Haha, ja daar kan je wel lekker nat mee gaan. Ik heb klasse I, dus komt goed. Volgens mij zijn de meeste vluchten via MAD met overstap niet in O. Ik stap daar over naar AGP.
Uit nieuwsgierigheid...... Is er bij iemand al een vlucht aangepast de komende periode ? (tot eind Oktober) i.v.m. de drukte op Schiphol ? Schiphol wil 18% minder opstappende passagiers in oktober. Bij mij staat tot nu toe alles op de originele tijd. Staat voor mij 2 x retour Europa op de planning eind Oktober met KLM vanaf Schiphol.
Hoe zit het met ITA airways, kan je daar met je FB status eigenlijk sky priority krijgen? Volgens de site van ITA wel, maar bij een boeking kan ik nergens een FB nummer invullen. Hoe werkt dat?
Mijn BEG-AMS voor aanstaande zondag is vorige week gecanceld! Hoop dat jouw boekingen the purge wel overleven
Ik heb ook nog geen wijzingen ontvangen, wel heb ik vooral dag rand verbindingen waardoor de toestellen de volgende dag nodig zijn op die plek en de transferpassagiers veroorzaken de problemen niet echt dus heb je grote kans dat die vluchten buiten schot blijven. Air France is overigens al wel bezig, maar ik heb meer het idee dat dit komt omdat de boekingen tegenvallen. Nu heb ik daar wat meer geluk mee, bewust de goedkoopste vluchten genomen, ook met iets minder fijne tijden, en door uitval kan ik herboeken naar exact de vluchten die mij het beste uitkomen.
Doemt er hier een nieuwe strategie op? Expres een ongunstige tijd boeken in de veronderstelling dat deze geannnuleerd wordt om vervolgens alsnog (inclusief een compensatie) naar een goed tijdstip omgeboekt te worden?
Ik boek naar de bestemming en als ik een uurtje extra moet wachten of paar uur later op bestemming ben maar het past wel binnen de werkzaamheden dan doe ik dat. Dat werkt natuurlijk alleen bij bestemmingen met meer frequenties.
Ik heb de statusmatch gedaan en ben nu Executive bij ITA. Bij het online inchecken voor FCO en BRI werd ik van de ITA site doorgesluisd naar de KLM site. Ondanks m'n status stond er dus geen SP op m'n ticket dus in lounge 25 moest ik alsnog in de rij staan en m'n fysieke ITA kaart tonen. De terugreis naar AMS ging wel via ITA's site en de boarding pass heeft SP...
Dus in lounge 25 je kaart moeten tonen omdat het niet op je BP staat betekent ook dat je dan dus geen SP hebt bij de security met ITA (als je geen priv. hebt)?
Dat klopt. Omdat m'n boarding pass via de KLM site werd gemaakt was m'n status niet meegenomen. Gelukkig kon ik bij Security m'n Privium en evt. KLM/ITA kaart laten zien. Wel weer onnodig extra gedoe.
Nou daar gaan we dan. KLM naar Mad volgende week dinsdag net gecanceld. Misschien beter om KLM maar te vermijden de komende maanden
Ik vermijd KLM al sinds Mei... en als het kan Schiphol ook. De afgelopen drie maanden Istanbul als uitvalsbasis gehad. Een AirBNB gehuurd, en mijn meeste vluchten van daaruit gedaan. Beviel me erg goed. Af en toe is er wel eens vertraging, maar geen idiote rijen als op Schiphol (en voor business class al helemaal niet) ook draait Turkish Airlines soepeltjes... af en toe wel eens een uur vertraging. Maar geen vluchten die gecanceld worden vanwege gebrek aan capaciteit. Ik zou zo naar Istanbul verhuizen als het kon, maar helaas zijn ze het beleid voor verblijfsvergunningen enorm aan het aanscherpen.
Mijn ervaring is dat ze hun vluchten maar een paar dagen van te voren annuleren. Die in oktober wachten ze nog mee. Datapunt: 2x maal een KLM vlucht geannuleerd. De laatste melding was bijvoorbeeld 3 uur geleden voor een vlucht volgende week woensdag. Ze annuleren de vlucht, er wordt geen alternatief aangeboden en online mag/kan je hem niet wijzigen. Dus bellen & plus/minus 50 minuten in de wacht. Heb nog nergens iets gelezen oven een eventuele loonsverhoging/ herfst premie voor security, de airlines dringen ook niet echt aan bij Schiphol en ik vrees dan ook dat dit nog wel even duurt.
ik ben op de volgende vlucht gezet denk wel dat ik hem neem maar lunchmeeting is weg. Bedankt he Benschop voor je fantastische bijdrage in de groei van Schiphol en tegelijkertijd complimenten voor het drukken van de kosten en het zien van personeel ( bodies?) als kostenpost. Ik stop hier maar anders gaat het niet goed....
Ik heb toevallig net een straatje annuleringen binnengekregen, wijselijk voor vluchten 14 dagen in de toekomst. De route NCE-AMS vv., die 4x per dag gevlogen wordt, gaat terug naar 3x per dag. De middagvlucht gaat eruit, dus je hebt vertrektijden 6.30u, 17.10u en 19.35u.
Gisteren weer drama bij aankomst, eindeloze rijen voor de douane (de rest heeft geen privium) op Schiphol en pas de 5e bus naar P3 kunnen nemen vanwege de rij.