Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Ik heb het idee dat in vergelijking met Air France in Parijs veel minder personeel wordt ingezet. Wantin de lounges van Air France heb ik een altijd wat positiever beeld.

    De sandwiches of wraps in de middag in de Non-Schengen lounge in Amsterdam zijn regelmatig op, en nu zijn het ook aasgieren van passagiers die erop af vliegen, maar rond 13.00 uur maak ik regelmatig mee dat het op is en dat het echt meer dan 20 minuten duurt voordat men het aanvult.
    Nu is dat bij Air France ook wel eens zo dat er iets op is, maar dan zijn er ook nog andere stations, bij zowel Schengen als Non Schengen of is de aanvulling wat beter.

    Neemt niet weg dat er onder de passagiers ook horken zijn, kan natuurlijk ook zijn dat men er relatief weinig is en optimaal wil genieten, als je er wat vaker komt dan doe ik niet anders als thuis, er zijn loungebezoeken waar ik één glaasje frisdrank drink, maar goed probeer ook altijd wat te werken en dan eet ik normaal ook niet.
     
    noppie en Carel1 vinden dit leuk.
  2. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Een kennis vliegt regelmatig business class van KLM.
    Hij gaf me aan dat je bij aankomst van de vertrek hal direct via een aparte deur ? naar de business class check Inn kon lopen.

    Mogelijk wil ik eind Sep business class met KLM vanaf Schiphol naar Dubai vliegen maar ik twijfel dat je zo door kan lopen
     
  3. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.660
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Geen aparte deur zover ik weet maar wel een aparte check in area waar je redelijk snel doorheen bent. Je hoeft iig niet in de lange rij te staan die je de laatste tijd vaak in het nieuws ziet.
     
    searcher vindt dit leuk.
  4. searcher

    searcher Blue Tier

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    28
    Dankjewel .
    Voor mijn beeld vorming hoe skip je die lange rij die al buiten Schiphol begint op een nette manier ?

    Ik zou het ook niet prettig vinden als iemand langs de rij loopt waar je toch oorspronkelijk in moet staan.
     
  5. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Als je business vliegt heb je niets met die rij buiten te maken. Als je bent ingecheckt in de businessclass/Sky priority check in desk ga je daar achter die balies met de roltrap naar boven en heb je een aparte security check...
     
    theflyingrobman en searcher vinden dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    De rij buiten is echt alleen voor de veiligheidscontrole en als je in die rij wilt aansluiten zal je inderdaad op sommige moment naar buiten moeten om daar aan te sluiten. Maar je kan wel altijd eerst naar de incheckbalie, daarna kan je als reguliere passagier kijken waar de rij begint.

    Maar als Business Klasse passagier of Sky Priority passagier heb je daar helemaal geen last van, aparte rij voor de veiligheidscontrole via de KLM check in desk en op die manier ben je er een stuk sneller doorheen.
     
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Huh, zijn die rijen buiten voor de security? Ik dacht juist dat deze voor de incheck balies waren. En als je dus geen bagage hebt dat je via schiphol plaza > naar Departures het kon omzeilen?
     
  8. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Helaas is security het hele probleem. Alleen handbagage meenemen scheelt iets tijd maar relatief weinig. Bij economy zonder status kun je gemakkelijk 2-3u in die security rij staan op drukkere dagen.
     
  9. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Beste is om gewoon zelf te gaan kijken heb ik ook gedaan toen de ellende begon. Loop gewoon rond en analyseer waar de massa heen gaat hoe je bij sky priority kan komen, welke ingangen afgesloten zijn enzovoort.
    Geeft rust in je hoofd!
     
    ppt vindt dit leuk.
  10. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ah oke, ik dacht echt dat de rijen buiten waren om uberhaupt de terminal in te komen maar deze sluiten dus direct aan bij security?

    Ik heb Privium en er steeds daardoor makkelijk langsgelopen, echter is dit goed om te weten voor familie en vrienden!
     
