Nou, we krijgen binnenkort weer een mooie update denk ik (klacht moet ik nog verwerken):
Vlucht naar VXO:
Zaterdag 6:40 vertrekken. Krijg op vrijdag, rond 23:30, ineens een SMS dat mijn vlucht vertraagd is en pas om 8:00 vertrekt. Dit betekent dat ik mijn aansluitende vluchten mis en derhalve ook dus niet in VXO terecht kom die dag (wel nodig voor zaken). Auto moest wel naar DUS (want huurauto).
Gelukkig is er dan de Platinum lijn die wél ook midden in de nacht de telefoon opneemt. Uiteindelijk omgeboekt naar AMS-VXO en de extra kosten van de huurauto (plus benzine) gaan dan weer naar KLM. Netjes wat dat betreft.
In VXO aangekomen komen mijn koffers uiteraard niet als eerste op de band (wel priority tags), maar ergens halverwege. 5000 miles was de standaard hiervoor (meen ik ergens hier gelezen te hebben)? De vlucht zelf was overigens dikke prima, goede maaltijd, aardige crew. Er werd zelfs nog aangeboden om een ijskoffie te maken, dus daar maar gebruik van gemaakt
.
Terugreis was iets rommeliger, weliswaar was er de omboeking, maar het originele ticket van mijn collega stond óók nog in het systeem, waardoor hij dus niet meer rechtstreeks ingechecked kon worden (vanwege gemiste vluchten). BIj mij was het wel goed gegaan (terwijl we op hetzelfde itinerary vliegen). Uiteindelijk in 20 minuten opgelost, maar toch weer wat gedoe
.
Daarna prima vluchten gehad, zelfs nog een kado gekregen op de 1e leg (zonder er om gevraagd te hebben, dus was echt een toffe verrassing: tasje met een persoonlijke kaart van de FA's en 2 flesjes cava), behalve op de laatste leg met AirFrance (CDG-DUS), geen PDB, plus de crew begon behoorlijk laat (20-25 minuten na vertrek) met het uitserveren van de maaltijd en drank, en de FA in alle haast ook nog vergat te vragen of ik wat wilde drinken (de rest van de cabin kreeg het wel) en vervolgens snel doorliep naar Y om daar door te gaan met serveren. Zelf maar even naar de FA toegelopen en gevraagd om een glas water. De blik in haar ogen was wel weer heel mooi, eerst een beetje geirriteerd "wat moet die passagier" en daarna een "oh shit, helemaal vergeten" uitdrukking. Vanwege de haast heb ik maar niet meer gevraagd om champagne (wat normaal wel geserveerd wordt op AF vluchten). Ook geen refill meer gehad. Wel jammer, want ik had juist zo'n dorst, omdat de lounge op CDG 2G niet open was (werd vernieuwd).
Op CDG zelf zag ik de groundcrew nog mooi discuswerpen met de koffers, waaronder 1 van mij. Gelukkig filmopnames van gemaakt, ben benieuwd wat AF/KLM hier aan gaat doen.
Aangekomen op DUS, uiteraard mijn bagage weer niet als eerste op de band
. Daarbij was de 2e koffer "kwijtgeraakt", dus mocht bij Swissport een claim indienen. Nu krijg ik sms'jes van zowel KLM als AF dat de bagage thuisgebracht wordt. Prima, hoef ik niet met die koffer te zeulen
. 5000 miles wederom, toch
?
Al met al, prima vluchten gehad met KLM, AF mag nog wat werken aan punctualiteit&crew, gelukkig nog op tijd in VXO voor mijn werkafspraak. Ik ben superblij met de PlatinumLijn, want die krijgen de zaken toch net wat makkelijker voor elkaar (en zijn ook 24/7 bereikbaar).
Klik om te vergroten...