Klopt, maar zoals jij zelf al hier vaak aangeeft zitten er zoveel gaten in dit systeem.
Je kan er op rekenen dat de Europese Unie niet gaat accepteren dat straks Nederland andere EU landen op 'oranje' heeft staan en als enige voor (terugkerende) reizigers uit een lidstaat zo'n streng beleid zal hanteren. Dus Schengenlanden zullen op groen gaan. Mocht, even als voorbeeld, Colombia oranje blijven maar is Duitsland groen/geel, dan kan ik dus zorgen dat ik via Duitsland vlieg om zo'n quarantaine plicht te omzeilen? En dan is KLM dus weer de sjaak? Sowieso is er bewezen dat NL slecht omgaat met het kleurenbeleid van de reisadviezen, dus er zal hoogstwaarschijnlijk weer misbruik van gemaakt worden.
Het Schengen beleid zorgt voor veel gaten in deze quarantaine plicht. Buiten dat ik het gewoon 'eng' vind dat er zo laat deze regel wordt ingezet, terwijl we, in principe als alles goed gaat vanaf 15 Mei kunnen reizen en we richting een zomer zouden gaan met weinig restricties. Dan vind ik het buitenproportioneel dat we voor de eindstreep nog zo'n maatregel krijgen die, net als dat nog steeds het supermarkt alcoholverbod na 20u geldt welke weinig zin heeft met avondklok, waarschijnlijk veel te lang blijft hangen. Vorige zomer ging prima zonder deze regel, en nu net voor de finish gaan we opeens moeilijk doen? Het draagvlak van vaccinatie-bereidheid onder jongeren en gezonde mensen vervalt ook zo.
@Bosbewoner dit ligt niet zozeer aan de coalitie, maar Hugo de Jonge die steeds met idiote wetsvoorstellen komt.
Klik om te vergroten...