InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ze zijn al enige tijd bezig met deze wetgeving. Er moeten een aantal juridische obstakels overwonnen worden.
    Want deze wetgeving zorgt er namelijk voor dat je (ogenschijnlijk) gezonde mensen verplicht om in quarantaine te gaan.
    Zorgvuldige invoer zal belangrijk zijn, want op deze wetgeving zal in ieder geval een proefproces gevoerd worden omdat dit wel dicht in de buurt komt van grondrechten.

Gezien de verlenging van het vliegverbod zou het mij verbazen als ze het eerder dan half april voor elkaar hebben.

2. RickJansen

RickJansen Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.557
    Trofeepunten:
    478
    Test op Schiphol? Tell me more!

3. Grouchy

Grouchy Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.144
    Trofeepunten:
    428
    Niet alleen een proefproces daarover, denk dat je ook kunt wachten totdat een verpleegkundige/arts aan de tand gevoeld gaat worden vanwege hun beroepsgeheim (In artikel 58nd, lid 3, wordt de GGD verplicht om een melding te doen wanneer een reiziger niet verschijnt op de door hem gemaakte afspraak op dag 5.)
    De corona overlords zullen het wel gooien op de AVG en dat dit is toegestaan, degene die de zaak gaan aanspannen gaan het waarschijnlijk laten toesten op de WGBO (Wet op de geneeskundige behandelovereenkomst).

Laatst bewerkt: 10 mrt 2021
    Ozzietukker en Ruut vinden dit leuk.
  4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.068
    Trofeepunten:
    223
    Nope AUA, daar kan het wèl...

5. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Die test wordt niet verplicht, je mag ook 10 dagen thuisblijven. Die 5 dagen kan de quarantaine opheffen, want testverplichting is een brug te ver denk ik.

Veel interessanter zijn de uitzonderingen die er op de quarantaine zullen zijn. Want naast uitzonderingen voor bepaalde beroepsgroepen zal ook kort verblijf er niet onder gaan vallen, want vrij grensverkeer is een eis vanuit de eu.

MoonJ vindt dit leuk.
  6. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Mjah bijzondere wet. Ben benieuwd hoe ze dit er door gaan krijgen.
    Maakt het er in ieder geval niet makkelijker op :(

7. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    286
    Trofeepunten:
    63
    Omdat de meerderheid zich er gewoon aan houdt(niet reizen) heeft het geen prioriteit om het waterdicht te krijgen. Als de regering dat echt wilden hadden ze wel een spoedwet in het leven geroepen(of gevonden) waarbij je alleen mag reizen met een "goede" reden.

8. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.085
    Trofeepunten:
    358
    Ik ben het met je eens dat zeker een groep is die zich zonder meer aan een dringend advies zal houden.
    Wetgeving is trouwens echt wel een stapje verder, dat moet je juridisch dicht maken, en er zitten allemaal grondrechten in de weg.
    Denk alleen al aan het vliegverbod uit diverse landen, met een Nederlands paspoort kan je dus wel gewoon vliegen, en dat had men graag anders gezien maar is met geen mogelijkheid dicht te timmeren dat je een Nederlander toegang tot Nederland ontzegt. Daarom dreigen ze nu ook met boetes in het voorstel van verplichte PCR testen omdat men weet dat weigering van toegang tot Nederland als Nederlander zonder PCR test geen stand gaat houden.

Maar er is een bepaalde groep die vaker vliegt en of reist, en die is met de beperkte groep al verantwoordelijk voor een relatief groot deel van reisbewegingen en die zal door ervaring al gauw doorhebben hoe het werkt...

Neemt niet weg dat ik zeker geen tegenstander ben van testen om te reizen, maar regel dit op de luchthaven met tests die daar ter plekke afgenomen worden.
    Want allemaal leuk en aardig die wirwar aan commerciële instellingen en testrapporten, je kan simpelweg niet controleren of een test echt is.

FlyingDutch, VinceG en Carel1 vinden dit leuk.
  9. Miya

Miya Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Kleine rondje op 1 jaar Corona Café. Is een jaar geweest wat door niemand te voorspellen was en helaas zijn we er voorlopig ook nog niet doorheen.

Denk wel dat we nu op de weg terug zijn naar het betere leven.

VinceG, Urbanjazz en lloydje33 vinden dit leuk.
  10. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
    Inmiddels gewoon al een jaar helemaal niet gevlogen:eek:. Dat is minimaal 8 jaar geleden ook een keer gebeurd door een andere reden. Hopelijk mag ik in mei naar de US (trip geboekt naar Washington DC)... Rest van het jaar helaas voorlopig lege reisagenda.

Bjorn, Ruut en Miya vinden dit leuk.
  11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    143
    Als er nu nog een verplichte quarantaine, na een heel jaar, aankomt is dat flink mosterd na de maaltijd. Net zoals die verplichte PCR-test die pas na 9.5 maand kwam.

Vind het heftig dat dit nog op het programma staat terwijl we aan het voorsorteren zijn op de corona-afrit met o.a vaccinatieprogramma, welke bij de ingeënte doelgroep al resultaat laat zien. Dat maakt mij een beetje huiverig naar dat als deze verplichting er eenmaal is, ook veel te lang (onnodig) blijft zitten.

Ik hoop echt dat gevaccineerden straks ontzegging krijgen op tests en quarantaine. En dat de NL overheid dan niet als een stelletje mietjes weer gaat praten over dat er dan discriminatie is tussen wel en niet gevaccineerde pax. Iets verbieden voor niet-gevaccineerde ben ik op tegen, maar bepaalde dingen makkelijker maken voor gevaccineerden (zolang het virus nog een gevaar voor de volksgezondheid is) vind ik wel op z'n plaats.

Heb potverdorie toch voor meer dan de gezondheid een experimenteel prikje genomen. :D

Vraag me trouwens af hoe ze met dat flinke personeelstekort bij de KMAR ook auto-grenzen gaan controleren.o_O

Thijsk, Ruut, Grouchy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. Bosbewoner

Bosbewoner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    290
    Trofeepunten:
    63
    Het zou mooi zijn als na de verkiezingen dit “angst kabinet” plaats maakt voor een kabinet met meer lef. We zijn langzaamaan verandert van een ondernemend land in een angstige verzorgingsstaat, die niet wil accepteren dat risico’s een onderdeel van het leven zijn.
    Als je naar de peilingen kijkt gaat er alleen niks veranderen, je zou denken dat iedereen erg tevreden is met zijn risicoloze en kleurloze leven.

Thijsk, Ozzietukker en Ruut vinden dit leuk.
  13. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Iemand hier ervaring met het vliegen naar MAD of BCN en hoe het is geregeld met controle of je het land in mag. Want ik lees tegenstrijdige informatie ene site zegt wel dat je als eu burger, bijvoorbeeld Madrid in mag en andere zegt weer alleen met hele specifieke eisen.

14. Timo

Timo Blue Tier

Leuk Bevonden:
    234
    Trofeepunten:
    43
    Voor het laatst op 31 December naar BCN gevlogen. Bij aankomst meten ze je temperatuur en that's it. Kan zijn dat ze naar je PCR test of QR-code vragen maar bij mij was dit niet het geval. Voor zover ik weet is dit nog steeds zo.

Max2000 vindt dit leuk.
  15. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
  16. KieWie

KieWie Blue Tier

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    lloydje33 vindt dit leuk.
  17. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.474
    Trofeepunten:
    583
  18. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Natuurlijk altijd goed nieuws, maar voorlopig ziet het aan deze kant van de plas er nog niet echt rooskleurig uit. Vaccinaties komen nog niet op volle snelheid hetgeen toch wel een vereiste zal zijn denk ik. Daarnaast als Europa/Nederland de maatregelen niet versoepeld heb je er nog steeds weinig aan, want als de quarantaine wet er door komt dan moet je je vakantie gewoon verlengen ivm een verplichte quarantaine na je vakantie/trip.

Overigens vandaag voor het eerst gehad dat het hele vliegtuig (OPO-AMS) bij aankomst op Schiphol gecontroleerd werd. KMAR die paspoort controle deed en achter hun stonden 5 heren van de GGD kennemerland en die wilden de testbewijzen zien. Terwijl de testbewijzen ook al bij incheck gecontroleerd waren. Inchecken kon online, maar boarding pass werd pas uitgegeven bij de incheckbalie. Overigens een stampvolle vlucht :(. Was lang geleden dat ik naast iemand gezeten heb in het vliegtuig.

19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.399
    Trofeepunten:
    508
    Een van de weinig bestemmingen die nog goed liep voor KLM (echt volle vluchten de afgelopen weken, betalend + nonrev pax) heeft zojuist weer een full lockdown aangekondigd: Curaçao.

Zondag volledig autoloos, op andere dagen mag worden gereden voor boodschappen afhankelijk van je nummerplaat. Je huis / accommodatie verlaten is niet toegestaan, behalve voor boodschappen/arts/apotheek etc. op je toegewezen dag.

lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.
  20. Urbanjazz

Urbanjazz Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.578
    Trofeepunten:
    383
    Ondanks dat het niet onverwachts is; enorm balen voor bewoners, pendelaars, reizigers en KLM :(

beuse242, Amsterdam, Carel1 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina