InsideFlyer Corona Café

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door Miya, 12 mrt 2020.

  1. Dr_Ernie

    Dr_Ernie Newbie

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    het gaat mij om het vliegen.
     
  2. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Staat er wel weer wat onduidelijk, er is tenminste ruimte voor verschillende interpretaties als je een overstap hebt:

    Per 3 maart gaat gelden dat een sneltest niet meer nodig is als u een negatieve NAAT-test van maximaal 12 uur oud bij het aan boord gaan bij zich heeft.

    Is dit bij aanvang van je trip of bij de laatste leg die je naar Nederland brengt?

    https://www.rijksoverheid.nl/onderw...ene-coronaregels/kabinetsplannen-coronaregels
     
  3. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Die vraag had ik ook. Maar zoals ik het lees gaat het om de eerste vlucht.
    • Begint uw reis in een hoogrisicogebied en heeft u een overstap in een ander land?
      Dan gelden de regels voor u. Ook als u een overstap maakt in een veilig land. De testuitslag blijft geldig tijdens de overstap.
    https://www.rijksoverheid.nl/onderw...e/verplichte-negatieve-covid-19-testuitslagen

    Wel stond er eerst als aanvulling dat als je in het land van vertrek geen sneltest kan doen, maar wel op een overstapluchthaven, je die ook daar mag laten afnemen. Maar ik kan mij weinig luchthavens voorstellen die die service hebben.
     
    Grouchy vindt dit leuk.
  4. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Yeeeh,

    Vanwege COVID-19 verlengt Delta Air Lines de upgrade certificaten die geselecteerd zijn tussen Maart, 2019 tot en met December 31, 2020 tot December 31, 2021 plus nog wat meer verbeteringen zoals het zichtbaar zijn van upgrade Certificate availability op Delta.com. Het kunnen gebruiken v/d certificaten op award & miles + cash tickets en gij mag ze in de toekomst ook gebruiken om meer dan een metgezel te upgraden;

    https://www.delta.com/global/en/skymiles/program-resources/news-and-updates#upgradeCertificates

    [​IMG]
     
    Urbanjazz, MoonJ, Bijzonderetickets en 5 anderen vinden dit leuk.
  5. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ok dus nu zijn de regels weer veranderd en heb je een antigeentest nodig die niet ouder is dan 24 uur. Maakt het wel iets makkelijker. Maar nog steeds een bijzondere regel. Want als ik terugreis moet ik nu een PCR test van max 72 uur hebben en een antigeentest van max 24 uur.....:D
    Als ik het goed heb dan is de testverplichting voor transit passagiers ook vervallen nu?
     
  6. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ja, de testverplichting voor overstappers is vervallen.
     
  7. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ik zie het nog niet staan op de site van de rijksoverheid, maar dit maakt het voor mij nog makkelijker, want een PCR test van maximaal 24 uur oud is ook geldig natuurlijk en die zijn op een aantal plekken eenvoudig te verkrijgen.

    Ook van de overstappers is interessant, want op de terugweg heb ik volgende week dinsdag een tussenstop in Amsterdam en vlieg ik door naar Düsseldorf, nu is dat wel de volgende dag, dus vraag me af of dat ook geldt...

    Ik zou het graag op de site van de rijksoverheid willen zien staan.

    Ze gaan trouwens het wel 'repareren' door ook voor automobilisten een testverplichting te gaan eisen.
    Maar ik vraag me af hoe snel ze die wetgeving gereed hebben, en als Duitsland een 'veilig' land is, hoe men dan kan controleren waar ik exact vandaan kom.
    Naast natuurlijk dat steeksproefgewijs al aangeeft dat de controle dus verre, verre van waterdicht zal zijn.
    Ik kan zo in de regio Twente 17 grensovergangen aanwijzen waar geen controle zal plaatsvinden. En daarnaast, pak ik de IC uit Dusseldorf naar Arnhem moet ik een PCR test hebben, bij de lokale boemel die eigenlijk best snel is naar Arnhem niet.

    Waar ik allergisch voor ben is maatregelen die echt voor de bühne worden genomen terwijl het één en al gatenkaas zal zijn. Je doet het goed of niet.
     
    Tim82 en Carel1 vinden dit leuk.
  8. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Het idee is: 'blijf thuis' dus ontmoedigen ze reizen. Het heeft daarom ook geen prioriteit om het waterdicht te krijgen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    956
    Trofeepunten:
    123
    Wat is dat voor een onzinnige redenering. Wat heeft volgens jou dan wel prioriteit?

    Ozzietukker wijst een aantal punten aan waar je uit kunt afleiden hoe absurd de maatregelen die worden genomen feitelijk zijn. Als je één minuut de tijd neemt om de wortel van alle maatregelen te doorgronden...
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  10. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik vrees alleen dat het de bedoeling is dat ook bij de Regional Express naar Arnhem of bv Venlo vanuit Duitsland er een test verplicht gaat worden?
     
  11. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Mijn verwachting is dat er net zoals in België en Duitsland een regeling zal zijn dat als je maar een X aantal uur in één van de buurlanden bent geweest dat er dan geen testverplichting geldt.
    Want grensverkeer is en blijft gewoon toegestaan, er zijn genoeg mensen die over de grens wonen en werken, en in de regio Twente is de Duitse supermarkt vaak dichterbij dan de Nederlandse.

