InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Het is afhankelijk van de mate waarin je het doorgemaakt hebt. Sommige hebben lichte verschijnselen gehad en daar zijn bijna geen antistoffen meer aan te tonen na een aantal maanden. Mijn collega is in Februari vorig jaar echt 4 weken zwaar ziek geweest en toen is de link met Corona nog niet gelegd. Bij een bevolkingsonderzoek in de UK werd hij uitgenodigd voor een antistoffentest en hij testte positief. En dat was afgelopen december. Hij word iedere maand getest en heeft tot op heden nog antistoffen.
    Ik was er vandaag en die in 2F is sowieso open. Volgens mij de andere in open terminals ook. Vandaag stonden er dikke rijen voor de lounges en de priority security. (non-priority security ook!) Was echt belachelijk druk.
    Was ook weer fantastisch geregeld. 1 dame die alle testbewijzen moest controleren bij de gate. Resultaat 20 minuten vertraging....:mad:

Laatst bewerkt: 13 mei 2021
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  2. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Was dat de KLM lounge? En is 2E schengen of non-schengen? Ben tot op de dag van vandaag nooit op CDG geweest, dus geen idee hoe dat daar werkt haha. Alleen bij de AMEX Global Lounge Collection & Priority Pass staat dat alle lounges tijdelijk gesloten zijn. Echter worden die wel vaker traag geupdate.

3. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Sorry, moest 2F zijn. En dat is schengen! En dat is een Air France (dus ook KLM) lounge.

4. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Ah ok! Dan hopen dat een forum lid toevallig mij daarin kan loodsen op die dag en tijdstip

5. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Het was vandaag toen ik om 08.45 binnenkwam in de KLM Schengen lounge afgeladen vol, ik kon mijn ogen echt niet geloven.
    Ik kon nog net een plekje vinden, althans eentje met een tafeltje en stroomaansluiting, maar ik zat nog niet of de lounge liep echt leeg. Zelfs het personeel, gewend aan rust hoorde je klagen over ik kan het niet in mijn eentje een hele sectie nodig en er is hulp nodig bij het maken van broodjes, want 1 food station was echt niet voldoende...

En in tegenstelling tot Frankrijk wordt er door KLM bij de gate niet gecontroleerd op een PCR check. Uiteraard kan dat bij de check in balie, maar ik heb al vluchten gehad waar ik gewoon online een boarding pass kreeg, ik geen bagage had en dus echt dacht dat ik bij de gate dit moest tonen, maar kennelijk vertrouwen ze erop dat men dit mee heeft.
    Onverstandig in mijn ogen, want er is kans op controle bij aankomst, en de boetes zijn niet mals. Aan de andere kant, het personeel aan de boarding gate kan kijken naar je PCR test of de data goed staat, of deze echt is, dat kunnen ze inderdaad niet, dus misschien is dat de afweging wel.

6. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Dat heb ik ook een aantal malen gehad. Namelijk naar Portugal en Frankrijk. Maar daar hebben ze de paspoortcontrole weer opgetuigd en doen ze zowel paspoortcontrole als controle op de PCR test.

Het geeft overigens soms bijzondere situaties op een vliegveld en dan zie je ook dat Fransen niet zo goed zijn in organiseren. Ik kwam gisteravond vanuit BOD aan op CDG 2F. Ik had vanochtend pas een vlucht naar AMS, dus verbleef in het Hilton op CDG (kamer 711, hoekkamer met geweldig uitzicht op start/landing en de diverse aprons :D). Maar deze vlucht zat dus vermengd met internationaal aankomende vluchten waarvan men naar paspoort/test controle moest. Dat werd natuurlijk een zootje! Een dame die geen Engels sprak (of het weigerde) was mensen van onze vlucht aan het verzamelen achter een lintje terwijl iemand anders ternauwernood de gangen aan het afsluiten was. Zodra dit was gebeurd (na 15 minuten ofzo en intussen geen uitleg wat er gaande was) werden wij door de 2 dames tussen de wachtende rijen en gangen doorgeleid naar de bagagehal. Heb nog nooit zo iets amateuristisch gezien! alle wachtenden werden bijeen gedreven en afstand bewaren was niet mogelijk. Echt te belachelijk voor woorden.

7. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ja de binnenlandse vluchten komen allemaal aan of 2F, terminal 2G wordt niet gebruikt, en dan krijg je dus een dergelijke situatie omdat de terminal hiervoor niet is ingericht.
    Andersom werkt het trouwens ook, als je een directe doorvlucht hebt naar een andere Franse bestemming en je komt van een Schengen vlucht kan je dus als 'transit' passagier dus zonder controle van PCR test en paspoort gewoon weer naar de 2F terminal. (Want transitpassagiers zijn uitgezonderd op de testvereisten).
    En zo kom ik dus keurig in Clermont Fernand waar de hele terminal compleet is uitgestorven van enige vorm van politie of beveiligingspersoneel en waar de bagage ondanks dat ik op stoel 4F zat dus gewoon al uit het vliegtuig op de band was gelegd.

In Portugal hebben op dit moment passagiers met een vlucht uit Amsterdam een controle op paspoort en PCR check door de politie, andere passagiers hebben die PCR check trouwens ook, maar dan door personeel bij de bagagebanden.

VinceG vindt dit leuk.
  8. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Morgen de nieuwe kleurtjes. Ben benieuwd wanneer het inreisverbod voor Zuid-Afrika afloopt, heb familie die al een tijdje staat te springen om op bezoek te komen.

9. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    De eerste versoepelingen staan al op nederlandwereldwijd.nl sinds vanochtend. Zuid-Afrika staat op ‘vliegverbod’ met code oranje.

lloydje33 vindt dit leuk.
  10. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Jup... Hopelijk kan dat er eindelijk af als de quarantaineplicht in een wettekst gegoten is.

Vooralsnog een vlucht geboekt voor half juni, gelukkig is KLM nu lekker soepel met aanpassen.

11. FlyingDutch

FlyingDutch Blue Tier

Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb zojuist voor eind Juni een vakantie naar Aruba geboekt van 1,5week. Nu in ieder geval wat duidelijkheid qua corona regels met daarheen te gaan en vooral wanneer we terug komen

MoonJ, Miya, Carel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    MoonJ, michiel1, Ozzietukker en 6 anderen vinden dit leuk.
  13. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
  14. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    lloydje33 vindt dit leuk.
  15. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Alleen hoef je bij die helikopter geen 16.000 euro bij te betalen :cool:

Carel1 vindt dit leuk.
  16. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Mocht je net een paar miles tekortkomen zoals ik, dan kan je ook 1,057,592 Miles en €11,919.60 betalen...

Ach ja, de komma kan verkeerd gezet zijn en in het voordeel van de consument uitvallen, of precies andersom.

Ruut vindt dit leuk.
  17. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik betaal graag €400 per boeking bij.

Ruut en arjen05 vinden dit leuk.
  18. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Laatst bewerkt: 17 mei 2021
  19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Ok, dan is het nog best te doen.

MoonJ, arjen05, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Griekenland accepteert vanaf vandaag ook het door de GGD afgegeven vaccinatiebewijs.

michiel1, beuse242, Thijsk en 5 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina