Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

  1. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    1.991
    Trofeepunten:
    273
    Ik vergeet helemaal niets ;)
    Er is in veel landen corruptie. of een "aangepast" rechtssysteem. Ondervind ik ook in mijn werk helaas.
     
    TimH vindt dit leuk.
  2. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    758
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    Leuke jurisprudentie, hun eigen airlines handelen dit soort situaties toch weer wat anders af;
    Eerder dit jaar met Air India op de dag zelf een vliegtuig type wissel gehad, dit vliegtuig type had alleen economy.
    Heb voor die leg het tariefverschil van business class naar economy class teruggekregen en dat was het.
     
  3. vinrf

    vinrf Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Ik had onlangs een involuntary reroute vanwege vertraging. Zou van HND naar CDG maar werd HND-KIX-CDG. Nu had ik origineel een Premium Economy ticket geboekt maar werd ik gedowngrade naar Economy.

    Volgens mij heb ik volgens de EC261 recht op 75% compensatie van de originele ticketprijs. KLM heeft echter 55,- overgeboekt en vindt dat daarmee de kous af is. Ben ik gek of klopt dit niet? Elke keer als ik een nieuwe claim indien omdat ik het niet eens ben met die 55,- wordt hij afgewezen “omdat er al compensatie betaald is”.

    Hoe kan ik dit nu correct afhandelen met KLM?
     
  4. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Je moet geen nieuwe claim indienen maar reageren op het mailtje waarin men 55 aanbiedt. Leg uit dat er sprake is van miscommunicatie en het 75% moet zijn.
     
  5. vinrf

    vinrf Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Ik kan niet reageren op het mailtje, er staat in de tekst dat reageren op de mail niet wordt gelezen. De mail met het besluit van 50,45 komt van [email protected]
     
  6. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Ik kreeg vorig jaar vanaf een andere mailadres een reactie. Hierop kon men wel reageren.
    Je kan een nieuwe klacht indienen (geen nieuwe claim), schrijf hierin wat er misging en het oude claimnummer.
    Als dat nog steeds niet lukt kun je via de klm social media contact opnemen of via je rechtsbijstandverzekering.
     
  7. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.926
    Leuk Bevonden:
    3.364
    Trofeepunten:
    508
    Wat was je originele ticketprijs, of was het een miles ticket?
    En ben je ook nog later aangekomen?
    En hoe lang van tevoren is het aangekondigd? Gezien het om vertraging gaat, neem ik aan zeer kort voor of zelfs na originele vertrektijd?
     
  8. vinrf

    vinrf Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Originele ticket (AMS - CDG - NRT / HND - CDG - AMS) was in totaal 2775, Premium Economy maar de legs tussen AMS en CDG waren Economy.

    Ik kwam niet later aan, het werd ongeveer 10 uur van tevoren aangekondigd. Hele nacht aan de telefoon gehangen aangezien KLM me eerst via HND - Mexico City - AMS wilde sturen. Uiteindelijk dus via HND - KIX - AMS op Economy teruggevlogen.

    Volgens mij heb ik dus recht op 75% van de ticketprijs voor de HND - CDG leg waar ik voor Premium Economy heb betaald, maar in Economy via HND - KIX - AMS vloog.
     
  9. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    Totaal is deze reis 20196 kilometer waarvan 9700 kilometer downgrade (48%).

    Ticketprijs 2775 euro. Je moet vervolgens de belastingen en toeslagen die voor alle klassen gelden eraf halen. Brandstoftoeslagen die specifiek horen bij premium economy gelden wel als ticketprijs.

    De compensatie is dan 48% * 75% * ticketprijs excl. toeslagen (wellicht 2500 euro) = 900 euro compensatie bij benadering.
     
  10. vinrf

    vinrf Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Ik had een bijna zelfde berekening gemaakt en gedeeld met KLM. Echter is mijn claim zojuist wederom gesloten met de melding dat 50,- compensatie correct is. Super irritant. Ik vermoed dat ze die compensatie berekenen op het stukje HND KIX waar ik door de reroute langs vloog, niet het stuk KIX AMS.

    Ga ze maar weer bellen.
     
  11. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
    50 euro is belachelijk laag bij een extreem duur ticket. Laat het maar niet erbij zitten.
     
  12. vlieg8877

    vlieg8877 Newbie

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    18
  13. B_in_T

    B_in_T Blue Tier

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    139
    Trofeepunten:
    33
    Ik had voor de terugvlucht dinsdag vanuit DXB-AMS-DUS wat SAF bijgekocht (betaald met miles). Nu bleek ik 1XP te weinig gekregen te hebben (ik weet het, het is er maar 1, maar ik vlieg vrijwel enkel privé en dan heb ik zelfs die ene hard nodig om status te behouden). Via Facebook Messenger de missende XP aangekaart en na een paar uur wachten reactie gekregen. De ontbrekende XP werd gelijk bijgeschreven, en ter compensatie ook 3000 miles gekregen. Dat is nog eens nette service dat ik die miles ook kreeg. Tevreden met de service in de chat van KLM.
     
    Ruut, lloydje33, michiel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.400
    Leuk Bevonden:
    1.200
    Trofeepunten:
    223
    Het is it and miss. Ik had geen XP gekregen, terwijl op de screenshot stond dat ik XP zou krijgen. Ze beleven gewoon volhouden dat het minder dan 10 euro kostte en ik dus volgens de "regels" geen recht had XP.
     
  15. Hildo

    Hildo Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Klopt. Het is echt hit and miss qua service. Ik had een vlucht met een interline agreement. Maar daar heeft de andere partij de vlucht verplaatst waardoor de overstap krap is. KLM in eerste instantie van dit is ons probleem niet. Dus zoek het zelf maar uit.

    Toch wel vreemd als je in 1 boeking verkoopt daarna AF gebeld en daar was het al wat makkelijker.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2024
  16. vinrf

    vinrf Newbie

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    34
    Trofeepunten:
    13
    Meerdere keren gebeld, nieuwe claims ingediend, maar ze worden allemaal afgewezen. KLM is van mening dat de 50,- compensatie correct is omdat het over de "base fare" berekend is. Geen idee wat die fare is, men wil ook niet de berekening delen. Ik ga mijn rechtsbijstand maar inschakelen, want het is volgens mij toch echt onjuist en incorrect afgehandeld...
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2024
    stefan_vdb en JdV030 vinden dit leuk.
  17. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Werkt klagen nog steeds?

    Inmiddels heb ik een paar keer een probleem gehad inclusief geannuleerde vluchten, maar echt helemaal niks ondanks dat het onder 261/2004 valt en uren tijd en gedoe heeft gekost.

    Als je platinum bent komen ze je tegenwoordig soms eerder je maaltijd brengen als je premium/eco vliegt, maar een goede klachtafhandeling lijkt er niet te zijn. Of moet ik daarvoor de platinum servicelijn bellen ipv een standaard klacht indienen?
     
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik zou de Platinum line bellen. Uitstekende ervaring met het oplossen van dergelijke problemen.
     
    beuse242 en RuudHier vinden dit leuk.
  19. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Konden niets anders doen dan alleen het dossier heropenen met een aantekening erbij. Het dossier was gesloten zonder een e-mail terug kon de medewerker zien. Misschien is mijn spend niet hoog genoeg?
     
  20. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.620
    Leuk Bevonden:
    2.455
    Trofeepunten:
    583
    Dat zou niet uit mogen maken, mocht KL niet reageren dan kun je altijd nog naar zon claimtoko. Kost je wel wat maar dan ben je van het gezeur af.
     

Deel Deze Pagina