Oh zo, nu begrijp ik je. Ben de afgelopen periode vrijwel direct naar de Privium Lounges gegaan steeds. Maar met de kids erbij volgende week kan dat niet. Nu vliegen wij non-Schengen, maar voor Schengen impliceert dit dat je nog alleen maar toegang krijgt met een BC ticket? Hoe zit het met FB Gold status? Verbaast mij wel dat de KLM website hier niets over zegt.
*Update: Op Twitter zie ik dat KLM webcare reageert op iemand met dezelfde constatering als ik en zegt dat je toegang ter plekke moet regelen. KLM heeft nog niet terug gereageerd op mijn opmerking over hun 'Er is een storing in de app' berichtje.
Zoals ik het begrijp is de Daypas stopgezet. Dat is voor fb silver en lager. Kun je voor een euro of 30 alsnog naar binnen.
Met Gold of Platinum kan je wel naar binnen, en de eventuele gast ook. Maar als je geen status hebt kan je dus geen lounge toegang kopen op dit moment. Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant, de teleurgestelde Aziaat die zijn connectie gemist had en 8 uur later op een vlucht had gezet kon om 13.00 uur geen toegang kopen, terwijl het dan al rustiger aan het worden is... Je zou het ook wat 'dynamischer' in kunnen zetten, niet tijdens de piekuren, maar daarbuiten,kan je nog wat extra revenue genereren.
Dank voor deze heldere uitleg. Wat ik me dan afvraag en misschien grijs gebied is: FB Gold + gast en kind van 3 dat Silver is. Op basis van zijn status krijgt hij geen toegang, maar jij reist natuurlijk niet alleen. Mag je als Gold dan nog wel een gast tegen betaling meenemen?
In mijn reis kan ik dat gewoon (zowel op de website als in de app). 1 gast gratis en de rest van de boekingsgenoten tegen betaling zoals altijd. Ik snap de verhalen hierboven niet zo dat daypassen niet mogelijk zijn online. Als ik op "stoel wijzigen " klik zoals op onderstaande foto. (niet op lounge dus maar echt op stoel) dan kom ik op "verrijk uw reis" en kan ik gewoon lounge boeken. Zie plaatje 2. Dit heb jij dus niet Dan1?
Daypassen zijn voor FB silver of lager gewoon beschikbaar online en dus niet stopgezet. Mijn vriendin heeft voor haar trip vandaag gewoon nog loungetoegang "gekocht" op haar account.
Nee, ik heb dit niet. Ik zie in de app wel Loungetoegang toevoegen, echter aks ik daar op klik dan kom ik uit op de verrijk uw reis pagina maar kan ik geen loungetoegang kiezen. Ik ga de vraag nog een keer aan KLM stellen, op social media zie ik dat ze verschillende antwoorden geven. Maar lees ik niets over dat de lounge voor bepaalde reizigers gesloten is. Dat verhaal van die storing wat ze me gisteren vertelde vind ik vreemd.
Update: KLM KCC citeert en verwijst naar het toegangsbeleid van de lounges. Geen beperkingen voor ‘lagere statussen’, alleen de opmerking ‘mits er beschikbaarheid is’. Het antwoord op mijn vraag waarom ik al maanden heen lounge toegang kan boeken bij mijn vluchten, luidt: regel toegang bij de lounge zelf.
BER: Normale rij geen idee fasttrack 2 min. (note mijn Silver reisgenoot mocht na lief vragen er ook doorheen).
Hoe is de lounge op BER? Belangrijkste punt: Hebben ze nog steeds warme knakworst zoals vroeger op TXL?
Prima lounge, wel een beetje verstopt (Tempelhof Lounge). Knakworsten heb ik niet gezien, wel 2 soorten soep en iets van een curry met noedels. Goede keuze qua bieren en prima koffie. Softdrinks+water+sterke drank ook aanwezig. Lounge heeft ook 1 douche maar die was buiten gebruik.
Lounge op Berlijn was prima toen ik er een paar maanden geleden was. Lekker duits bier, goede stoelen. Destijds niet druk en veel vooral duitse snacks en eten.
Vanmorgen 05.02 aanwezig omdat ik met het nieuws van gisteren in het achterhoofd toch maar niet 06.00 uur aanwezig ga zijn voor mijn 06.50 vlucht. Schiphol had in ieder geval ook op dit vroege tijdstip personwel bij de roltrappen staan die het ticket controleerden, bij de trap ernaast stond niemand, en buitenom naar priority was het dicht en moet je eigenlijk weer via KLM, maar goed dranger gaat gewoon open dus direct naar boven, duurde 10 minuten omdat men net 10 eendagsvliegers in de controlerij had laten aansluiten, goed idee want dan loopt het door, anders was het 1 minuut geweest en op deze manier zet je optimaal mensen en middelen in, daar wil ik best een heel klein beetje, 5-10 minuten op wachten zoals nu. Regulier zou 20-25 minuten gekost hebben.
Dat is de eerste keer dat ik ze zie, moet wel zeggen, de laatste keer in de ochtend direct vanaf Schiphol was begin juli, dus mogelijk staan ze er langer, ik heb het vermoeden door het nieuws van gisteren dat men wat actiever aan het monitoren was. Want uiteindelijk is ook belangrijk dat alleen de juiste mensen in de rij komen, en juist door berichten als gisteren heb je dus mensen die eerder komen dan gepland omdat ze bang zijn door de nieuwsberichten, en die staan dan in de rij voor mensen met vluchten die eerder gaan. Maar goed, waterdicht is het allemaal niet, maar dat hoeft ook niet natuurlijk, want het zijn niet de veelvliegers die de rijen veroorzaken, het is juist om de 'vakantievlieger' in goede banen te leiden.
Probleem is vooral dat ik het idee heb dat iedereen in de lounge (eigelijk zowel shengen als non shengen) al op zijn/haar teentjes aan het lopen is. Veel afwas, zaken vaak lastig aangevuld, dus gun het personeel echt wel wat meer rust. Komt ook wel door sommige lui die aso opscheppen en met 5 borden met een beetje eten het 6e biertje halen.
Tja ik loop altijd met hetzelfde wijnglas terug naar de bar. Het wekt weliswaar een "zuipschuit" effect als men je ziet lopen. Als je steeds een nieuw glas pakt lijkt het steeds alsof je aan je eerste begint...