Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

  1. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    In dit geval zou ik eerst de vluchten maken en daarna achteraf een claim maatschappij inschakelen om e.e.a. te verhalen omdat men niet echt zal meewerken.
    Als je de Business Klasse deal hebt geboekt kan je op die manier zonder zelf al te veel hoeven doen € 425 bijschrijven en is de deal nog beter dan deze al was.
     
    Airbusy vindt dit leuk.
  2. Airbusy

    Airbusy Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    13
    Dank voor jullie reacties!
     
  3. Airbusy

    Airbusy Newbie Premium Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    13
    In verband met de te lange wachttijd in Jeddah, is mijn vlucht met Saudi gewijzigd. Ik vlieg nu met Emirates via DXB naar Jakarta. Een prima oplossing lijkt me.
     
    Ambtenaruh en Frankb vinden dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Mijn vliegtuig kon twee weken terug niet landen op FLR, wegens teveel tailwind en is na één poging uitgeweken naar Pisa. Nu is het zo dat dit vaker gebeurt op dit vliegveld wegens de korte baan en aan de ene kant ligt volgens mij een berg. Een vliegtuig voor en na mijn vlucht is wel gewoon geland op FLR.
    Maak ik met deze reden kans op vergoeding wegens vertraging? Of valt dit onder weersomstandigheden, wat mij dus een beetje steekt is dat andere vluchten wel zijn geland.
     
  5. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    469
    Trofeepunten:
    63
    Geen IFE op WBC stoelen bij mijn vrouw en mijzelf bij vlucht naar Calgary met KLM. Tijdens vlucht formulier ingevuld. 2 x 150 euro voucher gekregen.
     
    VinceG, SanHor, TimH en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Even vanuit de ogen van cockpit gesproken en niet als klant.

    Sommige toestellen mogen met een hogere tailwind component landen, dan anderen.

    Dit is een certificerings-ding.


    Als je vlak voor de baan hangt en je de klaring krijgt om te landen, krijg je tevens een wind van de verkeerstoren.

    “KLMXXX, cleared to land runway XXX, wind 360 with 5 knots.” (Als voorbeeld)

    Dit is een eerste indicatie of we de landing doorzetten of niet qua wind.

    Verder als er al gerede twijfel is over de tailwind component dan kunnen we dit ook op de computer (even simpel gezegd) uitlezen. Dit doen we dan tot het laatste moment.


    Florence is tevens een relatief korte baan zie ik 1750 meter. Dus het is geen veld om te ‘sporten’.


    Dat andere toestellen landen wil niet zeggen dat die piloten ‘beter’ zijn, of ‘betere’ vliegtuigen.


    Soms is het net een kwestie van geluk. Net een te sterke vlaag, een passerend front etc kan er net voor zorgen dat de wind buiten limiet is.


    Hetzelfde geldt voor mist. Het ene moment is het zicht onder de limiet en moet de nadering afgebroken worden, en het volgende toestel heeft wel net voldoende zicht en kan wel de landing doorzetten.


    Even wat achtergrond informatie. Ik ben benieuwd wat eruit komt als je je klacht indient!
     
    MichaelNight, Thijsk, beuse242 en 15 anderen vinden dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Dank voor de info! Daarom vraag ik het ook even na hier hoe het precies zit.
    Ik snap uiteraard dat ze niet voor de grap uitwijken maar als het hier vaker voorkomt is het wel wat handiger dat KLM hier wat beter op inspeelt qua vervangend vervoer van de uitwijklocatie terug naar Florence.
     
    SanHor vindt dit leuk.
  8. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    En dat laatste kan ik me door de ogen van klant, volledig voorstellen!!
     
    Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  9. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Hier ook. De IFE op WBC vlucht naar IAH met KLM deed het niet. Kleine reset een een grotere reset werd geprobeerd…
    Maar zonder success.
    Thuis klacht ingedient en binnen 8 dagen reactie gehad en 25’000 mijlen gekregen. Ben tevreden met het aanbod. Alternatiev ook keuze voor voucher van 150€.
     
    Urbanjazz, Amsterdam en Carel1 vinden dit leuk.
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Als de oorzaak recht geeft op vertraging, moet het wel >3u zijn geweest. Pisa -> Florence is 3 kwartier met de taxi. Was je 2 uur en 15 na oorspronkelijke landingstijd in Florence aangekomen in Pisa? Dan hadden ze flink wat brandstof bij zich :)
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2021
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Nee, zal zo'n half uur later dan oorspronkelijke landingstijd zijn geweest. Maar er stonden geen taxi's klaar vanuit KLM hoor, er werden bussen geregeld.

