Klagen werkt volgens mij niet meer bij AF/KLM. Er zijn diverse zaken misgegaan bij mij het afgelopen jaar. Alleen slappe mailtjes terug in de trent van ; wat vervelend voor u. Geen vouchers / miles meer, niet pro actief iig. Ik heb diverse claims lopen bij Euclaim. Omdat ik 100 procent zeker weet dat ik er recht op heb, ze komen gewoon niet over de brug. Binnenkort geen drankje / broodje meer, belachelijke wijzingingstarieven, heel veel vluchten te laat, hoge ticketprijzen. Ik ben niet de enige die ontevreden is als ik zo om me heen vraag, of fora bezoek.
Tijdens een vlucht van 13 uur in KLM business werkte mijn stoel niet, geen beweging in te krijgen. Oftewel, proberen te slapen in een stoel die niet eens een beetje kon reclinen, laat staan plat kon. Dat lukte helaas niet. Crew deed er echt alles aan om het op te lossen, maar het bleek niet iets dat in de lucht kon worden verholpen. Aan boord kreeg ik direct een keuze voor compensatie middels een voucher van €200 of 44.000 miles aangeboden. Mijn reisgenoot (met ook wat kleinere stoelproblemen) kreeg hetzelfde aanbod. Voor de miles gegaan.
Dat vind ik wel een hele lage vergoeding op een vlucht van 13 uur, zeker als je in acht neemt wat je betaald hebt voor het ticket. En een van de dingen die je mag verwachten op een lange vlucht is een werkende stoel, zo niet dan lijkt mij een riante vergoeding op zijn plaats.
Inderdaad. Bizar lage vergoeding. Gezien dat die BC stoel 3 x een EConomy stoel kost zou ik minder dan 1000 euro niet accepteren op een vlucht van 13 uur.
Het ging in dit geval om een award ticket, de vergoeding dekt wel een groot deel van de oorspronkelijke prijs. Voor een betaald ticket zou ik dit inderdaad veel te laag vinden. Heb in ieder geval nog een klacht ingediend, even afwachten.
Iemand ervaring mee met dat je een vlucht gecanceld wordt en deze verschoven wordt naar de volgende dag, maar dat die in de knoei komt met een losse boeking die je al had staan die dag. Hiervoor met KLM gebeld en aangegeven dat ik al een vlucht had staan die dag, maar omdat het een losse boeking betreft ze er niks mee kunnen doen. Maar omdat het buiten mijn schuld om gaat hebben ze die vlucht gewijzigd naar een later moment van de dag. Alleen die specifieke vlucht had alleen nog maar business class stoelen beschikbaar, dus die moeten nemen en €550 bij moeten betalen. Volgens de man aan de telefoon had ik gewoon pech dat ik een losse boeking had geboekt en dat ik voortaan zo’n vlucht “gewoon” bij de totale boeking had moeten plaatsen (gewoon bellen dan boeken wij wel voor je.) Ik zie graag jullie expertise tegemoet in dit verhaal, aangezien dit voor mij überhaupt de eerste keer is dat mijn vlucht geannuleerd is. Ps ben gold member weet niet of dat iets veranderd.
Maandag maar eens klacht indienen. Zaterdag gevlogen, normaal staan de xp dezelfde dag of de dag daarna bijgeschreven. Dit keer niet. Ff de platinum assistant bellen want ik wil ze wel voor de 31e er bij hebben ivm kwalificatie
Heb je het formulier op de FB website al geprobeerd? Als die de claim herkent wordt alles direct bijgeschreven.
Klopt. Helaas worden dan wel de xp voor de vlucht bijgeschreven. Maar niet de SAF. Ach ja. KLM en IT. Ze zullen het nooit onder de knie krijgen. Is de afgelopen 25 jaar niet gelukt, zal de komende 25 jaar ook niet lukken
Tja als het losse boekingen zijn dan heeft een luchtvaartmaatschappij geen zorgplicht. En gezien het vermoedelijk om weersomstandigheden ging hoeven ze verder ook geen compensatie te betalen. Het is natuurlijk wel zuur en een vlucht in hetzelfde ticket boeken man niet altijd of is opeens belachelijk duur. Na covid is voor mijn werkgever de modus operandi alles rechtstreeks boelen en alles in een ticket. Prive wil ik nog wel eens een budgetvluchtje los boeken maar weet dat bij vertraging ik mogelijk een zure appel moet eten.
@Enzo Je bent niet verplicht om het alternatief te accepteren dat de luchtvaartmaatschappij per e-mail mededeelt. Als je belt kun je misschien een eerdere vlucht krijgen (eventueel via Parijs met Air France) en je tweede losse boeking nog wel halen. Heb je AMEX met reisverzekering? Gemiste aansluiting (ook bij losse boekingen) valt onder de dekking reisongemakken. @Ozzietukker Er zijn gevallen mogelijk waarbij de luchtvaartmaatschappij wel voor de schade moet opdraaien wegens het missen van een losse tweede boeking. Onder artikel 19 van het Montreal Verdrag is de luchtvaartmaatschappij bij vertraging aansprakelijk voor alle schade tot maximaal 6.700 euro. Wel veel aanvullende voorwaarden. Zo geldt dit bij vertraging en niet bij annulering, niet bij overmacht, reiziger moet het kunnen bewijzen met bonnetjes, verplichting om schade te beperken .........
