Klagen werkt!

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Alexo, 3 okt 2014.

  1. FlyingDutchman

    FlyingDutchman Blue Tier

    Berichten:
    120
    Leuk Bevonden:
    47
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb ook altijd een noodpakket met toiletspullen, ondergoed sokken en t-shirt in mijn handbagage. Een pak doe ik nooit in mijn ruimbagage om te voorkomen dat je hem de volgende dag niet hebt tijdens je meeting, hier heb ik een kledingtas voor waar je hem kreukvrij in kan vervoeren. Mijn verzekering keert uit na 8 uur, gelukkig dus net niet nodig gehad.
     
    ErwinLansing en lloydje33 vinden dit leuk.
  2. SanHor

    SanHor Blue Tier

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Recentelijk WBC gevlogen bij KLM.

    - vieze stoel
    Kruimels overal, vloer & stoel. Koffievlekken op de schuif van het raam. Opgedroogde spuug in kotszakje bij partner in de stoel.

    - incompleet papierwerk
    Geen safety card, geen aviation herald, geen spuugzakje.

    Conclusie, waren onze stoelen uberhaupt nagekeken of schoongemaakt?!

    - ongeinteresseerde crew
    Tot twee keer benoemd dat we als laatste aan boord kwamen op het bovendek, maar niet de link leggen dat we nog menukaart en comfortkit moeten ontvangen. Dus onder andere om beiden moeten vragen. Ging nog wel meer ‘niet zo lekker.’

    - koffer kapot
    Deuk in de koffer na oppikken op Schiphol

    Allebei een voucher van €250 aangeboden gekregen van KLM.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  3. Typisch KLM,

    Ik vind t echt een armoedige Airline geworden afgelopen jaren.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  4. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    921
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Inderdaad. Echt een Airline voor paupers. Moest laatst naar Londen. EasyJet was drie keer zo duur. Toch gedaan. Alles liever dan KLM.
     
    noppie en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.584
    Leuk Bevonden:
    2.400
    Trofeepunten:
    583
    Heb je ook wel eens BA overwogen?
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  6. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Ik herken dat zeker niet. Ik denk dat je inderdaad het ongeluk had een stoel die niet schoon was gemaakt en helaas een crew die er geen zin in had. Mijn ervaring is positief vwb de WBC bij KLM en eigenlijk altijd een zeer vriendelijke crew.

    Ik vlieg ook regelmatig KLM naar LHR (economy comfort) en ook daar (bijna) altijd een goed gemutste crew. Tuurlijk zit er wel eens eentje tussen die er geen zin in heeft.
     
    beuse242 en Denzi vinden dit leuk.
  7. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Tijd om maar meer met Ryanair te vliegen dan.

    Ik heb eigenlijk tot op heden vooral in WBC alleen meer positieve ervaringen gehad. Het kan wel een keer tegenvallen, maar dat is bij mij vooralsnog meer uitzondering dan regel en vaker third party op een niet-hub airport ofzo
     
    Marcelle en lloydje33 vinden dit leuk.
  8. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ik vind KLM een heel goede airline in Y maar in J, zeker long haul, vind ik het armoedig. Het eten ontstijgt een AH magnetron maaltijd niet.
    Matig eten, matige bediening, matig entertainment systeem en op de B787 na, geen competitief hard product in WBC.

    Daarentegen biedt Y relatief goede persoonlijke service, een comfortabele stoel, over het algemeen redelijke prijzen en een aantrekkelijk FF programma.

    Bediening in J is zoals in Y en dat zou niet mogen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Dan hebben we omgekeerde ervaringen. Het eten is inderdaad niet het beste. Entertainment gebruik ik nooit dus kan ik niet over oordelen. Maar ik vind juist het hardproduct wel iets hebben. Stoelen vind ik fijn zitten, beenruimte is groot, zelfs voor J. Maar mijn ervaring was juist dat de bediening super pro actief was en vriendelijk, veel meer dan in Y.

    Maar het laat dus ook maar zien dat er inconsistentie (en dus een mate van geluk) erbij zit
     
    Marcelle en lloydje33 vinden dit leuk.
  10. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    758
    Leuk Bevonden:
    1.142
    Trofeepunten:
    428
    Je kan toch niet ontkennen dat in vergelijking met haar concullega's KLM achterloopt en zodoende wat 'armoedig' aandoet;
    1-2-1 stoelindeling vs KLM's 2-2-2. Bijna altijd maar weer dat klimmen of beklommen worden & behoorlijke smallere stoelen en minder beenruimte & privacy. Mager kussen, beddengoed en amenity kit.
    Minder FA's per pax; mindere bediening, lager budget voor het eten/drinken.
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2018
    lloydje33 vindt dit leuk.
  11. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    KLM staat zeker niet vooraan, maar gezien de costbase in de EU gaat dat ook nooit meer bij geen enkele Europeze maatschappij gebeuren. Maar om nou te zeggen dat ze er niets van kunnen, dat is een ander extreem. Dat is alleen het punt dat ik probeer te maken. Sommige mensen vergelijken KLM hier zowat met Air Koryo ofzo
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  12. Marcelle

