Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Bedoel je nu dat je in T2 naar boven gaat (Privium) en daar de check doet om vervolgens door te lopen naar T1?

2. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Nee. Je gaat met Privium (of SP) bij T2 naar boven, daar sturen ze je met lintjes sharp left de hoek om.
    Waar je dan door de T1 scanners gaat. Normaal waren dit gewone passagiers. Nu zijn dan paar scanners voor de Privium en SPs.
    Dit is inmiddels een paar maanden zo. Heb maar 1x meegemaakt dat ze me door de oude route lieten lopen (T2 scanners)

Ruut vindt dit leuk.
  3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Ok duidelijk.
    Ga ik zondag dan maar eens proberen...

Thanks!

Urbanjazz vindt dit leuk.
  4. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb toevallig vorige week de T2 route gelopen. Was in 18 minuten van trein naar achter security, inclusief ruimbagage inchecken bij KLM.

5. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Maar voor u gaat de rode loper uit heer Arjen. Bubbels koud en een private section in de lounge. Security die meeliep naar de gate? Persoonlijke excuses van de heer Benschop voor die 18min in een handgeschreven brief?
    ;):)

VinceG, George1, MichaelNight en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Afgelopen maandag gevlogen en ondanks hard zoeken kon ik niet met een Skyteam-partner naar mijn bestemming, business class met andere airlines was €4000+ of met 30+ uur overstappen (ik ben hier voor werk een paar dagen dus dat is geen reële optie). 'Gelukkig' kon de persoon waarmee ik reisde niet lang staan dus had hij assistentie geregeld en mocht ik mee. Wat. Een. Mazzel. 15 minuten waren we door alles heen.
    Ik had mijzelf er al helemaal op ingesteld (nog nooit zo vroeg voor mijn vlucht op Schiphol geweest) maar toen ik langs die rij liep vervloog al mijn hoop. Hij begon in 1A.

7. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Ik deed er dus 6 minuten, 50%, langer over dan jij. Ik zal eens mailen of dat tapijt minder hoogpolig kan, want daar verlies je tijd met een rolkoffertje.

westi, Urbanjazz en Ready2Board vinden dit leuk.
  8. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Morris en Ruut vinden dit leuk.
  9. ErwinLansing

ErwinLansing Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.120
    Trofeepunten:
    428
    Ik vind het commentaar van FNV-bestuurder Joost van Doesburg het meest beschrijvend (met gratis woordspeling): "Ik weet niet of aftreden de oplossing van de problemen dichterbij brengt, ik zou zeggen dat optreden eerder leidt tot oplossingen."

Vrij vertaald: Too little, too late.

Ruut, Carel1 en Morris vinden dit leuk.
  10. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Ik denk niet dat er nu opeens een grote tovenaar opstaat die het wel ff regelt..

11. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Dusseldorf airport, A en B doorgangen vol met mensen als in 20-25 minuten wachttijd bij C nagenoeg niemand om 04.45, na 7 minuten er door heen, had 15 minuten langer kunnen slapen, het lijkt daar beter op orde. Non-schengen lounge lekker druk, maar ik was op tijd voor een werkplek

Urbanjazz vindt dit leuk.
  12. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Na jaren afbraak is het natuurlijk ook niet in een paar maanden weer geregeld. Dit zal ook weer jaren kosten om het weer op een goed niveau te brengen

13. Morris

Morris Newbie

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk ook niet dat het probleem nu snel is opgelost met de komst van een nieuwe CEO / tovenaar.

Daarnaast, de Chief Operations Officers Hanne Buis zit er nog steeds, en het lijkt mij dat die ook een aandeel heeft in deze puinzooi.

Wellicht dat ze een fantastische job heeft gedaan als directeur van Airport Lelystad (valt ook onder de Schiphol Group) en zodoende doorgepromoveerde is naar COO.

Echter Lelystad is dicht – wat valt er dan eigenlijk te managen? – en verwerkt 0,0 vluchten... Schiphol op het moment zo'n 1.200.

Ik vraag me af wie het een goed idee vond om iemand aan te namen die van 0 naar 1.200 moet, in één stap.

14. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Data puntje voor Berlijn.
    De priority rij heeft zoals altijd slechts twee scanners. Wat bij oplevering van de luchthaven al te weinig was. Resulteert nu dus in extra drama.

- 15:27 Aankomst
    - zeker 100 man (m/v) voor mij in een absurd lange rij.
    - veel geklaag bij de ervaren reizigers
    - 16:01 klaar
    - 16:09 lounge

lloydje33, Daeni, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    ze is trots op de mensen die er werken las ik vandaag. Leuk hoor maar Schiphol is een afgrijselijk slecht gemanaged bedrijf geworden en volgens mij is zij dus deel van het probleem. Wegwezen dus!

16. Ctk

Ctk Newbie

Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    13
    Datapuntje vandaag: 15:08 de privium clublounge uit, 15:20 clublounge west in.
    Er stonden ~20 man in de priority rij, waarbij huilende baby's voor flesjes ook voorgelaten werden. Kreeg van de mevrouw te horen dat ze al 3.5 uur in de horrortent stonden.

Edit: schengen was zeer druk, non-schengen was redelijk rustg.

Laatst bewerkt: 17 sep 2022
  17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Data puntje.
    Heden zondag.
    - 08:33 aankomst trein
    - T2 nr boven met Privium, hoek om nr T1
    - 1 scanner open
    - 20 man voor me
    - 09:20 ontbijt met glaasje cava in de KLM kantine.

Was eerst bij de Privium Express lounge maar vanwege het ontbreken van warm ontbijt toch maar naar lounge 25 uitgeweken...

Urbanjazz, Carel1 en arjen05 vinden dit leuk.
  18. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Leuk hoor die datapuntjes voor ons als veelvliegers met priviumplatinumpriority, Ons raakt het allemaal niet zo. Maar vandaag lees ik dat schiphol een nieuwe oplossing heeft gevonden voor de rijen wanhopigen die het pand proberen binnen te komen. Paraplus!! Er zijn parapluus beschikbaar, jawel! Daar sta je dan in de regen met je gezin of in je pak met trolly. Als je denkt dat het niet slechter kan zakken we weer een verdieping lager. Ennuh KLM gister 34 vluchten eruit vandaag 23, hoe zit het met de zekerheid? Heb vluchten gepland naar Mad, Bcn, Lis enz. Gaan ze nog wel? Wat een totale rokende puinhoop heeft die Benschop achtergelaten.

19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Inderdaad, een grote bende is het. Knap dat security personeel nog ze vriendelijk blijft.

Priority en Privium gaan op 1 hoop bij security. Kwam er een kerel aan die moest voor want hij had Privium!
    Maar meneer, de andere mensen ook en hebben business. Ik betaal ruim 200,-- per jaar voor Privium!! schreeuwde hij.
    Ja meneer, en anderen soms 3000,-- voor een business ticket. Hij trok een lintje open en liep piswoest weg:D

Voor de overige passagiers is het wachten echt irritant...

Morris vindt dit leuk.
  20. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Volgende keer gewoon naar de website verwijzen. Privium heeft (eindelijk) de bewoording wat neutraler gemaakt, in plaats van alsof heel Schiphol in de houding gaat staan en je salueert als je met die pas zwaait. Nu staat er dit:

"Bij de security check krijgt u toegang tot het Priority wachtgebied."
    https://www.schiphol.nl/nl/privium/privium-plus/

Dat is een prima beschrijving voor wat je kunt verwachten. Dat kan de meneer die Privium!! had zelf nu ook lezen op de website.

ppt en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina