Ik heb een keer een klacht ingediend, vanwege hele onaardige Serviceagent bij de Skypriority check in op Schiphol die ook mijn moeder uitschold nadat mijn moeder aan mij vroeg waar ze een klacht kon indienen. De grondstewardess schreeuwde letterlijk “IK VIND U OOK NIET AARDIG” door vertrekhal 2!!! Al fijn klacht ingediend en voor alle 3 de reizigers 75 euro compensatie en mevrouw werd aangesproken. Aldus heel fijn geholpen!!
Ik zie dit topic weer langskomen en vroeg me af of het zinvol is om te klagen over het volgende; ik heb op de laatste2 klm vluchten naar de VS meegemaakt dat steeds ongeveer 1 uur voor landing het wc papier op was in de economy. Als ik dan vroeg hoe dat toch kan, was het antwoord dat Amerikanen verzot zijn op ons wc papier omdat het bij hun net schuurpapier is. Vervolgens waren de tissues ook al snel daarna op als alternatief.
Ik zou het wel melden. Niet om een compensatie oid te vragen, maar het aangeven zodat ze een oplossing kunnen bedenken voor de toekomst. Zolang ze geen opmerkingen krijgen hierover, verandert er ook niks.
klagen werkt! of niet? Ik had een claim ingediend bij Qatar; Er was een kleiner vliegtuig ingezet van CDG-Doha en hierdoor te veel passagiers. Ik was overgeboekt naar Singapore airlines om zo naar Phuket te gaan. Graag wil ik mijn BA tierpoints voor de oorspronkelijke vlucht en een verzoek ingediend ivm dat ik ruim drie uur later op Phuket arriveerde dan gepland. Het laatste is afgewezen en voor de tierpoints verwijzen zij mij vriendelijk naar BA. Het is voor mij de eerste keer dat ik hiermee te maken heb. Heeft iemand nog tips?
Voor de tp/avios is BA idd de enige keuze. Hiervoor zou ik een missing avios form invullen en dit toelichten met irrops etc. Als ik het goed heb dan heb je ook recht op eu261 compensatie. Zie dit artikel van @TheFlyingDutchboy
Had hetzelfde vorig jaar op een long haul vlucht in de WBC. Volgens mij was dat naar PTY. Aan boord geen compensatie gekregen maar achteraf een klacht ingediend, samen met nog wat andere dingen op short haul vluchten, waaronder kapotte stoelen e.d. Uiteindelijk toch een voucher van 250 euro gekregen.
Vanmorgen, eerste vlucht om 06.10, geen catering ontvangen op HAM - AMS in BC. Net melding ervan gemaakt, ook op aanraden van de purser die pissed off was op de catering, via het contactformulier. Binnen een uur teruggebeld door Customercare, met excuses en een KLM-voucher van 75 euro pp. Ik zeg dikke prima . Nog 3 vluchten vandaag, kijken wat daar gaat gebeuren
Ik heb recentelijk een vlucht gemaakt : BRU-AMS-ATL-DAB, KLM ticket en alles KL behalve de laatste leg welke door DL uitgevoerd werd. Op ATL aangekomen was het vliegtuig technisch niet goedgekeurd waardoor een andere kist geregeld diende te worden, vertrek was hierdoor vertraagd met 3u precies en aankomst 2u37m. Op de KLM website staat bij de kopje met de EMD vouchers en contante betalingen een Asterix met de tekst: "* Deze vergoeding kan met 50% verminderd worden als de aankomsttijd van de alternatieve vlucht de geplande aankomsttijd van de originele vlucht niet overschrijdt met twee uur (vluchten vallende onder A), drie uur (vluchten vallende onder B) of vier uur (vluchten vallende onder C)." Voordat ik een onnodige mail stuur naar KLM vroeg ik me af of dat betekent dat ik dan recht heb op een halve vergoeding? Of telt dat alleen bij een annulering waarvoor vervangende vlucht geregeld wordt?
Bij een vertraging van 2u37 heb je helaas geen recht op vergoeding. Je had wel recht op "verzorging" in ATL.
Bovendien is in dit geval Delta geen Europese maatschappij die de vlucht uitvoert. Maatschappijen van buiten de Eu vallen alleen bij vertrek uit de Eu onder de 261 regels. Hoe KLM en DL hiermee omgaan, durf ik niet te zeggen. Heb alleen claims gehad inzake vertrek uit de EU.
Wel ervaring mee: KL-ticket, KL vluchtnummer, heenvlucht KL-operated, terugvlucht DL. SEA-AMS 6.5u vertraging, Delta dus, zero vergoeding. Wel broodjes op de luchthaven.
Niet per se. Zie het Wegener Arrest: https://insideflyer.nl/uitbreiding-passagiersrechten-ook-geldig-bij-overstap-buiten-eu/
Ja, dat hoort er inderdaad bij, ik had het uitgebreider moeten omschrijven. Het blijft echter wel bij vertrek uit de EU. Wat zijn eigenlijk de rechten in de VS?
In de VS krijg je enkel een vergoeding op het moment dat een vlucht overbooked is: https://www.transportation.gov/individuals/aviation-consumer-protection/flight-delays-cancellations
Ik vlieg binnenkort ATH-JED-JAK met Saudia. De leg ATH-JAK, heeft een ander vluchtnummer gekregen en komt nu 7 uur later aan in Jakarta. Dit kreeg ik 6 dagen voor vertrek gemaild door SV. De reis is geboekt via een OTA. Heb ik recht op enige vorm van compensatie? Of moet ik gewoon mijn verlies nemen?
In principe heb je recht op 600 euro vergoeding (vlucht vanuit EU door niet Europese maatschappij van over 3500km, meer dan 4 uur vertraging, zes dagen van tevoren op de hoogte gebracht). Geboekt via OTA maakt niet uit. Dit gaat direct tussen jou en Saudia. Weet niet hoe moeilijk ze zijn met toekennen, maar komt vast goed. Netto wordt dat dus een hele nette prijs voor de ATH-CGK fare