Ik had dat 2 weken geleden. Mijn vlucht werd 3 weken voor vertrek gecancelled en het voorstel was op een latere vlucht die dag. Aangezien ik mijn dochter zou treffen op AMS die met een andere vlucht kwam, vroeg ik of ik op een vlucht van LOT geplaatst kon worden en dat kon. Ik werd geboekt in klasse O en volgens de bevestiging was dat business. Helaas is die klasse bij LO zo'n beetje de laagste klasse die je kan boeken in economy. Uiteraard kreeg ik geen miles en XP, dus ik direct via Whatsapp contact gezocht. In 1e instantie afgewezen, maar toen ik zei dat ik original routing credit wilde, werd het doorgespeeld naar CS van FB. De volgende dag 15 XP erbij
Helaas zat ik al op 2/3 van mijn boeking en zat ik dus vast in Parijs. Hierbij kon ik niet naar mijn eindbestemming, want die was geannuleerd en alles die dag terug naar Amsterdam zat vol. Dus met andere woorden had ik dus pech en heb ik 23 uur en 58 minuten vertraging opgelopen of zoals de app aangeeft “overstap tijd”. Maar mijn nieuwe aankomst die dag 14:30 is en mijn losse boeking om 11:45 vertrok moest ik deze wijzigen naar de vlucht van 19:15 en €550 betalen, omdat er alleen business class stoelen beschikbaar waren. Bedankt voor de tip over de Amex, had ze gelijk gebeld en hun zeiden dat ik hem mocht indienen. Maar als die site van AXA fatsoenlijk zou werken zou dat een hoop schelen. @Ozzietukker Ah das wel slim van uw werkgever om het zo te doen. Maar hoe krijgt u het voor elkaar om meerdere bestemmingen en reisklasse in een ticket te krijgen dan? Anders loop ik altijd dit risico.
Het is inderdaad niet altijd mogelijk om meerdere bestemmingen en reisklassen in een ticket te krijgen. Het is jammer dat sommige dingen die een OTA uit onder andere Athene kon nu niet meer rechtstreeks kunnen bij een luchtvaartmaatschappij, aan de andere kant, die behoefte is er ook veel minder, zeker ook omdat in principe geen dusdanige complexe reizen nodig zijn, het is wat meer direct heen en terug geworden. Het budget wordt tegenwoordig ook anders bepaald, het is belangrijker dat ik er zo kort mogelijk ben.
Ga eerst maar genieten van de vakantie. De claim bij AXA mag je ook naderhand indienen (tot 30 dagen na de gebeurtenis).
Kreeg uiteindelijk bericht van de klantenservice dat ze het vervelend vonden dat ik 'some discomfort' had ervaren. Nog even gaan rekenen wat ik nou eigenlijk voor deze reis had betaald en aangegeven dat ik de compensatie in verhouding toch aan de lage kant vond. Immers geen goed begin van de vakantie zo zonder slaap. Tot op heden nog niks gehoord maar wel de enquête binnen wat ik van de afhandeling vond, dus benieuwd of ik nog wat ga horen. Update 21/02: Ruim anderhalve maand later reactie dat men "Niks heeft toe te voegen aan de eerdere reactie". Oftewel, kan het doen met die miles die in de tussentijd ook weer minder waard zijn geworden.
Ik heb 3 klachten bij QR liggen, korte omschrijving met 'resultaat'; 1. KIX - DOH - AMS Ik wilde de hele leg upgraden, maar dat kon online niet, ze verwezen me door naar de check in. Daar deed ik dat, maar konden ze alleen KIX - DOH upgraden en moest ik in DOH vragen naar de volgende upgrade. Dit wilde ik doen met Qcredits, waarvan ik er nog genoeg had. Daar bleek dat 2 losse segementen flink duurder was om up te graden dan in KIX. Dus de tweede ook niet gedaan. Excuses gekregen, meer niet, maar dat is OK. Wilde het meer aankaarten. 2. PNH - DOH - BRU In Al Safwa, de first class lounge, heb ik vlak voor middernacht 'lobster tail' en biefstuk gegeten. Een uur of 6 later, had ik ruim 5 uur geslapen, wakker geworden met enorme buikklachten. Ik arriveerde met een Business vlucht vanuit PNH waar ik het eten over had geslagen, en in de lounge daarvoor alleen wat nootjes gegeten. Ik ben toen enorm ziek geworden in de lounge. Toch besloten te vliegen in business, maar mocht alleen liggen en wat water drinken. Ook tijdens die vlucht kwam het er aan alle kanten uit...was een helse vlucht, gelukkig in business op 1k, dicht bij de WC. Aannemelijk is dat het een voedselvergiftiging of iets dergelijks geweest is, zeker als je naar het eetschema kijkt. Dat werd bevestigd door de huisarts en dat kan natuurlijk gebeuren, zeker met eten zoals 'lobster'. Na 5 maanden kreeg ik reactie van QR en moest ik een formulier invullen. Ik baalde gewoon dat ik mijn Qcredits hieraan gespendeerd had en dat ik dus 0 heb kunnen 'genieten' van deze vlucht en dat dit éigenlijk in hun flagship lounge niet mag gebeuren, maargoed. Nog geen antwoord gehad. 3. MEL - DOH Op een vlucht van 14,5 uur is het natuurlijk wel fijn dat de stoel in orde is. Helaas zat de hoofdsteun al los toen ik aankwam. Ze hebben die proberen vast te maken, maar hij bleef te los zitten. Daartoe besloten dat we wat kussens daar neer konden leggen. Helaas was de vlucht ook helemaal volgeboekt dus kon ik nergens anders heen. Uiteindelijk net een voorstel gekregen van 15.000 avios. Vind ik akkoord, dus geaccepteerd. Lag overigens niet aan de cabin crew, die hebben zich wel 10 keer verontschuldigd (zij kunnen er natuurlijk niets aan doen).