Maar je hebt daar toch ook toegang met skypriority, want boven kom je in principe allemaal in dezelfde rij, alleen met goede timing mag je soms naar links bij de Schengen security. Door de verhoging van de vliegtaks, naderende recessie en winterseizoen zie ik binnenkort wat minder problemen met rijen overigens. Hoewel door recessie natuurlijk vooral de lagere ‘arbeidsklassen’ geraakt worden betekent dit wel dat die groep ‘eendagsvliegers’ niet meer kan gaan, dat is ook de groep die idioot vroeg in de rij gaat staan en daarom andere forceert om hetzelfde te doen.
28sept: 7h40 na het inchecken bij KLM naar T3 gelopen en daar Privium gebruikt. Een stuk of 8 mensen voor me. Er gaat nog wel steeds 50% naar secondary bij die security line.
Mijn vrouw heeft een KLM flex ticket gekocht vanaf AMS en daarmee recht op Sky Priority. Maar op haar boarding pass staat geen SP logo (digitaal vanuit de app). Volgens de service desk zou de QR code gewoon toegang geven bij de Sky Priority lines, maar ik weet het zo net nog niet... Herkent iemand dit?
Dat klopt niet. Bij de "visuele" BP check onderaan de roltrap zal ze geweigerd worden. Alle BP geven immers toegang tot de poortjes, precies daarom checken ze visueel op het logo.
Live-update: Inderdaad, werd niet geaccepteerd. Boarding pass ter plaatse opnieuw laten printen, toen stond het SP logo er wel op en kon ze alsnog door. Eind goed al goed
Yep, Dat is hier al vaker besproken. Kwam er zelf achter toen ik een vriendin (zonder status) met baby mee naar boven nam en het poortje ook op haar BP opende..
Geen SP, wel loungetoegang op AMS/CDG als je Gold/Platinum status hebt bij FB, maar geen loungetoegang op MLA. Als je business boekt, dan heb je overal priority plus loungetoegang op MLA. Vorig jaar herfst ook op Malta geweest, was heerlijk.
@Ozzietukker inderdaad, wel Sky prio natuurlijk. Maar de nadruk ligt op meereizende partners zonder status/juiste tickets e/o Privium. Zodat er eenduidig beleid is nu. Had er eigenlijk foto van moeten maken. Kan ik vrijdag wel even doen en hier posten.
Geen SP wat raar, ik dacht dat altijd als je een AF/KL vluchtnummer hebt je ook SP hebt op CDG/AMS. (Ook al is het in de praktijk een ander airline metal..)
1e annulering van KLM weer binnen. Vlucht SPU-AMS van 29 oktober gaat niet. Had niet verwacht dat ze deze eruit zouden gooien omdat er dagelijks maar 1 vlucht is. Nu vliegen op de 30e
Dat is wel bijzonder inderdaad, en er is ook geen AF alternatief, wat het nog zou kunnen verklaren. Voor mij nog geen annulering binnen dus mijn theorie dat dag rand verbindingen buiten schot blijven klopt vooralsnog.
Mijn 6.40uur vlucht naar CDG is geannuleerd, dus toch een dag rand verbinding die eruit is gehaald. Of bedoel je iets anders met dag rand?
Nee ik bedoel hetzelfde, maar nu net de 06.40 vlucht heeft ook een 07.15 en 08.10 vlucht en omdat andere vluchten er wel uitgehaald worden is daar wat ruimte dat dit kan, zeker voor de 06.40 terugvlucht waar connecties op Schiphol op dat tijdstip wegvallen. En het kost KLM niets als de passagiers op de 07.15 vlucht overgeboekt kunnen worden, ook niet kort voor vertrek. Wel is de 06.40 vlucht de meest veilige vlucht voor connecties, bij vertraging van de 07.15 vlucht, niet ondenkbaar door bagage of bijvoorbeeld mist begin je weinig relaxed als je een doorvlucht hebt, ik boek zelf zoveel mogelijk lange connecties.
Je precies, door een zeer krappe connectie op CDG was die 7.15 vlucht voor mij geen optie. Dus blijf het apart vinden dat ze de 6.40 vlucht er dan uitgehaald hebben.
Een zelfde geval ooit op JFK, aangekomen uit AMS. Lekker even in de lounge en mooi op tijd richting de andere terminal. Om de rij heen bij Security, maar ongeacht hoeveelheid gouden kaarten, terug in de rij met het gepeupel, want het moet op de BP staan, anders geen SkyPriority. Half uur in de rij, om nog net op tijd bij de gate voor de binnenlandse vlucht, die ze aan het sluiten waren. Groot lawaai en rode lampen, nieuwe boardingkaart. Uiteindelijk zwetend in mijn stoel eens goed die twee kaarten vergelijken. Enig verschil: SkyPriority
Voorzover ik heb meegemaakt is het als je vlucht begint met een codeshare partner dat tevens geen ST partner is, moet je inchecken bij de balie van de desbetreffende maatschappij. Dus dat betekent geen SP bij de incheckbalie. Ik ging er vanuit dat @Tim82 de direct vlucht van KM boekt naar MLA, deze heb ik een paar jaar geleden ook geboekt onder een KL-nummer. Maar als je AMS-CDG-HEL vliegt en naar HEL vliegt met AY, dan heb je wel SP maar niet bij het boarden naar HEL.
Vandaag weer een uur moeten wachten in een volle A380 totdat een parking stand beschikbaar kwam op AMS shithole airport
En ik maar zeuren dat eindelijk een vlucht uit Dusseldorf op tijd in Amsterdam is en we 6 minuten op de remote stand moesten staan 3 weken terug… Op Dusseldorf rond 22.00 is er wel eens een bussenprobleem van de remotegates en zit je er eindelijk in sta je in de rij voordat ze per 1 stuk bus open gaan bij aankomst. En ik verbijt mij dan want na 23.00 gaat de beveiliging weg bij mijn werkgever en ben je overgeleverd aan de nachtdienst… en zonder auto kom ik niet thuis….