In december 2021 een klacht ingediend dat de lounge op het vliegveld van Cork niet open was (hiervan was geen bericht gestuurd). Uiteindelijk in oktober 2022 een bericht gehad van KLM met excuses en een voucher van 35 euro. In juli 2022 werd onze vlucht naar Toulouse geannuleerd en we werden op een latere vlucht gezet. Klacht ingediend en in september twee keer 250 euro ontvangen (twee tickets). Ik kies overigens, indien mogelijk, altijd voor de 'cash' optie i.p.v. een voucher. En nu heb ik een klacht lopen dat onze vlucht niet is geland in Genua (oudejaarsdag). Vliegtuig maakte bij de inzet van de landing een doorstart en is vrijwel direct doorgevlogen naar Turijn. Uiteindelijk waren wij zes uur later op Genua airport, met een touringcar. Reden van doorstart was de mist volgens de gezagvoerster. Een klein detail is dat elk vliegtuig er voor (30 min.) en er na (30 min.) wel is geland. KLM was de enige maatschappij die is uitgeweken naar een ander vliegveld. Ben benieuwd naar de evt. compensatie.
Ik zit nu in het Crowne Plaza Glasgow, en er zitten een aantal gore vlekken op de muur boven mijn kussens. Op de vloer wat afgeknipte nagels en stukjes koek. Net geklaagd bij de receptie; ik krijg een andere kamer. Maar geen upgrade of drankje ofzo. Ben ik nou afgewimpeld? Het personeel aan de balie schrok wel zichtbaar van de situatie.
Woensdag CPT-AMS BC gevlogen met 2 pax op reward tickets (89k miles+180eu pp). Maaltijden waren karig en onsmakelijk en stoelen vies. Vlieg afgelopen jaren zo af en toe intercontinentaal BC met KLM en zie de kwaliteit (ook van de cabin crew) toch wel achteruit gaan. Steeds vaker gaan na het serveren van de maaltijden direct de gordijntjes dicht en zie je de cabin crew niet meer. Dat was vroeger toch wel anders, waar ze bleven rondlopen met drankjes en snacks. Dieptepunt was toen mijn vriendin vroeg om paracetamol, waarna de mevrouw doodleuk antwoorden: "Ja wij zijn nu zelf even aan het eten". Mijn vriendin is zelf stewardess bij Emirates geweest en was verbijsterd. Een dergelijke reactie was daar echt onmogelijk. Sowieso vond zij de KLM BC service en kwaliteit gelijk aan die van EC bij Emirates. Daarnaast waren de stoelen, cabine en toiletten nou niet bepaald schoon. Toch wel onprettig. Al met al besloten dat ik mijn miles opmaak en daarna KLM BC voortaan voor gezien houd. Prijs/kwaliteit is het mijn inziens niet waard. Er zijn er zoveel betere alternatieven. Spijtig.
Je bent niet afgewimpeld. Je klacht is serieus genomen en je hebt direct een andere kamer gekregen. En daarbij ook een vriendelijk gebaar (goedmakertje). Ik vind het netjes opgelost. Neemt niet weg dat dit niet had mogen gebeuren maar met gratis upgrades zijn hotels over het algemeen niet zo happig bij een klacht.
Ben ik met je eens hoor! Ik ben denk ook te verwend geraakt doordat bij de Accor hotels waar ik vaak kom ik meteen een upgrade krijg als ik bv een kamer heb gekregen tegenover de lift terwijl ik alleen maar terug ga naar de receptie om te vragen of er ook wat vrij is verderop in de gang.
Dit heb ik ook wel eens gehad bij Hilton. Ik kreeg een kamer aan het eind van de gang wat een duurder kamertype bleek te zijn. Ik denk dat dit puur aan het locale hotelmanagement is en het wil nog weleens verschil maken in welk land je verblijft wat serviceniveau betreft. Wat ik ook een keer meegemaakt heb is dat er een monteur IN mijn kamer moest zijn om bij een of andere hoofdleiding te kunnen om een reparatie uit te voeren. Had de dag van te voren een brief op mijn kamer gekregen dat er de volgende dag (zaterdag) om 08:30 onderhoudswerkzaamheden zouden plaatsvinden en dat dit enige overlast zou kunnen opleveren. Kon niet uit de brief opmaken dat dat IN mijn kamer ging gebeuren. Werd er dus om 08:30 aangebeld en ik moest mijn kamer uit voor ruim 2 uur. Ik was not amused maar heb er niet echt een punt van gemaakt. Dezelfde avond stond er een fles wijn op mijn kamer met een excuusbrief van de manager.
Ik vloog gister van Toronto naar Amsterdam en werd van Premium Comfort naaf Economy omdat er geen Premium Comfort cabin was in een gewijzigd toestel. Ik heb een claim ingediend om het verschil in kosten terug te krijgen. Hoor je dan alsnog de XP van Premium Comfort te ontvangen?
