen en controles op bepaalde tijden.

Dat de trap overigens niet gecontroleerd wordt is correct, men wil vooral een bepaalde groep controleren, en dat zijn de vakantiegangers met grote tassen, die gaan niet met de trap en kosten het meeste tijd, de Sky Priority of Privium of andere veelvliegende passagiers met veelal beperkte (hand)bagage zijn niet de groep die sturing nodig heeft, ik bedoel, ik ga als SP niet opeens 5 uur voor vertrek aanwezig zijn, als ik daar tijd voor zou hebben dan is er wel iets mis met de hoeveelheid werk die ik heb.

13. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Wordt er om je legitimatie gevraagd als je met skyprio door het poortje wil gaan?

14. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Ze controleren na het poortje of je recht hebt op sky priority of privium, dat staat overigens ook op de boarding pass.
    Wat men doet is op bepaalde tijdstippen mensen controleren, vooral mensen die samen reizen, of ze echt wel privium of sky priority hebben om de naam te controleren.
    Dus een reiziger alleen met een boarding pass waarop staat sky priority, die laat men snel door, een stel die samen reist waar de ene een boarding pass heeft met sky priority erop, de ander niet maar een privium pasje laat zien die kan mogelijk een extra ID controle krijgen, net zoals iemand die met een Gold of Platinum card loopt te wapperen maar waar op de boarding pass niet staat dat er sky priority is, dan kan dat ook reden tot controle zijn.

Het idee is om de druk niet onevenredig groot bij priority controle te laten worden voor mensen die daar niet voor betalen, want KLM betaald aan Schiphol namelijk wel voor deze priority service, en het staat Schiphol vrij om te controleren of men wel aan de voorwaarden voldoet.

15. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    In Gothenburg gaat het poortje bij de sky priority/business etc gewoon niet open als je een gewone boardingpass scant zonder SP. Dat zouden ze hier ook wel kunnen doen. Ik ben trouwens nog nooit naar iets gevraagd hier, een scheve blik van 2 meter afstand op mijn telefoon is tot nog toe altijd genoeg geweest.

16. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik snap het maar ik vond het vreemd dat men na het poortje de BP pas bekijkt. Logischer is toch dan er voor gaan staan en direct wegsturen.?

Ik herinner me in een eerder bericht van jou me dat toen Silver de SP- Security-check kwijtraakte er slechts eventjes echt iemand stond te controleren.

Maar kortom, ze zijn er dus nu achter dat de Sky priority check in door Silvers mag worden bezocht (en niet-SP boekingsgenoten van een SP-er ) die dan vervolgens lekker meegaan de trap op.

Buiten dat, nu herinner ik me de dat de laatste keer dat ik na kofferafgifte die SP roltrap op ging er een persoon dat uitgangshekje vlakbij die roltrap gewoon forceerde en hup de roltrap op ging.
    (Het zou natuurlijk kunnen dat die persoon ook echt SP had (odd size bv) maar toch..)

17. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Ja ik snap oprecht niet waarom ze dit niet gewoon kunnen fixen op Schiphol, moet toch niet zo moeilijk zijn lijkt mij.

18. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Technisch is dat uiteraard mogelijk, dat is op meer vliegvelden zo, maar dan moet je het systeem wat men op Schiphol gebruikt aanpassen.
    De scanner controleert alleen of je een 'boarding pass' hebt met een vluchtnummer en vertrek met de datum van vandaag. Wanneer je een eigen boarding pass maakt met de vereisten voor de QR code kom je er dus doorheen.

Een extra check op specifieke poortjes of er geldigheid is voor prioriteit zou dan niet meer zijn als een extra vaste toevoeging in de QR code.
    En de vraag is welk probleem je dan oplost, want in normale tijden lopen er uiteraard ook familieleden of vrienden mee, maar is dat toch beperkt. En daarnaast kan je als KLM bijvoorbeeld in normale tijden niet flexibel mensen wat sneller door de beveiliging loodsen als men wat laat is bij de incheckbalie en dreigen een vlucht te missen, en moet je ook weer voorzien in speciale boarding passen voor mensen die met assistentie reizen.

19. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik ben zelf eigenlijk nog nooit bij die poortjes gecontroleerd op SP. Zelfs geen scheve ogen..zaterdag ben ik er weer..ik ben benieuwd...

20. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Hoe ben je daar eigenlijk achter gekomen? Waarschijnlijk iemand gezien die geweigerd werd?
    Die paar keer dat ik er was heb ik niet eens gebruik gemaakt van die Prio poort. Alles was tijdens mijn bezoekjes altijd rustig daar.
    Daarna heb ik overigens geen prio security controlepunt gezien. Bestaat die?

Deel Deze Pagina