Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

1. FindingFlyer

FindingFlyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Wat is een inflight lead ?

2. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Senior cabin crew, lead flight attendant... Zal vast de corrrecte term voor BT niet gebruikt hebben.

FindingFlyer vindt dit leuk.
  3. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik vraag me nu af of de term Purser niet wereldwijd in gebruik is?

4. MollyMoon

MollyMoon Blue Tier

Leuk Bevonden:
    797
    Trofeepunten:
    123
    Ik vroeg me so wie so altijd al af als de termen "Purser" en "Captain" uit de scheepvaart komen, waarom is de steward(ess) dan geen matroos genoemd?

5. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik denk dat de reden is dat het aanleiding geeft tot misverstanden. Kijk naar de oorspronkelijke betekenis van matroos. (Zou wel een gezellige boel zijn aan boord)

Bijgevoegde bestanden:

ppt, Carel1, westi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Vandaag bij aankomst non-schengen stond er een bord met uitgang naar rechts, meute daarheen om ook daar voor een dichte deur te komen.
    Alert gereageerd door douane medewerker die 100 meter verder stond, die ons weer terugverwees naar de deur met die a4tjes en opende.
    Voor mij geen rij bij de paspoortcontrole en 06.26 aankomst 06.38 in de trein.
    Wel is het zo dat ik voorin het toestel zat, zit je achterin dan ben je laat het vliegtuig uit en met 2 KMAR medewerkers en nog een aankomende vlucht kan de ervaring heel anders zijn.

7. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Gisteren was het zeker veel te druk. Ik had uiteindelijk mijn vlucht maar die vertrok bijna een uur later. Gelukkig was mijn aansluiting ook vertraagd dus ik had redelijk wat tijd om over te stappen op WAW.
    Maar je raad het natuurlijk al........Op RZE kon ik wachten tot sint juttemis op mijn bagage :mad:. Echt heel irritant zo 2 keer in 1 week.
    Ik klaagde dat KLM/AF slecht communiceerde over naleveren van vertraagde bagage, maar LOT is niet veel beter.
    Eerst zeiden ze dat het al in WAW was. Bleek het later gewoon nog uit Amsterdam te moeten komen hetgeen mijn logischer leek gezien de chaos daar.
    Ik hoop niet dat dit standaard gaat worden voor de hele zomer. Wat wachten en vertraging kan ik wel aan, maar continu achter je bagage aan gaat heel snel irritant worden. Zeker als het mijn toolbox betreft om mijn werk te kunnen doen.

Grouchy vindt dit leuk.
  8. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Ander positief datapunt; familielid was er om 14:00, binnen 5 min door Security en KMAR heen. (Priolane bij KLM roltrap).

Ander dingetje, de BA lounge is nog steeds dicht, volgens medewerkers in Aspire lounge ernaast gaat ie helemaal niet meer open en houdt BA iedereen aan het lijntje.

Grouchy en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  9. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Tijd voor Emirates om toe te slaan.

lloydje33 vindt dit leuk.
  10. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Laatse paar weken in intra-Europa is niet meer te doen, ik bent er tenminste te veel tijd mee kwijt.
    Eerst overal rijen dus je vertrekt voor de zekerheid toch maar eerder. Dan de vlucht zelf, die is tegenwoordig altijd vertraagd (vanwege het weer op Schiphol..weer op Schiphol is echter normaal, pax missing, ergens is het druk..).

Reis naar volgende bestemming of terugreis naar destination fuck is meer van hetzelfde, vooral in het VK is het een grote shitshow. Bagage en een verbinding in CDG was toedeledoekie baggage.
    Een extra nacht in Zurich omdat KLM/KLC nogal wat late vluchten aan het cancellen is en niet/zeer moeilijk te bereiken zijn met als gevolg dat de tweede trip die week uiteindelijk een trip in vain was.

VinceG vindt dit leuk.
  11. Luytelaar

Luytelaar Newbie

Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    En wie de escape via Privium in gedachten had om met het gezin relaxt op vakantie te gaan deze zomer: ze stoppen tot juli met aannemen nieuwe leden.

12. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Is er op Heathrow een fast lane voor Security en douane als je skypriority hebt?

13. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Ja, je kunt gewoon door de fast track lane met je BP

14. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Vandaag te CPH:

Extra vroeg gekomen omdat op de CPH website stond dat het enorm druk is..

Metro uit 12:20
    12:25 bij de Check in SP, geen rij (wel bij economy).
    12:50 pas weg bij SP desk. Dame stond er op mijn Pax LF te zien, ook al waren we ready to fly. Uiteraard wilde de website van dat formulier niet meewerken (niet openen) vanaf mijn phone. "

Check-in Dametje pakte mijn phone om zelf te kijken, waarschijnlijk omdat ze dacht "die is net zo oud als mijn vader hij zal wel niet eens weten hoe zijn phone werkt..

Daarna Laptop tevoorschijn gehaald bij de desk. Zelfde liedje. Normaal sla ik het ook altijd daarop. Uiteraard nu niet gedaan. Ter plekke nieuw formulier ingevuld. Waarop daarna mijn vriendin een opeens printje van dat ding uit haar tas haalde. "we hebben ook een printje hoor" Uitgelachen door de economy rij:mad::mad:.

12:52 bij de scanpoortjes
    12:55 door de security check heen. Niks drukte lekker rustig...
    (Ik word ipv Carslberg (volgens skyteam de lounge) steevast de apartment ingestuurd. Is dat altijd zo?)

Nu aan de smorrebrod en een Deense kopstoot..in de lounge..
    upload_2022-6-15_14-13-42.png

Laatst bewerkt: 15 jun 2022
    ppt, Carel1, Ruut en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ziet er prima uit. Zit de Apartment lounge ongeveer op de plek van de vroegere lounge? Ik bedoel dus de lounge die aan de linkerkant zit en waar je ook met de lift naar boven kunt. Daarna is de lounge een aantal jaren rechts achterin gebruikt.

MichaelNight vindt dit leuk.
  16. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ehh geen idee. Ik kom pas sinds 2021 in CPH, hoe het "vroeger" was weet ik daarom niet. Een lift heb ik niet gezien. Die ga ik volgende keer zoeken ..ik ging via een trap. Waarschijnlijk willen ze een beetje spreiden. Het was overigens heerlijk rustig in die Apartment lounge.

Ik zit nu in F2 , CDG ..ook rustig. Vandaag is het eten hier karig. Dan vond ik CPH vandaag een stuk beter. Gezien de prijzen in CPH genoot ik daar extra van de Carlsberg (die rode)...

Carel1 vindt dit leuk.
  17. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Mijn klm vlucht uit Kopenhagen is geannuleerd. Nu heb ik 'm om laten boeken vanaf Gothenburg, 300km verderop. Om daar te komen moet ik met de trein à75€. Ik zit nu in Malmö; geeft het problemen als mijn opstapstation Malmo is ipv Kopenhagen?

18. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Lijkt me niet toch, je kan toch ook gewoon lopend/fietsend/met de taxi de brug over zijn gegaan

19. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Lopend/fietsend mag je de Storebælt Øresundsbrug niet over ;).
    Maar lijkt me ook dat je geen problemen hebt als je opstapstation Malmö is.

20. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Je moet de Sont over ;) ,mag ook niet lopend of fietsend.

Deel Deze Pagina