Langere wachttijden personeelstekort: overzicht

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Menno, 18 mei 2022.

1. erlug

erlug Blue Tier

Leuk Bevonden:
    136
    Trofeepunten:
    43
    Haha, ja daar kan je wel lekker nat mee gaan. Ik heb klasse I, dus komt goed. Volgens mij zijn de meeste vluchten via MAD met overstap niet in O. Ik stap daar over naar AGP.

2. Pim

Pim Newbie

Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18

Even een n00b vraag, wat bedoel je met SP ??

3. erlug

erlug Blue Tier

Leuk Bevonden:
    136
    Trofeepunten:
    43
    SkyPriority

4. TheFlyingMarco

TheFlyingMarco Newbie

Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Uit nieuwsgierigheid......

Is er bij iemand al een vlucht aangepast de komende periode ? (tot eind Oktober) i.v.m. de drukte op Schiphol ?
    Schiphol wil 18% minder opstappende passagiers in oktober.

Bij mij staat tot nu toe alles op de originele tijd.
    Staat voor mij 2 x retour Europa op de planning eind Oktober met KLM vanaf Schiphol.

Laatst bewerkt: 20 sep 2022
  5. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Hoe zit het met ITA airways, kan je daar met je FB status eigenlijk sky priority krijgen? Volgens de site van ITA wel, maar bij een boeking kan ik nergens een FB nummer invullen. Hoe werkt dat?

6. Thom

Thom Newbie

Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Mijn BEG-AMS voor aanstaande zondag is vorige week gecanceld! Hoop dat jouw boekingen the purge wel overleven ;)

TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  7. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb ook nog geen wijzingen ontvangen, wel heb ik vooral dag rand verbindingen waardoor de toestellen de volgende dag nodig zijn op die plek en de transferpassagiers veroorzaken de problemen niet echt dus heb je grote kans dat die vluchten buiten schot blijven.

Air France is overigens al wel bezig, maar ik heb meer het idee dat dit komt omdat de boekingen tegenvallen. Nu heb ik daar wat meer geluk mee, bewust de goedkoopste vluchten genomen, ook met iets minder fijne tijden, en door uitval kan ik herboeken naar exact de vluchten die mij het beste uitkomen.

TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  8. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Doemt er hier een nieuwe strategie op? Expres een ongunstige tijd boeken in de veronderstelling dat deze geannnuleerd wordt om vervolgens alsnog (inclusief een compensatie) naar een goed tijdstip omgeboekt te worden?

9. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.081
    Trofeepunten:
    358
    Ik boek naar de bestemming en als ik een uurtje extra moet wachten of paar uur later op bestemming ben maar het past wel binnen de werkzaamheden dan doe ik dat. Dat werkt natuurlijk alleen bij bestemmingen met meer frequenties.

10. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb de statusmatch gedaan en ben nu Executive bij ITA.
    Bij het online inchecken voor FCO en BRI werd ik van de ITA site doorgesluisd naar de KLM site.

Ondanks m'n status stond er dus geen SP op m'n ticket dus in lounge 25 moest ik alsnog in de rij staan en m'n fysieke ITA kaart tonen.

De terugreis naar AMS ging wel via ITA's site en de boarding pass heeft SP...

11. MichaelNight

MichaelNight Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Dus in lounge 25 je kaart moeten tonen omdat het niet op je BP staat betekent ook dat je dan dus geen SP hebt bij de security met ITA (als je geen priv. hebt)?

12. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Dat klopt. Omdat m'n boarding pass via de KLM site werd gemaakt was m'n status niet meegenomen.
    Gelukkig kon ik bij Security m'n Privium en evt. KLM/ITA kaart laten zien.

Wel weer onnodig extra gedoe.

13. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    Nou daar gaan we dan. KLM naar Mad volgende week dinsdag net gecanceld.

Misschien beter om KLM maar te vermijden de komende maanden

Morris vindt dit leuk.
  14. Morris

Morris Newbie

Leuk Bevonden:
    92
    Trofeepunten:
    18
    Ik vermijd KLM al sinds Mei... en als het kan Schiphol ook. De afgelopen drie maanden Istanbul als uitvalsbasis gehad. Een AirBNB gehuurd, en mijn meeste vluchten van daaruit gedaan. Beviel me erg goed. Af en toe is er wel eens vertraging, maar geen idiote rijen als op Schiphol (en voor business class al helemaal niet) ook draait Turkish Airlines soepeltjes... af en toe wel eens een uur vertraging. Maar geen vluchten die gecanceld worden vanwege gebrek aan capaciteit.

Ik zou zo naar Istanbul verhuizen als het kon, maar helaas zijn ze het beleid voor verblijfsvergunningen enorm aan het aanscherpen.

15. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Mijn ervaring is dat ze hun vluchten maar een paar dagen van te voren annuleren. Die in oktober wachten ze nog mee.
    Datapunt: 2x maal een KLM vlucht geannuleerd. De laatste melding was bijvoorbeeld 3 uur geleden voor een vlucht volgende week woensdag.

Ze annuleren de vlucht, er wordt geen alternatief aangeboden en online mag/kan je hem niet wijzigen. Dus bellen & plus/minus 50 minuten in de wacht.

Heb nog nergens iets gelezen oven een eventuele loonsverhoging/ herfst premie voor security, de airlines dringen ook niet echt aan bij Schiphol en ik vrees dan ook dat dit nog wel even duurt.

16. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    300
    Trofeepunten:
    63
    ik ben op de volgende vlucht gezet denk wel dat ik hem neem maar lunchmeeting is weg. Bedankt he Benschop voor je fantastische bijdrage in de groei van Schiphol en tegelijkertijd complimenten voor het drukken van de kosten en het zien van personeel ( bodies?) als kostenpost. Ik stop hier maar anders gaat het niet goed....

FlyingFonz, Morris, MichaelNight en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb toevallig net een straatje annuleringen binnengekregen, wijselijk voor vluchten 14 dagen in de toekomst. De route NCE-AMS vv., die 4x per dag gevlogen wordt, gaat terug naar 3x per dag. De middagvlucht gaat eruit, dus je hebt vertrektijden 6.30u, 17.10u en 19.35u.

18. TheFlyingMarco

TheFlyingMarco Newbie

Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    :mad:

19. TheFlyingMarco

TheFlyingMarco Newbie

Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Dan zal ik waarschijnlijk 2e week Oktober uitsluitsel krijgen over mijn boekingen...

20. Mark_85

Mark_85 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Gisteren weer drama bij aankomst, eindeloze rijen voor de douane (de rest heeft geen privium) op Schiphol en pas de 5e bus naar P3 kunnen nemen vanwege de rij.

Deel Deze Pagina