    Marcelle Blue Tier

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    101
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb geen problemen met KLM. De FA's zijn altijd erg vriendelijk en behulpzaam. Als ik alleen vlieg boek ik altijd een stoel in de middenrij, zodat ik van niemand last heb. Ik heb ook bij Qatar en KQ wisselende ervaringen. Van zeer goed tot 3 x toe vergeten worden binnen 2 uur door dezelfde FA. Misschien ben ik snel tevreden, maar ik ben altijd blij dat ik de mogelijkheid heb om WBC te vliegen ipv Economy.
     
    arjen05, Carel1, FlyingFonz en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.362
    Leuk Bevonden:
    1.182
    Trofeepunten:
    223
    Same here.
    Vietnam Airlines was A350, mooi, maar als bed was niet echt comfortabel. Garuda oude 777, waarbij ik bij wijze van spreken de veren door de bekleding heen kon voelen. Beide wel attente FA, maar om te zeggen dat KLM minder caring is, nee.
     
    beuse242 en Marcelle vinden dit leuk.
  14. beuse242

    beuse242 Blue Tier

    Berichten:
    383
    Leuk Bevonden:
    538
    Trofeepunten:
    123
    Helemaal met je eens. Vrijwel altijd vriendelijke FA's en het product WBC is de laatste jaren toch echt in positieve zin verbeterd. Ik vind dat KLM ook de doorontwikkeling van het product aanpakt met als voorbeeld de komst van nieuwe BC stoelen in de 787-10 maar ook het 'anytime for you' concept. Altijd fijn om weer in zo'n blauwe vogel te stappen!
     
    Carel1 en Marcelle vinden dit leuk.
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik mag toch graag WBC vliegen. Links af of trapje op is een stuk fijner dan eco. En ja, soms zit er een FA tussen die geen zin heeft, maar dat is niet alleen bij KLM. En misschien wat chauvinisme, ik vind het ook altijd leuk een blauwe vogel te zien op een buitenlandse luchthaven :oops:
     
    rezag, Myriam, Carel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Als je WBC vergelijkt met andere grote Europese producten valt het wel degelijk mee. LH heeft uitsluitend 2-2-2, die ook nog eens naar elkaar toe staan; AF heeft op ongeveer de helft van de vloot nu echt een sterk product, maar nog steeds teveel angled flat in 2-3-2, LX voornamelijk 2-2-2 met een aantal 'throne-seats' voor status-pax. En dan hoef ik BA niet te noemen toch?
    Naar mijn ervaringen doet service van KLM niet onder voor de anderen (gegeven, ik heb een aantal erg goede FA's gehad.) Eten was laatste keren prima. Amenity kit okay. Vooral service erg goed. Alleen lounges en dranken vallen erg tegen. De wijnkaart van KL is geen match tegen bijv. AF.

    Nee, KL is bepaald geen state-of-the-art, maar in vergelijk met onze buurlanden zeker niet armetierig.
     
    Carel1, Flying doc, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1.936
    Trofeepunten:
    273
    Nou ik weet niet of dit alleen voor klagerijen bij airlines is?

    Vandaag uitgebreide klacht bij hilton ingediend over mijn verblijf bij hampton by hilton Aachen Tivoli.
    Bij check in gewoon onbeschoft te woord. Kamer via digitale check in gekozen en deze was niet gereed want de TV was kapot. De kamer die ik kreeg was de TV ook van kapot en niet eens een afstandsbediening. Geen woord gerept over de voordelen van Gold member (1 snack en 1 consumptie). Ook geen info over te vinden in de kamer. (ook geen tijd om te vragen). Later op de avond toen ik terug kwam van meeting een drankje in de bar besteld en de barman was erg onbeschoft en die wilde de consumptie niet op de rekening van de kamer zetten! :mad:

    Volgende ochtend uitchecken en er werd niet eens gevraagd hoe het verblijf was en wederom zeer stugge houding. Werd beloofd om drankje van rekening te halen vanwege gold membership (uiteindelijk niet gebeurd). Geklaagd over veel zwarte haren in de kamer en de badkamer. Dit is bijna standaard in ieder hotel, maar hier waren het er wel heel veel. Werd nauwelijks op gereageerd.

    Dus vanochtend klachtenformulier ingevuld op honors website en nog geen uur later een mail van de manager van het hotel met excuses en 10% korting en de consumptie gratis! En 3 uur later een mail van customer services dat er vandaag nog 20.000 punten overgemaakt worden naar mijn account.

    Nou dat vind ik wel afdoende gecompenseerd :)
     
    thom bauwens, Erwin, JustinCase en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Mikey

    Mikey Blue Tier

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag 15000 miles bijgeschreven gekregen ivm uitvallend multimedia systeem halverwege de trip naar CPT. Das niet de eerste keer trouwens. :(
    Anyway, schiet weer lekker op met de miles zo. :)
     
    lloydje33, Ties, Carel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    271
    Trofeepunten:
    63
    Op vlucht AMS-YEG werkte de landkaart van de IFE niet. Daarover opmerking gemaakt naar KLM klantenservice. Ook over feit dat de stoelen te pas en te onpas uit zichzelf reclynen. Na een paar dagen reactie met een tegoedbon van €100 voor volgende KLM-vlucht. Ik had miles verwacht, maar dit is zeker ook prima.
     
    lloydje33, ErwinLansing, Daeni en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.857
    Leuk Bevonden:
    3.271
    Trofeepunten:
    508
    Hele royale compensatie - blij mee zijn!! Ik kreeg laatst 9000 miles voor een totaal niet werkend IFE op CUR-AMS. Hele systeem was offline.
     

Deel Deze Pagina