Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

1. Roundt

Roundt Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Misschien is dit al een paar keer langsgekomen, maar kon het niet vinden op het forum. Vraagje: Ik vlieg binnenkort met business class vanaf Schiphol, maar niet met een Skyteam member en ik ben ook geen Privium lid. Weet iemand of ik wel 'gewoon' gebruik kan maken van Priority check in / security? En bijv. ook de rijen kan overslaan die buiten staan?

Bij veel berichten die ik lees en een blog op deze site kom ik steeds SkyPriority tegen. Maar het wordt me niet helemaal duidelijk of een business class ticket van een andere maatschappij ook dezelfde voordelen biedt.

Alvast bedankt.

2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Yes een businessclass ticket geeft je ook toegang tot de priority lane. SkyPriority is de term voor proriteit bij AF/KLM/Delta Skyteam airlines.

3. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    509
    Trofeepunten:
    123
    Recent heb ik en mijn vrouw onze Global Entry interviews gedaan. Nu beschikken we dus behalve over GE ook over TSA precheck. Vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van tsa precheck. We vliegen van LA naar Phoenix. Behoorlijke rij bij de normale security. Tsa precheck geen rij. Paspoort scannen, spullen in een bak en door de scanner binnen 3 minuten. Een mooie extra bij GE die we voortaan altijd gaan gebruiken. Geen last van het personeelsgebrek op een verder druk en chaotisch LAX.

VinceG vindt dit leuk.
  4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Je moet wel even zoeken in terminal 2, maar er staat een bord met priority passagiers voor alle gates, dat is rechts voorbij de Arc de Triomph en geldt voor alle airlines.
    Er controleert een medewerker en die geeft je toegang of niet.

En zoals ik vandaag het nieuws mag geloven is priority geen overbodige luxe.

lloydje33 vindt dit leuk.
  5. Hahn

Hahn Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Iemand dit uiteindelijk wel eens geprobeerd? Ik overweeg het serieus voor een vlucht komende zaterdag. We vliegen om 12.10 met het gezin en alleen ik heb prio.

Totaal geen zin om met kids van 1 & 3 drie uur of meer in een rij te moeten staan.

Dit lijkt me een prima optie. KLM meldt zelf ook dat je de checkin kunt annuleren en daarna ticket nog kunt annuleren in het geval van full Flex.

6. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Waarom is de directie en de voltallige raad van bestuur van Schiphol nog in functie? Iemand?

7. Morris

Morris Newbie

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Mijn theorie: wegens enorme tekorten op de arbeidsmarkt kunnen ze geen geschikte managers of bestuurders vinden.

Godenzoon14, lloydje33, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Data puntje.
    Vandaag - Dinsdag:
    - Aankomst trein 14:43
    - Aankomst poortje Privium 14:46
    - T2, boven de hoek om “naar T1”
    - 43 man (m/v/x) voor me in de mixed Privium / SP
    - 3 scanners open (zowel voor bakjes als mensen)
    - De team lead geeft aan dat om 15.00 reeds 1 van de scans gaat sluiten
    - 14:59 lounge.

Oh en de rij buiten en binnen voor non-prio maak ik maar geen woorden aan vuil.

Ruut en Carel1 vinden dit leuk.
  9. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Correct, wel eens gedaan maar dat was omdat de reis niet meer doorging. Flex tickets kun je checkin annuleren en refund aanvragen. De boekingskosten ben je wel kwijt.

Hahn vindt dit leuk.
  10. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.227
    Trofeepunten:
    223
    Grootste aandeelhouder van Schiphol is de staat, de heer Benschop komt uit de politiek en die gaan elkaar niet afvallen, ze kunnen elkaar in de toekomst nog wel eens nodig hebben.

11. lincur25

lincur25 Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Even een vraagje, mijn man en ik vliegen 3 okt economy class niet-Schengen en ik heb FB Silver en nog wachtende op Privium (weet helaas niet of ik die op tijd krijg). Nou weet ik dat silver ook priority krijgt, maar klopt het dat dit niet hetzelfde is als Sky Priority? Komen wij met de silver status in de versnelde rij van de security?

12. noppie

noppie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Helaas kan dit niet met silver.

13. lincur25

lincur25 Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Oh jammer, dan maar hopen dat me Privium op tijd komt. Dank voor de reactie!

14. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.347
    Trofeepunten:
    508
    Je kunt op de bonnefooi naar Schiphol en bij de Privium lounge vragen of er iemand tijd heeft, vaak moet je dan even wachten maar lukt het wel.

Gister is een vriend van mij ook heen gegaan (ging alleen om heractivatie) maar was binnen 15min gelukt.

noppie vindt dit leuk.
  15. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    485
    Trofeepunten:
    63
    Goedemorgen, een datapunt.

AMS - VIE

09:32 Privium 1 garage.

10:10 Door security. Kleine 20 minuten moeten wachten. Zag er druk uit, kon niet zien of mensen ook weer in de tent stonden Poortje bij check in 9 was defect, medewerker stond handmatig te controleren. Daardoor kleine rij met SP mensen. Man die er niet door mocht hield de boel enigszins op. Security werd omgeleid naar filter 2/3. Daar ook flink wat mensen die SP hadden. Verder nog een kleine situatie met mensen die door het priority filter heen kwamen die hun vlucht dreigde te missen. Mocht van de ene medewerker, maar niet van de medewerker bij het filter zelf. Ze hadden nog 20 minuten, zeiden ze. Knap als ze dat nog gehaald hebben. Handbagage werd eruit gepikt. Kreeg de vraag of ik een rekenmachine bij me had (?), maar dat bleek mijn Polly speaker. Kon daarna meteen weer door.

10:20 Privium Express Lounge aan het ontbijt.

MichaelNight en ErwinLansing vinden dit leuk.
  16. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Van de AMEX Platinum website:

"Vanwege grote drukte op Schiphol duurt het aanvragen van een Privium Plus lidmaatschap langer dan gebruikelijk.

Wij doen er alles aan om onze Platinum kaarthouders zo goed mogelijk te bedienen. Gezien de huidige situatie op Schiphol loopt het maken van een afspraak voor de irisscan in verband met snelle grenspassage stevige vertraging op. Onze excuses hiervoor.

De doorlooptijd voor het activeren van het Privium lidmaatschap is opgelopen tot ongeveer 6 maanden. Het Privium team op Schiphol doet er alles aan om alle aanvragen zo snel mogelijk te verwerken."
    Druk is een ding, maar een half jaar??

17. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    485
    Trofeepunten:
    63
    Momenteel aan boord, vlucht is vertraagd doordat passagiers die assistentie nodig hebben ‘zoek’ zijn. De captain, letterlijk:

“Schiphol is a mess. I’m sick and tired or it that I cannot offer you a decent product”.

Duidelijk verhaal.

Bagage wordt over enkele ogenblikken waarschijnlijk van boord gehaald, waarna we vertrekken. Zitten nu op ongeveer 30 minuten vertraging.

18. lincur25

lincur25 Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Thanks voor de informatie, goed om te weten!

19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
  20. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Data puntje nummer zoveel.
    Heden donderdag.
    - 14:47 aankomst trein
    - T2 nr boven met Privium, hoek om nr T1
    - 2 scanners open
    - 4 man voor me
    - 14:59 met wijn en salade in de lounge

Ook bij non-status stonden beneden voor de poortjes max 40 man. Dus een goede middag.

Laatst bewerkt: 15 sep 2022
    Carel1, Ready2Board en noppie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina