Ik ben vandaag terug gebeld door KLM ivm een klacht.
8 augustus zou ik LIS-CDG-AMS vliegen om 12.15u en om 19.15u aankomen op AMS.
De eerste vlucht was vertraagd met 2 uur, gelijk KLM gebeld dat ik mijn aansluiting zou missen op CDG, geen probleem werd ongeboekt.
Deze vlucht was ook vertraagd, weer KLM gebeld, nogmaals omgeboekt maar bij een vlucht van TAP. LIS-LCY-AMS
Heb nog expliciet gevraagd wat er met mijn bagage gebeurd want dat kan nooit goed gaan met al die omboekingen.
Kwam allemaal in orde werd mij verteld.
Ik vertrouwde het niet helemaal en ben het gaan navragen bij TAP.
Daar stond inmiddels een rij van 30 meter en heb tijdens het wachten een medewerker aan de hesje getrokken en het verhaal verteld.
Zij zei me dat het waarschijnlijk niet goed gaat en bij de lost & found moet kijken.
Ik daar navragen en m’n bagage was ‘in transit’ naar TAP, ok prima.
Al zoekende naar m’n volgende vlucht want er was bar weinig info op het vliegveld zelf en internet was traag of werkte niet, moest ik het hele riedeltje weer opnieuw doen, inchecken, langs security en paspoortcontrole hierdoor heb ik deze vlucht ook gemist.
Weer KLM gebeld, weer omgeboekt bij TAP.
LIS-AMS
Ditmaal werd zelfs door KLM aan mij gevraagd wat er op Lissabon aan de hand was, die vraag kon ik niet beantwoorden enkel dat alles vertraagd of geannuleerd was.
De KLM medewerker vroeg mij om direct een TAP desk op te zoeken, maar de verbinding werd verbroken. Teruggebeld om de omboeking af te ronden. Ok boarding pas in de hand weer opnieuw inchecken, security etc..
Aangekomen bij de gate zag ik dat een eco ticket had ipv bc. Ik nam het voor lief want ik was al sinds 10uur op het vliegveld en wilde toch wel erg graag naar huis.
Uit eindelijk om 23.30 geland op AMS en je raad het al bagage kwijt.
Claim ingediend bij Swissport en de trein naar huis genomen.
Nu heeft KLM mij het volgende aangeboden:
€250 cash of €350 voucher.
Alleen de eerste vlucht kan gecompenseerd worden ivm technische problemen en de tweede vlucht niet ivm weersomstandigheden.
(Sorry voor de lange lap tekst en de evt. fouten)
Klopt dit deze compensatie of niet?
Na mij weten is de afstand LIS-AMS meer dan 1500km en heb ben ik ook gedowngrade op een vlucht.
Laatst bewerkt: 15 aug 2019