Vandaag 11.15 geland met KL636 en vanaf D2 naar de bagage. We zouden bij gate E4 aankomen maar de piloot was verdwaald denk ik. Bagage volgens borden op band 17. Na 30 minuten nog geen bagage maar wel een band die er mee stopt. Dan krijgt iedereen opeens een bericht. Bagage op een andere band. Nog eens 20 minuten en ja hoor, na 1 uur wachten eindelijk koffers. KLM en Schiphol falen nog steeds op groteske wijze. Gelukkig kreeg ik een enquete hoe de vlucht bevallen was
Mooie berichten in de media vandaag, maar vertrrek 3 om 17.17 geen rij voor beveiliging en ook niet voor paspoortcontrole dus ik was er rapidemento doorheen en met mij reguliere passagiers ook. Enige reden om sp wel te gebruiken voor T3 was om niet helemaal om te hoeven lopen.
Zaterdagochtend inchecken met privium bij SQ en bij T2 naar boven. Rondom geleid naar T1 en konden kiezen uit 3 rijen zonder wachtenden. Dit was omstreeks 08:00. Dit terwijl er toch een piekdag voorspelt was. Vanuit taxi tot in de privium lounge west was het nog geen 15 min.
Zojuist ff contact gehad met vrienden die op dezelfde vlucht zitten als ik gisteren. Die zitten nu ook al weer meer dan 1 uur op hun bagage te wachten. Lekker bezig, KLM Update: 11.15 geland. 14.30 bagage van band.
Datapunt voor Zondag 25 Sept - Terminal 3. In iets meer dan een uur van de hotel receptie in Leiden (gisteren wezen doorzakken met oud studie genoten - als vanouds ) tot aan de lounge (Aspire, 51). Enige oponthoud was bij security, een kwartier moeten wachten omdat Business & Privium op één hoop gegooid worden. De dagen dat je als Privium member naar voren werd gehaald in de rij, zijn helaas voorbij. Maargoed, gelukkig was de rij niet zo ernstig als de rij bij cattle class. Die was beduidend langer, maar kan niet zeggen hoe lang, want ze lieten passagiers druppelsgewijs toe, de trap op. Met Privium (+ Business class kon ik gewoon doorlopen). Ik heb de komende weken Istanbul weer als uitgangsbasis, met een aantal intercontinentale vluchten op het programma (Azië, Latijns Amerika, en West Afrka)… Schiphol en KLM met hun annuleringsbeleid zijn geen optie meer.
Lijkt me ook logisch. De helft van de rij is tegenwoordig Privium. Het gebeurt overigens nog wel sporadisch. week of 2 geleden stond ik in de rij en iemand werd begeleid door iemand van Schiphol langs de SP rij. Iemand klaagde natuurlijk en toen zei de schiphol medewerker: Ze heeft Privium! En toen was de helft van de rij pissig mijzelf incluis! Was blijkbaar een medewerker die de memo nog niet gekregen had.
Uitvalsbasis Schiphol werkt voor mij prima al die tijd. Ik maak me geen zorgen over wachttijd bij de beveiliging, langste wat ik heb moeten wachten is 25 minuten en dat door een scanner die alles naar secondary deed. En met de annuleringen voor mij valt het mee, ongetwijfeld omdat ik dag-rand verbindingen heb die over het algemeen wat veiliger zijn. Of ik heb ontzettend veel geluk…
ik vind het momenteel wel linke soep om vluchten te nesten met al die kansen op annuleringen..Durven jullie dat nog?
Zelfde hier behalve een enkele maandag. Volgende week via Eindhoven omdat vanaf Amsterdam schreeuwend duur was. Geen fan van (gedoe voor mij om er te komen) maar het prijsverschil is zo groot... Ik ben benieuwd naar de drukte daar.
Update 25-9 aankomst 14.15. Bij de "bekende roltrap" kon ik bovenaan niet 2x links richting Privium/Priority maar stond er een bord met een pijl naar links. Dit was blijkbaar om een rij te creëren aangezien het boven bij security vol stond. Voor het Priority poortje stond zo'n 100 man schat ik en er werd op dat moment niemand doorgelaten. Nu heb ik gelukkig KLM Priority en Privium dus eerst via KLM Priority geprobeerd maar dat eindigde ook bij een gesloten poortje en de opmerking dat ik achteraan de rij moest aansluiten. Toen ik vroeg of dit ook voor Privium gold mocht ik voor het Privium poortje aansluiten. Na enige tijd ging het open waarna ik boven kwam met zo'n 100 man voor me. Al met al duurde het ongeveer 1.15 uur om er doorheen te komen. Blijkbaar zat de "normale rij" op dat moment tussen de 3 en de 4 uur. Met Priority/Privium is het dus nog best te doen, zonder wordt Schiphol echt een no-go voor zakelijk reizen imho....
Op Eindhoven is het goed voor elkaar, er staat aangegeven bij grote drukte van welke vluchten passagiers zich door de veiligheidspoortjes mogen begeven. Op die manier staan enkel de juiste mensen in de rij. Toen het helemaal vol stond 32 minuten maar de andere 2x slechts 11 en 7 minuten.
Vraagje van een beginnend frequent flyer: dit jaar heb ik met KLM, binnen Schengen, diverse vluchten vanaf Schiphol gedaan, Explorer dus geen status. Goedkope (50-85 EUR) upgrades naar business gekocht bij online check-in, naar de KLM priority baggage drop-off tussen Departures 1 en 2 (ook zonder ruim bagage) en dan rechtsachter de (rol?) trap op naar priority security. Ging prima. Nu heb ik net Silver, maar kreeg laatst controle bij de (rol?)trap of ik wel SkyPriority had. Die had ik wel, want upgrade naar business. Maar wat als ik alleen met Silver/economy reis? Ik kreeg de tip dat er ergens een lift zit bij de KLM priority baggage drop-off waardoor je die hele controle overslaat en zo bij de priority security lijn aan sluit, kan iemand dat bevestigen?
Welkom als nieuwe Frequent Flyer! . Ik kan bevestigen dat er een lift is – maar ook dat die alleen bereikbaar is na controle van een schipholmedewerker.
een lift? waar is die dan? niet om sp te omzeilen maar als die roltrap weer eens niet werkt /kapot is wil ik met die lift
Misschien verspreid ik wel valse informatie . Ik dacht dat ik me kon herinneren dat er tussen het moment van medewerker Schiphol en de roltrap bij skypriority ook een lift is. Er is wel een liftschacht vanuit het SkyPriority check-in gebied, maar het kan dat die afgesloten is (wel eens iets over gelezen?). Ik zal het volgende week eens bekijken!
Om nog wat herfstzon mee te pakken zit ik te denken aan een weekendje Malta. Ik zie dat het op KL-nummer boekbaar is met Air Malta. Ik vraag me alleen af of ik dan ook Sky priority krijg op Schiphol of CDG? Wel XP staat in het overzichtje. En als ik business boek, verandert er volgens mij niet zo veel aan de situatie? Lastig dat er zo weinig info is over dit soort dingen.
Sept 28: 08:00. Flinke wachtrij bij Privium security lane. Schat in 30 min. Tent buiten is wel leeg. Misschien staat het bord er al langer (was mij niet eerder opgevallen) maar onderaan de roltrap achter Sky prio checkin staat nu duidelijk aangegeven dat enkel passagiers met Privium of business class tickets van de “snelle” rij gebruik kunnen maken (geen partners zonder priority status of American Express Platinum kaarthouders zonder Privium kaart).