Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Ze hebben nu zelfs een informatiebord met de voorwaarden van priority aangegeven bij het begin van de priority toegang en daar staat als tekstregel bij dat partners dus niet mee mogen.

De toegang wordt ook bemand door een medewerker van Schiphol die de toegang controleert en je kan niet vanuit KLM rechtstreeks doorlopen.

Op zich begrijp ik dat wel, je wilt niet dat er heel veel mensen onterecht in de priority rij terecht komen omdat die de totale rij ophouden omdat de overflow van priority vooraam de reguliere rij wordt gedirigeerd, dan wil je niet dat er onnodig veel mensen van gebruik maken en ik als rechtmatige priority rij gebruik maker wil niet achter families met kinderwagens staan omdat vaders toevallig priority heeft en er nu 4 extra meeneemt.

lloydje33, Carel1, westi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Dan hoop ik niet dat je binnenkort achter mij in de privium rij staat, want daar zijn kinderen bij priviumhoudende ouders wel toegestaan ;-)

Ozzietukker vindt dit leuk.
  3. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Is dat officieel zo of hangt dat van individuele medewerkers af? Ik weet dat Privium voor kinderen vanaf 12 jaar partnerkaarten ter beschikking stelt, maar onder die leeftijd..?

4. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Als beide ouders Privium hebben wel inderdaad, maar die weten dan ook weer hoe e.e.a. werkt en dat houdt de rij dan weer niet echt op.
    En ook niet meer dan logisch dat meereizende kinderen met beide ouders meegaan, want die ga je niet 2 uur alleen via de reguliere rij laten gaan, als Schiphol dat zou eisen dan komt dat nogal negatief in de media…

noppie vindt dit leuk.
  5. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Het stond wel op het bord, en geen medewerker gaat minderjarige meereizende kinderen alleen via de reguliere rij sturen.

noppie vindt dit leuk.
  6. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.630
    Trofeepunten:
    428
    Maar bij de KMar mag je uiteindelijk wel met je kinderen in de normale rij aansluiten.. ;) (die natuurlijk niet zo lang is)

Carel1 vindt dit leuk.
  7. dvanurk

dvanurk Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Diezelfde medewerker vond het kennelijk wel OK dat mijn minderjarige dochters in de reguliere rij gingen staan. ;)

Als ik met Privium wel door mag met mijn dochters zou het voor mij het overwegen waard zijn om mijn Privium membership weer te activeren.

noppie vindt dit leuk.
  8. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    626
    Trofeepunten:
    348
    Een medewerker zal dat hopelijk niet doen, maar verzoeken om met het gehele gezin de reguliere rij te nemen.

Carel1 vindt dit leuk.
  9. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Dat is toch wel de situatie die hieronder beschreven werd?

10. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Zit nu in L25. Cavagleuf weer dicht. Voor mij is de cavagleuf het ijkpunt of de zaken goed gaan in de lounge...

Bij de hellingbaan keken de dames niet meer op de BP maar vroegen ze alleen mondeling om vertrektijd.

Heel raar dat gedoe dat je de laatste tijd na de incheck "er uit" moet om bij de roltrap in de rij te staan. Voor ons werden een man of 10 weggestuurd vanwege non-SP. Maar terwijl ik als brave Hendrik ook in dat rijtje stond te wachten tot de eendagsvliegers (zoals Ozzietukker ze noemt) uitgediscussieerd waren en vertrokken zag ik dat anderen achter die grote controleur" dat treklint opentrokken en massaal achter zijn rug om de trap op naar boven floepen...

10:45 in de bus op P3, 11:20 in de lounge.

Weer geluk dat de rij tot net na de poortjesscanner stond en de medewerker dat treklint opentrok en ons weer de hoek om stuurde..als eerste door de controle via "de hoek om".

11. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    509
    Trofeepunten:
    123
    Gisteren om 10.30 afgezet door taxi voor vertrekhal. Koffer ingeleverd bij bc incheck (1 wachtende voor me). Toen naar boven via priority. Bij de privium rij was het rustig, security was 5 minuten werk en we konden doorlopen. Daarna naar douane (we vlogen naar USA). Helaas stonden er wat mensen die geen privium pas hadden in de rij voor diplomaten. Daar hebben we ons niet door laten tegenhouden, gewoon doorlopen dus. Beide scanners waren vrij dus dat was ook geen probleem. Door naar Privium lounge west waar we nog ruim een uur rustig konden zitten voordat boarden begon. Al met al 10.30 op de stoep en 10.55 in de lounge. De rijen voor security en douane waren trouwens best lang.

ppt vindt dit leuk.
  12. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    De paspoortcontrole wordt uitgevoerd door de KMar, niet door de douane ;)

michiel1, FlyingFonz, ppt en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    509
    Trofeepunten:
    123
    My bad.

Carel1 vindt dit leuk.
  14. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    @MichaelNight wat is de cavagleuf?

Gister stond er bovenaan de trap een kenau die echt stond te snauwen en bijna iedereen wegstuurde. Ze raakte in een hevige discussie met een gezin verwikkeld (vader business boarding pass, moeder kon/wilde niks laten zien, kinderen huilend) en ik wou er langs dus liet mijn sky prio even zien (ik dacht ze kan wel multitasken) toen had ik het gedaan en snauwde ze dat ik weer achterin haar pre selectie rijtje moest gaan staan.

15. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dit is de CAVA-gleuf (zie foto, genomen ooit pre-Covid). Die gleuf zat pre-covid vol met Cavaflessen. Als ik met mijn vriendin reisde moesten we daar zitten want zij is een echte CAVA lurker (ook thuis)..lekker bijvullen zonder op te staan. Voorlaatst zag ik hem voor de eerste keer sinds covid weer vol zitten maar gisteren weer niet..
    Grappig dat bij jou een "Kenau" nu bovenaan stond gisteren. Bij ons stond er gisteren een jongen beneden en we moesten zoals altijd de laatste tijd "buitenom". Hij stuurde aardig wat mensen weg maar ik zag dat achter zijn rug iemand dat treklint losmaakte en een hele meute floepte naar boven zonder controle..iedereen boos..hij rie:p ik heb geen ogen in mijn rug want ik sta hier...misschien kwam dat daardoor dat er bij jou een kenau boven stond om mensen van die roltrrap af te smijten?

upload_2022-9-4_16-44-17.png

Laatst bewerkt: 4 sep 2022
    michiel1, lloydje33, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Hier is toch tegenwoordig een grote schaal/bowl voor? Dus de cava-schaal? (rechts achterin de lounge, bij de Heineken tank)

17. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ja maar daar ligt hooguit 1 of 2 cava in en verder opgevuld met wat witte wijn. Dat is in feite net zoals voor de verbouwing in dat deel wat nu dicht is waar vroeger die Heineken tank stond..De Cavagleuf echter lag vroeger en voor Covid helemaal vol en je kon aanschuiven op de blauwe krukjes en Continu bijvullen. Je hoefde ook niet op te staan want links achter vanuit de deur kwamen ze als eerste daar bedienen met hapjes en soms drankjes (kleine smoothies enzo). Dat laatste is voorbij sinds ze dat nieuwe contract hebben met die gehaktballen toko...

ppt, Carel1, VinceG en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Vandaag is drama! Voor het eerst dat ik 75 minuten in de "priority" rij heb gestaan. Gelukkig hoefde ik niet te wachten beneden in de rij want die was ook langer. Daar ben ik langs gelopen met Privium. Maar boven was gewoon chaos. Kwam waarschijnlijk door veel meer priority reizigers ivm de F1 gisteren. Allemaal teams van de rijders.
    Ook non-priority gaat eerst naar buiten en dan pas naar binnen. Dus ook lange rijen.

Urbanjazz, MichaelNight, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Explomondo

Explomondo Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Er is vast wel iemand die dit kan beantwoorden. Komende week na 2 maanden pauze weer op Schiphol. Heb Privium en Star Alliance Gold... economy plus bij United naar SFO (en bagage inchecken). Hoe erg moet ik me dat voorstellen... of ga ik met deze twee pasjes ook langs evt buitenrijen heen? Meeste posts gaan over skyteam elite dus vandaar. Thnx!

20. Didymis

Didymis Blue Tier

Leuk Bevonden:
    193
    Trofeepunten:
    43
    De rij buiten is voor security, dus daar hoef je sowieso niet in met Privium én status. Neem aan dat er een aparte incheckrij is voor Star Alliance Gold bij United op Schiphol? Anders even vragen aan het personeel.

Deel Deze Pagina