Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

1. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Privium en Status kwam vanmorgen weer samen bij T2 boven rond 5.30am. Kreeg het even warm toen ik dat zag. Stoere jongen kwam pas 1H20M (net als vroegâh) voor vertrek vlucht aan op Schiphol.

Gelukkig ben ik afgestudeerd in m’n neus laten bloeden en zag ik vanuit 1.98 hoogte dat het meisje haar lintjes maze niet op orde had. Dus toen stond ik plots vooraan samen met iemand anders. Toen had ze opeens snel haar lintjes op orde. Het ging enorm traag, slechts 1 scan/band open voor status en Privium. Ik wil niet weten hoe druk het er inmiddels is. zonder status stond ook om 5.30am al volledig vol boven en beneden begon de rij te groeien. Voor mij al met al 20min na uitstappen Uber.

LordH, lloydje33, ErwinLansing en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Enig idee hoe lang de prio rij anders had geduurd? 1:20u van te voren met Privium vind ik niet eens zo gek als je OK bent om als laatste te boarden.

ErwinLansing vindt dit leuk.
  3. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Voorheen arriveerde ik altijd 1,5 uur vooraf op Schiphol. En ook vandaag nog voldoende tijd voor koffie en croissantje in de lounge.

Denk (ook op basis andere berichten) dat je tegenwoordig toch ook snel 30min in prio rij staat. Zo heel vroeg meestal net even rustiger.

Ik vlieg morgen weer vanuit Schiphol maar dan in namiddag, zal nieuw datapuntje delen dan.

Carel1 en Ruut vinden dit leuk.
  4. TheFlyingMarco

TheFlyingMarco Newbie

Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor het delen !
    Ben ik weer een beetje gerustgesteld voor aanstaande Vrijdag.
    Dan zal ik mijn ervaringen delen.

5. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Jeetje, wat een gebeuren. Ik blij dat mijn komende reizen niet via Schiphol gaan. Sorry KLM!

Daeni en Ruut vinden dit leuk.
  6. Huib

Huib Newbie

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Ik fladder morgen 7-9 buiten Schengen. Hoewel je tegenwoordig, ook als je Schengen security pakt ook nog naar de paspoortcontrole kan, begin ik daar met mijn Privium.
    Recent trouwens, boven aangekomen, twee keer links gestuurd naar de SP/Privium security binnen Schengen .
    Half acht op Sphol voor half tien vliegen moet toch lukken?

Bijgewerkt: ging razendsnel. 10 minuten max.

Laatst bewerkt: 7 sep 2022
  7. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Maar als jij jouw CPH-AMS-XXX doet heb je geen last van de rijen toch? blijf je on airside?

8. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Yup, deze rijen niet, maar zijn alle andere problemen ondertussen opgelost? Tot nu toe dit jaar nog geen enkele reis gehad zonder omboeking, flinke vertraging, incl. onverwachte overnachtning in de buurt van Schiphol, gemiste bagage, etc. Nu 5 maanden later wacht ik ook nog steeds op terugbetaling van die hotelbooking, dus mijn geduld is aardig op.

Nou ja, dat KLM zo'n 10k wilde voor een retourtje KUL heeft er misschien ook iets mee te maken :eek:

VinceG, Daeni, MichaelNight en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ahh ja...er is meer ellende op AMS dan alleen die rijen..zoals je al zei annuleringen, vertraginen enz.

Jij als CPH-bekende. Ik was een paar keer naar CPH afgelopen tijd, en dan staat er op de CPH airport website dat we rekening moeten houden met lange wachtrijen enz. Maar die keren dat ik er was, was er ondanks al die waarschuwingen op de site nooit een probleem. We waren in no time door de security check bijvoorbeeld. Wachttijden van 1 of 2 minuten zelfs. Ook de check in KLM was supersnel..We gingen dus voor niks supervroeg van hotel weg. Was uiteindelijk niet nodig. Wat weet jij daarvan?..kan ik de volgende keer gewoon 2 uur van te voren komen en lekker uitslapen in ons hotel? Jazeker ik zat daarom lekker lang aan de Deense biertjes in de lounge. Ook niet verkeerd, maar valt het doorgaans altijd mee met die drukte te CPH of had ik geluk?

10. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Bedankt voor het delen en graag norgen weer delen aub. Het lijkt alsof het weer erger wordt. Heeft mss te maken met de afloop van de zomerbonus?

Ik vlieg zondag retour naar WAW, gelukkig pas in de avond, dus hoop dat het wat rustiger zal zijn.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  11. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Goede vraag, ik ben grounded sinds de zomer, de conferenties komen vanaf deze maand. In voorjaar en begin van de zomervakantie stonden er zeker rijen omdat ze ook op CPH niet gerekend hadden op het zo snel aantrekken van de reizenden en ook al konden ze nieuwe mensen vinden, duurde het oplezen even. Naar zeggen waren ze daarom half zomervakantie wel weer op niveau.

Ik heb zelf die tijd alleen met SkyPriority gevlogen, dus het ergste ontgaan. Er waren duidelijk langere rijen dan normaal, maar dat is natuurlijk bijna altijd zo in de eerste weekenden van de zomervakantie en zeker geen meerdere uren zoals andere luchthavens waar je van hoort ;)

Ik hoor ook geen klachten op het deense IF forum, dus ik ga er van uit dat het redelijk normaal is nu, ook bij niet-priority. 1-2 minuten heb je geluk, 15-20 minuten op drukke tijden bij security. Inchecken waarschijnlijk even veel, als je pech hebt. Ik heb in oktober een niet-priority reis met SAS, dus zal eens kijken.

noppie en MichaelNight vinden dit leuk.
  12. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    De Sky priority heb ik daar nooit kunnen vinden...die zit goed verstopt?

13. ErwinLansing

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Big security is het de algemene priority "CPH Express" ingang, rechts vanuit T2, links uit T3. Ook voor binnenlandse vluchten sinds ze de binnenlandse terminaal dicht hebben gedaan.

Urbanjazz en MichaelNight vinden dit leuk.
  14. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Eindhoven Aeropuerto, 06.55 start en 07.05 einde beveiliging.
    De priority rij komt voorlopig niet terug maar met deze opzet niet nodig.
    Had eigenlijk wat later willen komen maar ik moest er nog wat voor doen wat zomaar een uur kan kosten maar als je geen haast hebt dan gaat alles soepel…

ErwinLansing vindt dit leuk.
  15. MichaelNight

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Stond je weer op die spottersplaats?

16. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Schiphol binnen Schengen om14u. Met privium 25 min in rij gestaan. Reguliere rij duurde 1.5u

MichaelNight vindt dit leuk.
  17. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Data puntje vandaag:
    • 14:45 uit trein.
    • Via Privium poortje nr boven bij T2.
    • Vandaag de hoek om (maandagochtend meteen de rij in).
    • 14:50 in de rij van prio (mix prio en Privium).
    • 21 personen voor me.
    • 15:02 klaar bij security.
    • 15:05 lounge.

Ik weet dat dit snel is. En toch ergens loopt iets traag. Sowieso heeft iedereen echt teveel koffertjes mee. Ik vind dat er een aparte rij moet komen voor reizigers die maximaal een handtas / laptop tas hebben. Dus geen rugzakken / koffertjes. Dat zou echt geweldig zijn.

MichaelNight en Ruut vinden dit leuk.
  18. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Nee ik ben gebracht, lees de auto was nodig…

19. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Over paar weken vlieg ik op zondag 18.20u naar Berlijn. Ik kan was 16.50u op Schiphol arriveren, maar heb sky prio. Zelfs op de horrordagen lukte het altijd in half uur maar toch. Iemand ervaring met de namiddag op een zondag?

20. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Vlieg zondag de 18e naar FCO om 1150uur vermoedelijk T1.

Wat is wijsheid om zo vlug mogelijk door security te komen, via T1 of T2?

Heb Privium en SP...

Deel Deze Pagina