Jongens het puur even een voorbeeld om te zeggen dat het niet veel uitmaakt. Ik zal er volgende keer hinkelen bij zetten om mijn 'grap' beter over te laten komen
Het viel mij op dat het boarden in CPH snel verliep omdat de voorkant pax via de slurf en de achterkant pax via een trap gingen. Er stond een mannetje instapkaarten te checken en stuurde achterin-pax de slurf uit via een trap. Dit heb ik ergens anders nog niet gezien (of het is me gewoon niet opgevallen). Wel efficienter..
Even een vraag. De trap vanuit de SkyPriority check-in op Schiphol naar de security, is die voor zowel schengen als non-schengen te gebruiken? Kan me herinneren dat het ooit alleen non-schengen was.
Beide, je komt bij de zelfde security uit. Vervolgens ga je na de security naar rechts voor Schengen en links voor non.
Ik las zojuist dit in het nieuws: Helsinki Airport wint de Industry Award for Best Airport in Northern Europe... gezien de huidige malaise zal Schiphol deze voor 2023 zeker niet winnen verwacht ik...
Nou die ging Schiphol sowieso niet winnen hoor! Met een onafgebouwde terminal waardoor het vliegveld op een slagveld lijkt en de vele niet werkende rolbanden/trappen. (sommigen zijn al maanden uit de roulatie!) En dan hebben we het nog niet eens over het verdere comfort op Schiphol (or het ontbreken daar aan!) Ik vind echt dat er veel te weinig plekken zijn om te zitten.
Zojuist op Schiphol gekomen, kostte 1 minuut om door het SP gebied te komen daarna geen enkele rij bij security. Let wel de rijen die normaal voor SP zijn waren dicht. Uiteindelijk binnen 2 minuten vanaf kiss en ride plek naar de lounge.
Ben je recentelijk nog op Schiphol geweest? Er komen steeds meer stellingkasten te staan in de bagage hal. Hier op Heathrow ziet het er een beetje chaotisch uit, maar ik denk dat er op Schiphol wel meer koffers liggen te wachten dagelijks.
Ja best wel raar ja. Zomervakanties aanbieden als ze al 13000 pax (KLM de helft daarvan) per dag in de zomer moeten weigeren?!...ik vind de toestand al erg genoeg.
Je bent niet grappig ! Ja dat is inderdaad heel raar! Dan kunnen ze beter adverteren voor NA de zomer. ik ken heel veel mensen die hun vakantie in de soep zien lopen. Zo adverteren is ongepast!
Ja natuurlijk ben ik daar geweest en heel veel ook . Ik reis heel veel via Dublin . Ben je daar recentelijk nog geweest? Ook een grote hel. Het valt mij so wie so al een hele tijd op in al je posts dat jij vooral negatief bent over alles wat Nederlands is. KLM, Schiphol enz. Als je zo een interessante veelvlieger bent als je beweert dan moet je ook gezien hebben dat in heel veel landen alles nog veel slechter is geregeld. Ik ben van Ierse afkomst en reis ook heel veel. Maar ik vind dat de zaakjes in Nederland in het algemeen veel beter zijn geregeld dan in heel veel landen in de rest van de wereld. Op allerlei gebieden. Wachtrijen, stinkende airside-bussen en bomvolle lounges waar jij over klaagt zijn er in heel de wereld. Het bulkt van slechte regelingen bij airlines wereldwijd bij allerlei problemen. Jij bent bijvoorbeeld lyrisch over BA maar ik vind het bagger. Zeker de after care als ze je annuleren. Ik ben een immigrant die blij is in Nederland te wonen!...Als je het hier zo erg vind? Je kan ook verhuizen hoor! Vanuit al die landen die zoveel beter zijn dan Nederland kan je dan je reis beginnen met vertrek vanuit al die perfecte airports die beter zijn dan Schiphol en met airlines die jij zoveel beter dan KLM vind kan je ook je werk doen.
Nou nou. Dit is een voorbeeld van mensen die tegenwoordig wel heel snel op hun tenen is getrapt als er normaal gediscussieerd wordt op fora. Dit soort tirades zorgt ervoor dat mensen niet meer durven om commentaar op een forum te geven. Of zelfs wel een forum vaarwel zeggen. Dat ik negatief ben heeft een reden. Namelijk dat het gewoon ook heel slecht is en zeker sinds voor en tijdens Covid. En ik deel niet de mening dat het op andere airports nog veel slechter is. In ieder geval niet op de airports waar ik kom. Ik maak wekelijks tussen de 2 en 6 vluchten, dus ja ik vlieg veel en dat hoef ik voor jou niet te bewijzen. Jouw opmerking doet namelijk denken dat ik maar wat uit mijn nek lul ofzo. En blijkbaar zie je alleen mijn negatieve comments en vergeet je even al mijn positieve posts. Jammer! Ik vind het eigenlijk wel een heel erg ongepaste reactie van jou. De rest van je opmerkingen heb ik eigenlijk niet eens zin in om hier op te reageren.
Nog een katertje van die fles whiskey van gisteravond ofzo? De toonzetting kan echt wel even anders wat mij betreft.
Vandaag waren ze goed bezig om een sane reizend stelletje waar het meiske de privium pas van vriendlief wilde gebruiken en hij via de sky priority voordelen op zijn boarding pass door de beveiliging wilde, maar meiske mocht gewoon in normale rij aansluiten en hij kreeg een tirade dat hij hierdoor zijn privium pas kon kwijtraken. 06.00 uit trein, 06.11 in lounge, geen klachten hier. Oh en er staat een groot bord daypass not available in de lounge.
Vandaag mijn vriendin weggebracht naar Schiphol. Betreft Route AMS>OTP>IAS Uiteraard grote drukte. Vandaag werd bij de lopende band vanuit Plaza naar boven tussen 1 en 2 wel degelijk gecontroleerd. (zelf nog niet eerder meegemaakt) Links de trap en de lift naar 1 en 2 helemaal niet, dus de +4 uur pax ging lekker daarlangs zo te zien. Ik mocht volgens een heel stoer mannetje niet met vriendin mee naar boven op die rolband als niet-Pax. Ben zelf gewoon de trap opgelopen ernaast. De boze meneer in het gele hesje keek heel boos toen ik de trap op liep, maar deed er niets aan. SP incheck stond een rij van 4 wachtende voor de balie waar mijn vriendin stond. Telefonisch melde mijn vriendin later dat ze vrij snel door de sec-check en de paspoortencontrole was. De rijen voor de NEP waren enorm lang die tenten buiten stonden vol. Omdat gisteren alle AMS-OTP flinke vertraging had kneep ze hem een beetje met die korte overstap voor OTP-IAS. Ik zie dat ze uiteindelijk 5 minuten eerder is geland. Moet goedkomen denk ik. .