  11. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Geen zorgen. De rij(en) buiten is inderdaad voor security, rijen voor de check-in worden anders (vaak binnen) omgeleid. Met Privium kom je sowieso overal langs, laat desnoods je pasje aan een Schipholmedewerker zien.
     
  12. Didymis

    Didymis Blue Tier

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    192
    Trofeepunten:
    43
    Update van vandaag (24 aug)
    Rond 12:30 uur auto geparkeerd in Privium 1. Rond 12:50 uur in ClubLounge West.

    De (eco) rij voor Vertrek 1 en 2 was verwaarloosbaar. Prio ging naar de eerste lane van Vertrek 2 (rechts). Er was maar één lane open, maar alles liep snel door. Paspoortcontrole had een lange rij voor “All passports”, maar de machines waren vrij te gebruiken. Met Privium - as usual - geen wachtrij. Verder ziet Schiphol er vrij vredig uit vandaag…
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2022
    Urbanjazz, Ruut en ppt vinden dit leuk.
  13. Morris

    Morris Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    86
    Trofeepunten:
    18
    Ik was gisteren in Vertrekhal 3, gelukkig kun je tegenwoordig weer thuis inchecken en je ticket printen met Turkish Airlines.

    Ik kon zo doorlopen (met Privium), bij security stond geen rij. Voor de reguliere passagiers (non-Privium, non-elite status, economy) was de indicatie 10-15 minuten.

    Alles bij elkaar heeft het me iets minder gekost dan een uur van mijn voordeur tot in de lounge. En zo zie ik het graag
     
  14. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Een datapuntje: AMS - CUR met het gezin. Beiden Privium, maar wel Meet & Assist geboekt.

    09:45 uur rendez-vous Vertrek 2, deur E. We mochten gezien onze statussen bij SkyPriority inchecken, echter koos de host ervoor om naar de ‘normale’ incheckbalies te gaan. Waar het erg rustig was en we direct geholpen werden.

    Priority security. Normale rij was 30-45 minuten, schat ik. Paspoortcontrole ook 30-45 minuten, wij werden langs de rij geleid. Nog even langs de Grab ‘n Fly voor een ontbijtje, blijkbaar kan je ook met één AMEX Platinum twee ontbijtjes scoren (mijn vrouw heeft ook een Platinum, werd niet naar gevraagd).

    Iets voor 11:00 uur: bij de gate. Vlucht helaas 20 minuten vertraagd, dus hoorden rond 11:45 uur. Al met al een relaxte ervaring en de baas vond dat ook :D
     
  15. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    En waarom alsnog meet & assist bij 2x privium?
     
  16. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    “AMS - CUR met het gezin
     
  17. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Ik dacht dat je het gezin mee mag nemen indien beide ouders privium hadden
     
  18. Dan1

    Dan1 Blue Tier

    Berichten:
    498
    Leuk Bevonden:
    395
    Trofeepunten:
    63
    Correct, maar dat is geen garantie en voor de paspoortcontrole moet je nog steeds in de rij staan. Wij vlogen buiten Schengen en er stond een aardige rij, waar wij langs begeleid werden.
     
    noppie vindt dit leuk.
  19. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Zojuist, 17.04 start en 17.09 einde security, ik koos prio ivm minder zigzaggen maar normale rij was ook nihil.
    KMAR was ook geen wachtrij dus ik begrijp die schreeuwende krantenkoppen niet over wachtrijen tot buiten.
     
  20. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Vorige week zondag met de twee dochters naar BCN gevlogen. Er stond een aardige rij en omdat ik alleen SkyPriority had werden we helaas niet toegelaten tot de Priority security. Voorheen waren ze hier toch wel wat soepeler in..

    Ik heb rechtsomkeer gemaakt en bij de check-in balie een upgrade geregeld. Volgende keer koop ik mijn tickets voor mijn dochters wel met punten.
     
    noppie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina