Ehh ja ..ik moet eerlijk zeggen dat ik de laatste tijd echt niet lekker in mijn vel zit.. De oorlog in Oekraine raakt mij heel persoonlijk. Ik heb vrienden verloren in Rusland die al dan niet echt in Putin geloven of domweg bang zijn om kritiek te leveren... Dat ik nu impulsief en onnadenkend bovenstaande heb gezegd spijt me oprecht. Ik heb nota bene altijd jouw input net als de input van anderen hier met veel belangstelling gelezen..." Dat je nog de moeite neemt om te reageren vind ik "groots". Mijn vriend is een "meelezer" hier en heeft me ook op mijn reactie gewezen... Ik hoop dat je mijn excuses aanvaard want het was echt niet de bedoeling zo te reageren op een individu. Ik was gewoon woedend en gefrustreerd in algemene zin over de oorlog en over al mijn geannuleerde vluchten..3 Irish dance shows gaan nu niet door door annuleringen ...maar niet door Covid of Schiphol maar door al die problemen elders in Europa...Daar kunnen jullie forum bewoners helemaal niks aan doen... @ Sandor had ik maar ff een kalmerende whiskey tot mijn beschikking..dan had ik zeker niet zo dom gereageerd Nogmaals VinceG Sorry en ga door met je input hier..!
Vanochtend 7.11 / AMS - DEN incheckbalie : direct aan de beurt Kleine file voor Privium. Grotere voor Skypriority. Binnen 20 minuten klaar met inchecken en security. Volgens PA is het vandaag druk, maar niet extreem druk.
Ik heb anders regelmatig een aantal uren gewerkt vanuit de lounge. Ik zit liever daar dan alleen op kantoor nadat iedereen naar huis is
Datapuntje van rond 09.45 uur vanochtend non-Schengen: rij voor transferpassengers liep tot aan het Bols cafe net buiten de Privium lounge. Er zat echt geen enkel tempo in. Zal zo eens kijken hoe lang hij is als ik er overdreven kneuzerig voorbij flaneer met mijn Priviumpasje...
Werken in de lounge lukt mij dan weer niet echt. Ik kan me daar niet echt concentreren. Ik kom meestal niet verder dan Mails lezen en er op reageren. Zelfs die werkplekken zijn gesitueerd bij de toiletten en er lopen constant mensen langs. Qua werkplekken zit ik dan liever in aspire 26 in die cubicles. Meer privacy. (Als er plek is uiteraard, dat is daar dan weer het probleem).
Het is een beetje ondergesneeuwd vanwege de problemen met beveliging maar de paspoort controle gaat tijdens de vakantie periode ook een leuke bottleneck worden. Nu wordt er al regelmatig een hal bij aankomst afgelosten wegens 'te druk' en afgelopen zaterdagmorgen na security voor m'n AMS-SLC-DEN trip slingerde de rij zich voort tot ergen in Schengen gebied.
Vandaag om 12.20 met taxi bij vertrek 2. Koffer inchecken bij SP balie binnen 1 minuut. Vervolgens 5 minuten door de Privium security fastlane. Zo blij met de Privium kaart. Die gaat nooit meer weg. Daarentegen stond de tent buiten helemaal vol.
Juist dit laatste is iets waar ik erg benieuwd naar ben: Hoe is dit geregeld: Als de rij tot buiten staat, kan ik er dan met SP ergens langs om sneller bij de SP checkin te komen, of indien alleen met handbagage zelfs direct door naar de veiligheids controle? Ik vlieg nl as maandag intra Schengen alleen met handbagage. Mijn laatste vlucht was 7 weken geleden, dus erg benieuwd hoe de zaken er nu bij staan.
Via Schiphol Plaza is het makkelijkste, pak je daar de (rol)trap naar departure. Maar dit geldt voornamelijk als je per OV aankomt of via de garages.
En mogelijk een hoop negativiteit toegeworpen krijgen uit de lange rij wachtenden die nog nooit gehoord hebben van SP ...
Ik zat gisteren met een kennis in het vliegtuig. In de boarding area zat hij al te klagen dat hij 2 uur in de rij had gestaan en wat het voor een waardeloze zooi was op Schiphol. Toen ik hem vertelde dat ik er binnen 7 minuten doorheen was kon hij zijn oren niet geloven. Hij wist dus ook niets van SP
Ik herinner me van jaren geleden dat ik bovenaan de trap stond met mijn statusloze vrouw en die kwam mooi niet door het poortje. Er stond toen niemand te controleren, dusgeen andere optie dan met de trap naar beneden te gaan en in de andere rij te gaan staan. Die scanners zijn dus nadien aangepast.
Ben net vanaf Rotterdam vertrokken en ze hebben zelfs een kleine lounge waar je met je Privium Plus kaart in kan! Allemaal keurig en na de verbouwing van de hal ziet het er weer tip top uit. Alleen is er wel een dingetje... de parkeerplaatsen zijn op! Er is geen garage maar er zijn een aantal parkeerterreinen en die zitten op max capacity. Er werd aangeraden om vooraf te reserveren maar alles was opperdepop niets meer te boeken. Ben er maar op goed geluk heen gereden en werkelijk als er nog 20/30 plekken waren is het veel. Met de extra vluchten in de zomer ( corendon alleen al 150) gaat dit dus een groot probleem worden.
In de lounge werken kan wel, zeker in de avonduren als het wat rustiger is, en tegenwoordig is thuiswerken natuurlijk wel wat normaler. Maar ik ga natuurlijk niet om 04.45 in de lounge zitten voor een vlucht die om 10.00 uur vertrekt, want dan kan ik beter op een andere plek fysiek aanwezig zijn of beter nog gewoon slapen, want niet alles wat ik doe kan remote, al is dat wel veel meer dan gedacht.
Als ik de berichten zo lees ga ik die korte overstap zaterdag van 2F naar 2E-L geheid missen door gegarandeerd vertraagde AMS-CDG... Als er al een delay staat op de monitors. Kunnen ze dat al in L25 oplossen bij die desk of ga je in zo'n geval het in CDG pas oplossen? (ik ben Gold dus ik heb geen Platinum assistent o.i.d.).
Zo dan. De KLM is redelijk bezig met het verminderen van passagiers/vluchten voor Juli. Heb net geprobeerd wat vluchtjes te boeken binnen Europa en zit nog steeds naar adem te happen. Amsterdam-barcelona retour EC voor 1100 euro, geen geld toch?