Kreeg net opeens een mail van Air France van mbt een klacht uit november (!) over het eten. 4000 miles, prima, was het inmiddels al vergeten dus mooie verrassing.
Ook wel vreemd trouwens dat de ene keer het geld/voucher is en de andere keer miles bij een klacht over de maaltijd. Ben benieuwd wat daar de redenering achter is...
Weet niet of het onder de categorie klagen valt, maar begin mei vloog ik op een KL ticket het laatste deel van LAS-LAX met Delta One en de koffer kwam niet mee. Rapport opgemaakt en toen de koffer de volgende dag er nog niet was maar gaan shoppen. Totaal voor ca €700 ingekocht. Met de aankoop van een paar broeken, shirts, schoenen etc gaat dat snel, zeker bij de huidige €/$ verhouding. Bonnen ingeleverd bij Delta. Toen na heel lang wachten kreeg ik medio juli bericht. Of ik nog mijn bankgegevens wilde doorgeven. En na nog wat heen en weer emails is vorige week het bedrag uitbetaald. Het was tot het laatste moment een verrassing want ik kreeg geen specificatie van wat ze zouden betalen. Ondanks het ongemak destijds toch blij dat het zo opgelost is door Delta. Delta geeft overigens aan dat het gemiddelde bedrag voor compensatie bij een vertraagde koffer $50 per dag is. Maar dat het geen maximum bedrag is.. De koffer zelf kwam overigens 4 dagen later alsnog aan in LAX.
Tweemalig: 4 juli melden twee Forumleden dat zij een 50 voucher kregen als ik zo lees. Zelf heb ik bij kleine klachten inderdaad tot nu toe alleen maar miles gekregen. Ik heb nu ook nog een maaltijdklacht uitstaan (lees: géén maaltijd) vanwege Tarom. Ben benieuwd.
Ik heb nu een antwoord gekregen van CS AF/KL aangaande 2 businessclass vluchten zonder eten en drinken. Een vaag antwoord dat wel. Geen compensatie: geen geld en zelfs geen miles. Het kwam er op neer dat ze zich er over gingen buigen en Tarom in kennis gaan stellen enz. enz. Verder: voor een op AF geboekt ticket met AF nummer dat een Tarom blijkt te zijn voelen ze zich niet verantwoordelijk. Ze zijn niet verantwoordelijk voor de service als deze wordt aangeboden door een partner. Toch kon ik gerust zijn dat zo een slechte service niet onbesproken zou blijven bij "het management" omdat er afspraken zouden zijn over een bepaalde standaard...
Ik vloog DPS-SIN-AMS KL836. Mijn stoel in WBC werkte op het eerste stuk al niet goed. Gemeld tijdens de vlucht en in SIN zou hij gerepareerd worden. Jullie raden het al, zelfde probleem. Heel vervelend! Wie heeft hier ervaring mee en welke compensatie doet nu recht aan deze situatie? Het is een ticket van bijna 4K (geen upgrade oid), en je hebt niet het totale comfort waar je wel voor betaald hebt.
Gewoon online melden bij KLM. Ter vergelijking, op een vlucht van 9uur in Economy werkte IFE bij mij niet. Kreeg toen 150,-- euro terug op m'n rekening.
Ik had dit in 2019 op een dagvlucht met AF naar DXB, stoel werkte wel maar piepte en kraakte verschrikkelijk. Aan boord gemeld en later klacht ingediend. Toen gaven ze €150 voucher. (was ticket van ~1k)
Ik heb 150 euro voucher gekregen (x2) omdat scherm van mij en mijn vrouw defect was tijdens vlucht naar Las Vegas in BC.
Ik had me vannacht erg verheugd op de Delta Suites maar last minute werd het toestel veranderd naar een oudere a330. Zou dat nog reden kunnen zijn om er een mailtje tegen aan te gooien? De Premium economy ontbrak in dit toestel en er werd omgeroepen dat iedereen met een premium eco stoel 500$ refund krijgt. Nu is mijn vraag (uit interesse) is dat een extra bedrag voor de overlast van de downgrade en krijgen die passagiers ook nog het ticketverschil terug? Zo nee, wat te doen als je ticket meer dan 500$ duurder was qua verschil met economy?
1) spaar je punten bij Delta? dan kun je het altijd proberen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ik denk dat "compensatie" in miles zal zijn. 2) Was dit vanuit USA of naar de USA? als het vanuit de EU was zouden ze recht hebben op 75% van de ticketprijs voor dat segment. Volgens mij vallen de belastingen (en toeslagen?) niet onder de ticketprijs, dus USD 500 lijkt mij niet ongunstig. Ik heb dit een keer gehad van DXB naar AMS met BA en vergoeding viel sterk tegen (paar tientjes).
Ik heb een vraag, hoop dat ik hier op het juiste topic ben. Morgen zou ik vliegen AMS-LHR om 10:15 echter wordt deze net gecanceld. Moet ik op KLM wachten of kan ik al ergens actie ondernemen? Ik moet namelijk morgen wel naar Londen toe.
En als je dan zelf omgeboekt hebt krijg je een mail dat ze je hebben omgeboekt. De ervaring leert dat als het een bestemming is met heel veel vluchten per dag ze je niet zelf omboeken, maar het liever aan de passagier zelf overlaten zodat deze de beste keus kan maken. Als er maar een paar opties zijn wil men je wel actief omboeken, daarnaast zijn de annuleringen ook talrijk en is het omboeken ook een handmatig proces. Als je vollop keus wil hebben is snel handelen wel noodzakelijk, afgelopen zaterdag binnen 10 minuten herboekt, toestel zat ook helemaal vol en ik zag later dat er alleen nog de vroege opties over waren die ik niet had kunnen halen, of een volgende dag, maar dat zie ik zelf weer wat minder zitten ondanks dat je dan wel een hotelovernachting en dergelijke krijgt wil ik gewoon naar huis.