    Regionaal treinverkeer past derhalve dan ook in het grensverkeer, en het zal ondoenlijk zijn als vervoerder, denk alleen al aan de privacy wet, om te beoordelen of iemand al dan niet een test nodig zou hebben.
    Want een medewerker van de regionale vervoerder mag de kaartjes controleren, die heeft geen recht om het doel van de reis te vragen.

    Dan zou overblijven dat de KMAR bij elke trein bij de grens staat, klink leuk, maar dan ben ik benieuwd hoe men een Nederlander met een Nederlands paspoort de toegang tot Nederland gaat weigeren.
    Ja men kan eventueel dwingen dat iemand in (gecontroleerde) quarantaine gaat, maar de toegang tot het eigen land ontzeggen, simpelweg onmogelijk.
     
    Thijsk en Tim82 vinden dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Je moet iets waterdicht maken en kunnen afdwingen wil iets effect hebben. De groep die nu thuisblijft houdt zich aan de regels en zal niet gaan reizen. Die worden misschien wel wat gesterkt in het gevoel dat je niet kan reizen.
    De groep die wel reist ziet dus wel wat loopholes. En als iets onderdeel is van mijn werkzaamheden is het zwakke punten opzoeken en benoemen of juist gebruiken als dat financieel aantrekkelijk is.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ja of een boete geven? Het lijkt me ook sterk dat ze alle treinen gaan controleren, maar als ze met steekproeven af en toe een paar uur een lijn eruit pikken kan het al lastig of afschrikwekkend zijn, vooral als het breeduit in de media komt zulke acties. Ik ben geregeld met de trein vanuit Groningen naar Duitsland gegaan, en daar (in Weener) staat bijna altijd een Duitse politie auto op het perron klaar om te kijken wie of wat er uit Nederland komt. Overigens nog nooit door hun aangesproken, maar ze pikken er altijd wel een paar mensen uit om een of andere reden.
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Steekproeven heb je altijd, ook buiten Corona, maar om het netjes te zeggen, iets van profiling doet men wel, want bij controles die ik in de jaren heb gehad, men kijkt vluchtig naar mijn ID en loopt dan verder want ik ben niet het doelwit van de actie.

    Oh ik begrijp dat men voor de bühne die beeldvorming in de media zal doen laten komen. De media wordt dan actief uitgenodigd.
    Net zoals dat bij grenscontroles die men in België uitvoert, breed in de media dat je een boete krijgt en wordt teruggestuurd. Ik kom wekelijks in België en ben nog geen enkele keer gecontroleerd, evenals collega's van mij.

    Ik begrijp ook wel dat de gedachte is om het zoveel mogelijk te ontmoedigen, maar waterdicht gaat het niet zijn, alleen al het feit dat je niet alleen met online verklaringen gaat werken dat je in quarantaine zal gaan na aankomst maar ook met papieren versies. Zucht, dan weet je sowieso zeker dat iemand die niet in quarantaine wil dit met papieren versies zal gaan doen zodat er geen 'entry' in systemen kan worden teruggevonden.

    Wat wel goed nieuws voor KLM is, voor transferpassagiers is vanaf 16 maart alleen noodzakelijk een PCR test 72 uur voor vertrek. Transferpassagiers zijn passagiers die binnen 24 uur verder reizen. Dit is voor KLM een opsteker omdat ze geen extra nadelen hebben t.o.v. andere maatschappijen, en is de PCR testverplichting vaak al nodig om een land binnen te komen.
     
    VinceG en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    De meeste maatregelen dus...
     
    Ozzietukker vindt dit leuk.
  17. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Ik had dat ook, 2 dagen voor vertrek zei mijn manager dat ie mijn vakantie naar Aruba best onverantwoordelijk vond.

    Mijn repliek was dat boodschappen doen in de AH onveiliger is, en.... wij zitten op zijn afdeling met soms 13 man. Op het werk en thuis vinden de meeste besmettingen plaats.

    Ik vetrok met de trein naar Schiphol op zondagmorgen 0715uur. In mijn treinstel was naast mij 1 medereiziger. Op Schiphol Sky Priority, geen wachtrijen en nog 10 minuten gezellig staan praten met een dame van Security. Daarna direct een zowat lege Crown lounge in. Aan boord stoel naast me vrij.

    Pcr-test binnen kwartier gedaan op de airport voor 65 Euro. Uitslag binnen 3 uur ontvangen.
    Op Aruba alle horeca open en het leven speelt zich grotendeels buiten af, heel veilig en weinig besmettingen.

    Goed, laat de rest maar thuisblijven. Ik heb een mooie tijd gehad.
     
    MoonJ, Hulstenaar, TimH en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik vraag me alleen af hoe ze die "verplichte" quarantaine gaan uitvoeren/controleren. Geldt die alleen voor inwoners van NL, of ook voor mensen die zoor zaken 2-3 dagen naar NL komen?
     
  19. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Ruut vindt dit leuk.
  20. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Iemand enig idee hoe snel zoiets daarna ingevoerd wordt?
     

Deel Deze Pagina