Iemand wel eens geklaagd over een lounge bij KLM? Afgelopen dagen na lange tijd weer eens op Manchester airport. Bij aankomst verrast door mooie nieuwe terminal 2. Groot, ruim en een takke-eind lopen . Maar ik was wel hoopvol voor de terugvlucht. Mooie nieuwe lounge(s) en eindelijk ruimte! (Terminal 1&3 was altijd zo volgepropt dat het niet comfortabel was). Dus vrijdagochtend 06:30 hoopvol naar het vliegveld (redelijke reistijd vanaf rental car village!) en was onder de indruk van hoe slecht de security was (Dacht dat het niet erger kon dan op Schiphol, maar dat kan het dus wel!) En daarna in een prachtig nieuwe terminal en alle restaurants puilden uit van de mensen! Rijen dik overal. Bij de lounges (2 bij elkaar) aangekomen ingechecked en doorgelopen......Bomvol! En op alle tafeltjes reserverings bordjes. Dus ik ging vragen waar mijn gereserveerde tafel was. Die was er natuurlijk niet. Er was nog een krukje aan de bar . Ik moest nog genoeg werk doen en 2 calls afwerken, maar dat was onmogelijk. Echt een gekkenhuis. Lounge vol met betalende (vandaar de reserveringen) gasten die zich helemaal vol vraten en zopen met bijbehorend gedrag. Is een klacht hierover naar KLM gegrond? Kan me niet voorstellen dat KLM weg geschoven wil worden in een lounge waar men liever de betalende klant voorrang geeft? In terminal 1 was vaak de lounge in ieder geval een oase van rust.
Zeer herkenbaar. Alles naar het midden/verre oosten doe ik met Emirates. Richting VS en Z. Amerika alleen KLM als er echt geen andere maatschappijen direct vliegt. KLM BC prijs/kwaliteitverhouding is bagger.
Een klacht is zeker gegrond, als men maar genoeg feedback krijgt dan zou men er wat aan kunnen doen. Ik snap je punt, zeker als veelvlieger zit je niet meer in de lounge om je vol te vreten maar wil je wat werk verzetten als het kan. Gelukkig heb ik op mijn hoofdbestemmingen over het algemeen goede opties, op de 1 of 2 maar wat mij betreft 0 bezoeken aan de Tarom lounge, want slechter dan dat zal die in Manchester niet geweest zijn…
Mezelf volstouwen niet, maar als ik om 17u een vlucht van 3 uren maak naar huis ben ik pas 21u à 21.30u thuis, volgende dag vroeg op en dan dus geen zin om nog te koken. Het droge boterhammetje kaas of ei-salade aan boord sla ik ook liever over. Dan rest alleen de lounge nog.
Net zowaar met de dodebomenpost een klacht verstuurd naar Schiphol Business Taxi. Voor de tweede keer in 2x maanden sturen ze doodleuk een normale taxi terwijl we specifiek een bus hadden geboekt omdat we erg veel ruimbagage mee hadden. Door puur geluk paste het net maar met de handbagage tussen de benen en op schoot, en dat is niet bijzonder tof als er ook een dreumes in de auto mee rijdt. Ben benieuwd of en wat voor reactie ze sturen.
Daarom fijn dat Air France nu ook weer op Kaapstad vliegt met hun dreamliner, in plaats een oude A340 van het mislukte Joon experiment.
Na ruim 1,5 maand eindelijk een reactie van KLM. Als tegemoetkoming bieden ze een KLM-voucher van EUR 100.00 aan of een bijschrijving van 12.500 Miles. Gezien de ervaring en kwaliteit van de vlucht ga ik hier niet zonder meer mee akkoord. Ik bedoel we hebben BC gevlogen, geen EC. Wat denken jullie? Heb gevraagd of de tegemoetkoming per persoon geldt.
Afgelopen weekend voor zover ik het me kan het herinneren voor het eerst geannuleerde vluchten gehad en ik vroeg me af of ik recht op compensatie en/of vergoeding heb? Vluchten waren met KL naar BCN en terug. Heen zou ik afgelopen zaterdag oorspronkelijk om 8:20 vliegen, maar deze werd geannuleerd en omgeboekt naar vlucht van 10:05. Terug zou ik gisteren om 20:20 vliegen waarbij ik op de vlucht van 6:00 vanochtend werd gezet. O.b.v. wat ik zelf heb gelezen zou ik de extra nacht hotel vergoed kunnen krijgen en 250 euro compensatie voor het feit dat m'n vlucht meer dan 3 uur later aankwam dan oorspronkelijk gepland. Kloppen bovenstaande aannames van mij en is het echt zo eenvoudig als dat via dit online formulier doen?
Is je vlucht vanwege overmacht geannuleerd (zoals een sneeuwstorm waardoor luchthaven gesloten was), dan kun je je niet beroepen op de extra 250 compensatie. Overnachting en eten altijd wel afaik.