Wij liepen rond 08:30 de vertrekhal op BCN binnen. Wat kortere rijen bij de incheckbalies, maar security was echt heel rustig op dat tijdstip. Niet te vergelijken met Schiphol.
En met de app nog 20% korting! Wel heel blij dat Schiphol dit niet heeft gedaan; dan was er geen normale rij meer geweest.
Hij kan ook eerder een streekproef gemist hebben en wordt nu daarom live gegrilld. (Wel beetje raar trouwens dat ze juist bij priority de boel ophouden met een fouilleerles..>>in mijn tijd deden ze dat bij de rolpoorten. Lekker platemovers boos maken)
Heeft iemand nog recente datapunten mbt PriorityPass en de Aspire non-Schengen lounge op Schiphol? Vlieg binnenkort met mijn gezien en mijn kinderen mogen uiteraard niet in de Privium Lounges komen.
Vanmorgen iets voor 10 uur in P3 garage. Ruimbagage ook bij P3 afgegeven, dat ging erg vlot. Vervolgens direct met de bus naar plaza en door naar vertrekhal 1 en via de lift naar boven. Hoewel de rij best kort was, toch minimaal een half uur in de rij gestaan voor de security, er was maar 1 band open voor priority. Lounge 52 ook weer bomvol, kon amper een plek vinden om te werken.
Hmmm, dan is het enige alternatief de KLM Crown Lounge. Maar die kan ik op dit moment niet direct boeken via Mijn Reis. Neem aan dat dat op de dag van vertrek bij de Lounge zelf moet.
Positieve punten: Afgelopen Zaterdag 9:00 wachttijd in priolane op Schiphol 5 minuut dus wat langer in de Schengen aspire gezeten. Echt vele malen beter en rustiger dan zijn non-Schengen broertje. Riga 1 minuut
Geen idee. Het is een 100% (nin Schengen) KLM vlucht, maar ik zie de mogelijkheid niet. Gold overigens ook voor de overige KLM (Schengen) vluchten die ik de afgelopen maand gemaakt heb. Ik ben nu weer ingelogd en zie nog steeds niet. Ik zal KLM eens een WhatsApp bericht sturen om te vragen hoe dit zit.
Zo krijgt iedereen, behalve ik, z'n XP's te zien via Mijn Reis. Ik heb voor de zekerheid even gebeld met KLM om antwoord te krijgen op m'n vraag...
Raar verhaal. Sowieso vind ik die Mijn Reis omgeving van KLM verschrikkelijk. Als je meer dan een keer een ticket blijft ie hangen. Het boeken van extra’s gaat regelmatig fout en als het betaalproces hapert, dan zit je bijvoorbeeld op een stoel terwijl je nog niet betaald hebt. Maar kun je die ook niet meer wijzigen. Tijdje terug liep het boeken van een ticket herhaaldelijk vast, toen had ik acht boekingen (!) in de Mijn Reis omgeving staan. Toen werd ik wel doorverbonden naar de IT-mensen van KLM die hier ook vrij weinig van begrepen (en zeven boekingen handmatig moesten wijzigen). Helaas niet 8 x dubbele XP’s gehad
Er staat al weken / maanden een banner dat daypasses not available zijn, dus ik schat in dat je ze dan ook niet vooraf online kan kopen. Tja, 10.30 zijn de werkplekken al vol, op in ieder geval 1 werkplek zat ik, of stond er in ieder geval de laptop en tas waar de eigenaar dan even weg aan het rondwandelen was. Als je voor 08.00 uur lounge 52 binnenkomt heb je nog wel kans op een goede werkplek, daarna wordt het inderdaad heel druk. Als ik dan af en toe op sta en de 'open ruimte' in ga zie je opeens hoe 'ontploft' het is van het aantal aanwezig mensen. Eigenlijk zou men het restaurant wat niet gebruikt wordt moeten omtoveren tot werkplek area, want er is best veel behoefte aan op de piekmomenten. Na 13.00 uur zit ik trouwens vaker in de open ruimte in lounge 52, is het veel rustiger en kan dat dus prima zonder dat ik andere mensen of andere mensen mij lastig vallen. Alhoewel de Nederlander daar vorige week zaterdag anders over dacht, die ging om een vage reden direct op het bankje en tafeltje naast mij zitten, terwijl ik net aan de slag ging om telefonisch e.e.a. te gaan regelen, terwijl hij 5 minuten daarvoor nog tegen de reispartner had aangegeven de rust zo fijn te vinden. Vernietigend werd ik aangekeken, maar ja, er waren heel veel plekken beschikbaar en nog steeds, dus ik begrijp dat je er last van hebt, maar er is een keuze, en ik zat er al, en gezien laptop en headset was het wel duidelijk dat ik wat van plan was.
Bij mij in mijn reis kan ik nog wel daypass kopen voor mijn reisgenoot. Gek genoeg hoeft dat niet omdat ik haar als gast al mee kan nemen...
Ach zolang iemand een beetje zit te bellen, op een laptop zit te rammelen maakt het me allemaal niks uit. Vorige week was er een gezin die voor de kleintjes zelfs een tentje uitklapte om in te kunnen spelen. Dat vind ik écht niet kunnen. Vader was moe en trok een soort deken over z'n gezicht heen, en de kinderen maar gieren en brullen.
Waar zie jij die banner? KLM zelf geeft aan dat er een storing is in de app en dat ik het via de website moet proberen. Maar dat werkt ook niet. Op de KLM website zie ik nog steeds dit: Loungetoegang kopen In de meeste gevallen kunt u loungetoegang al kopen tijdens het boeken van uw ticket, via Mijn Reis, of tijdens het inchecken. Houd er rekening mee dat dit op basis van beschikbaarheid is. Als u uw loungetoegang online koopt, ontvangt u EUR 10 korting! U kunt bij ook binnenkomst van de lounge toegang regelen. Zorg ervoor dat u met Miles of een creditcard kunt betalen, want het is niet mogelijk om contant te betalen. Denk dat het een gevalletje ter plaatse regelen gaat worden dan.
In de KLM Crown Lounge? Eens, dat kan echt niet. Zeg ik als vader van twee jonge kinderen. Dan moeten ze maar even uitrazen in de speeltuin. In de lounge moeten ze zich gewoon gedragen en zeker niet gaan gillen en joelen.
Banner bedoel ik bord met wat duidelijk een gekopieerd velletje is erin dat een daypas niet available is. Bij de ingang van de lounge. Het is in ieder geval zo bij de Schengen Lounge, en volgens mij zag ik het ook bij de Non-Schengen Lounge, maar daar ga ik na de roltrap eigenlijk gelijk rechts en kijk ik niet echt naar de balie. Gezien de drukte kan ik mij voorstellen dat je niet nog meer mensen naar binnen wilt, en dan bedoel ik vooral van 08.00 tot 12.00 uur, daarna wordt het wel rustiger en zou het wel kunnen, maar ik heb het idee dat in ieder geval in de Schengen lounge dat bord er gewoon standaard staat.