    Als ik overigens in m'n boeking kijk kan ik bij deze vlucht een soort certificaat downloaden dat deze vlucht is geannuleerd (?). Dat heb ik ook nog nooit gezien op de website.
    Ook staat ie niet in de lijst van vluchten die ik kan selecteren als ik vergoeding aan wil vragen. Alsof ie in het KLM systeem als geannuleerd staat oid.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2021
  12. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Lijkt me heerlijk, zoiets! Ik gebruik de IFE zelden, dus dan zijn dit gratis centen-mijlen. Als je er wel op had gehoopt om de vlucht mee door te komen, is het natuurlijk wel zuur…
     
  13. Thom

    Thom Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Hier kan ik wel even op inhaken. September 2020 om precies dezelfde reden uitgeweken van FLR naar PSA. Rond 12:15 daar geland, eenmaal landside werd bekend dat de KLM pas om 15:00 met vervangend vervoer zou komen. Aangezien we maar 2 dagen daar zouden zijn hebben we op eigen initiatief de trein genomen naar Florence. Een klacht ingediend bij KLM, waarbij we geen vergoeding kregen van het uitwijken maar wel de kosten van het treinkaartje vergoed gekregen.

    Wel gratis en voor niks de toren van Pisa gezien!
     
    Urbanjazz, ErwinLansing en Carel1 vinden dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Ik heb idd ook zelf de trein gepakt omdat ik geen trek had om op de bus te wachten ja!
     
  15. Daeni

    Daeni Blue Tier

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    756
    Trofeepunten:
    123
    Normal gesproken kijk ik meestal op mijn iPad. Maar was vergeten om genoeg shows te downloaden, plus er waren een paar NL talige films op de IFE verkrijbar die ik wel had gekeken als het mogelijk was. Jammer dan maar.
    Ben nog steeds een beetje verbaasd over de hoeveelheed van de ontvangen miles.
     
  16. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    370
    Trofeepunten:
    63
    Wat is jullie recente ervaring over de AFKL Customer care? Pre-covid stuurde ik af en toe een compliment of klacht in; en kreeg ik vaak tussen de 3K en 7K Miles als 'bedankje voor mijn compliment' of 'compensatie voor de vervelende ervaring'. Was toen Silver en Gold.

    Nu ik platinum heb bereikt, heb ik eigenlijk alleen maar slechte/standaard reacties van Customer care gekregen (zowel AF als KL). Er wordt standaard iets legal meegestuurd "KLM/AF is op geen enkele wijze aansprakelijk voor ....". Of een "bedankt, ik stuur het door naar crew services en weet zeker dat uw signaal bijzonder op prijs gesteld wordt.".

    Waar gaan mijn berichten dan over? Klachten over bijv. slecht eten, negeren van mensen die mondkapjes onder hun kin dragen, of over WiFi wat niet werkt. Positief vaak over bemanning die erg vriendelijk kan zijn.

    Lees vaker op posts hier dat mensen wél met Miles gecompenseerd worden. Zelfs voor het beruchte AF koekjes-debacle :D.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  17. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Miles, miles, miles.....
     
    Thijsk, VinceG, Fripsmaster en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    482
    Trofeepunten:
    63
    Ticket was zonder opgaaf van reden en communicatie gewist, dankzij de Franse servicelijn nieuw ticket kunnen krijgen met later vertrek, zelfde aankomst maar wel met een boel hoofdpijn. Bij KL/AF klacht ingediend, kreeg de "welgemeende excuses, maar door de huidige situatie kunnen wij geen compensatie bieden".

    Onvoldoende eten aan boord, niet geklaagd, wel direct 8000miles compensatie.
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.659
    Leuk Bevonden:
    2.437
    Trofeepunten:
    358
    Laatste update: woensdag 22 december 2021
    We hebben uw klacht ontvangen. We zullen het zo snel mogelijk afhandelen.

    Klacht aangemaakt op: zaterdag 20 november 2021


    Het duurde al ruim een maand voordat ze mn klacht überhaupt ontvangen hadden.
     
  20. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Aan boord reeds gecompenseerd?
     

Deel Deze Pagina