Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

1. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.344
    Trofeepunten:
    203
    Datapuntje aankomst Schiphol met KLM WBC vanuit BON: om 12:40 geland, 20 minuten na schema aankomsttijd.

Landing was op de Buitenveldertbaan, dus je zou denken snel aan de gate. De gate bleek echter nog bezet, dus we moesten ruim 20 minuten op het platform blijven wachten. Uiteindelijk kwam de gate toch niet vrij en moesten we taxiën naar achter de g-pier om, tussen de easyJet toestellen, met trappen het vliegtuig te verlaten om vervolgens met bussen naar de terminal te gaan. Uiteraard duurde het weer een tijdje voordat er trappen en bussen bij het toestel stonden. De piloot verontschuldigde zich uitgebreid voor de toestand op Schiphol, diverse overstappers misten hun aansluiting door deze situatie.

Rond 13:45 waren we bij de terminal en zowaar was er geen rij voor de paspoortcontrole. Om 14:15 kwamen de koffers op de band. 14:30 in de auto in p3 garage.

Al met al slaagt Schiphol er steeds beter in om ook de reizigerservaring bij aankomst negatief te beïnvloeden. Door dit gedoe toch een uur later thuis dan gehoopt.
    1527AE52-1DAE-44E5-BB79-FD9B525E8651.jpeg

ppt, Ruut en noppie vinden dit leuk.
  2. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.963
    Trofeepunten:
    648
    Had je ook een 100% controle van de Douane? In dat geval zijn er maar een paar gates/parkeerposities mogelijk.

3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.077
    Trofeepunten:
    223
    Heb zelf FB platinum èn Privium maar was er echt binnen een kwartier doorheen. Ging best relaxt eigenlijk...

ppt vindt dit leuk.
  4. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.344
    Trofeepunten:
    203
    Nee. Wel de bagage bij band 22 en bij het verlaten van de bagagehal alle koffers nog een keer door de x-ray.

5. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.077
    Trofeepunten:
    223
    Die kun je trouwens gemakkelijk ontlopen door via de transfers te lopen.

Oke, dan heb je wel even controle van je handbagage maar daarna kun je lekker ontbijten in de lounge...

6. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    725
    Trofeepunten:
    348
    100% controle is zover ik weet meteen bij het uitstappen aan de gate.

7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.077
    Trofeepunten:
    223
    Ik vlieg frequent naar Aruba en als ik hem dan heb is het wat verder van de gate...

8. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.099
    Trofeepunten:
    358
    Als men een echte 100% controle uitvoert dan doet men dat bij de gate want anders is het effect weg.
    Nu geldt ook dat bij de douane ook een hoge werkdruk is en de Brexit helpt daar niet aan mee dat het zeker zo is dat er af en toe controles worden overgeslagen.
    Men schakelt dan over op ‘slimme’ controles door observatie.
    Naar eigen zeggen met speciaal getrainde medewerkers, in realiteit is dat een extra cursus waar je bepaalde ‘ijkpunten’ krijgt aangeleerd wat niet eens zo slecht is omdat je op die manier toch nog wat kan ondervangen.

9. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.077
    Trofeepunten:
    223
    Aan de gate heb ik nog nooit meegemaakt maar wel geniepig net om de hoek;)

10. Hahn

Hahn Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Ter info, uiteindelijk niet meer nodig gehad. Bij de prio bagage afgifte mochten vrouw en kinderen mee nadat ik slechts mijn boardingpass had laten zien. Vanuit daar met de trap omhoog richting security. Uiteindelijk alsnog zeker 30 min in de prio security rij gestaan, maar dat is een stuk beter dan de 3 uur die ik hoor van mensen in de normale rij. Dit was dus zaterdag rond 09u.

11. erlug

erlug Blue Tier

Leuk Bevonden:
    136
    Trofeepunten:
    43
    Dan heb je wel geluk gehad, dat is niet altijd zo. Ik vloog 20 aug en had alleen ik had prio. Maar had reward tickets waarbij iedereen skypriority krijgt. Maar eenmaal aankomen bij fast track security scande ik mijn boardingpas, toen kwam er gelijk een medewerker een die wel even expliciet wilde zien of mijn vrouw en kids ook skypriority op de boardingpas hadden. Gelukkig hadden ze dat, maar ze kunnen we dus wel naar vragen.

12. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dus in jouw geval werd er bij de scanpoortjes gekeken en niet beneden aan de trap?

13. erlug

erlug Blue Tier

Leuk Bevonden:
    136
    Trofeepunten:
    43
    Oh, nou je het zegt. Beneden aan de trap ook, daar konden we zo door. Maar boven was iemand die alle boardenpassen wilde zien of er SP op stond.

14. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.099
    Trofeepunten:
    358
    En als je niet voldoet mag je daarna aansluiten in de reguliere rij. Op zich is dat dan wel boven dus voorkom je een rij die eventueel buiten staat.
    Ik ben er persoonlijk wel voor aangezien je echt wel streng moet controlerem wil je voorkomen dat er ‘verkeerde’ mensen in de rij gaan staan.

15. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    263
    Trofeepunten:
    63
    Toch wel: tenzij ik eroverheen heb gelezen heeft niemand iets gemeld over de chaos van afgelopen maandag die niemand zogenaamd had zien aankomen. Was ik de enige gelukkige? Ik had overnacht in Citizen M en meldde mij om 06.00 aan SP checkin voor een Non Schengen om 09.00. Horror: de SP rij voor security begon al om de hoek nog voor de roltrap naar boven! Totaal 50 minuten mogen aanschuiven. Nog nooit meegemaakt dit.

16. erlug

erlug Blue Tier

Leuk Bevonden:
    136
    Trofeepunten:
    43
    Ben ik op zich ook wel mee eens, maar een eenduidig beleid zou wel fijn zijn.

Overigens zou er voor fb plat ook wel SP met een gast vanaf kunnen. M’n vrouw heeft nu fb plat for two, maar ja de kids gaan ook weleens mee… ik vraag me af of ze dan weleens een oogje toeknijpen als de ouders wel beide fb plat zijn.

Ik ga half oktober naar Spanje, heb iets meer voor business t.o.v. Economy betaald. Heb in times like these weinig zin in gedoe.

17. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.234
    Trofeepunten:
    223
    Daar ben ik het niet mee eens, want dan staan we dus straks met z'n allen ook 2 uur in de rij omdat die dan dubbel zo lang is. Wil je de SP voordelen, koop dan maar een flex of C ticket.

Daeni, Godenzoon14 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  18. lincur25

lincur25 Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Hartstikke bedankt voor de tip! Gisteravond naar Schiphol geweest en 40 min later had ik mijn Privium pas! Net daarvoor gebeld om een afspraak te maken voor activatie en werd verteld dat de eerstvolgende mogelijkheid feb 2023 was, dus megablij dat ik effe langs ben gegaan. Dank!!

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  19. erlug

erlug Blue Tier

Leuk Bevonden:
    136
    Trofeepunten:
    43
    Zit wat in, maar ze kunnen de fast track dan ook even uitbreiden als het te druk wordt.

Maar goed, dat zal nu in ieder geval niet gebeuren met personeelstekort.

Ik heb gelukkig C ticket voor naar Spanje met UX over paar weken, ben benieuwd naar de 789.

20. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.371
    Trofeepunten:
    508
    Weet niet of je met UX vliegt voor de XP, zo ja, hoop ik niet dat je in boekingsklasse O vliegt, die geeft -zelfs in business- geen XP... :mad:

Deel Deze Pagina