Meestal swipen ze de pas door het apparaat, scannen/kijken ze naar je boardingpass om te zien of je wel echt vandaag vliegt en of je binnen die 3-uurstermijn zit en daarna mag je naar binnen. Enkel bij grote drukte in de lounge zouden ze de naam op de kaart met de naam op de boardingpass kunnen gaan vergelijken, maar meestal interesseert het ze geen zier.
Zo inmiddels geland gisteren. Service was op een meer dan acceptabel niveau gezien de omstandigheden. Helaas geen negroni of FD cocktails mee maar wel de normale mixdrankjes en en cocktails, ook de wijnkaart was weer aangevuld(2 rood, 2 wit) allebei redelijk goed passend bij het eten. Om extra handelingen te minimaliseren zaten wel bv. de nootjes niet in een bakje en zaten op en meeste voedingswaren nog de deksels maar dat was het wel zo'n beetje. Lounge was wel minder leuk, best druk waar ik normaal bij een ochtendvlucht graag uitgebreid ontbijt in de KLM lounge viel het aanbod en de wachtrij voor het buffet zo tegen dat we naar Privium aan de overkant zijn gegaan. Was voor m'n lief de eerste keer wbc, ze snapt nu eindelijk wel waarom ik zo hamer op het gebruik van de amex waar mogelijk
Opmerkelijk. Ik heb een aantal EMD vouchers ontvangen en nog (travel vouchers). Deze zijn van een KL ticket maar hebben 057 nummers. De KLM website weigert de vouchers echter. Iemand een trucje hoe deze alsnog te gebruiken? (Air France kan ook maar heeft de combi van vluchten niet).
Je kan de 057 EMDS op Airfrance.nl gebruiken. Wil je via KLM boeken, dan even boeking aanmaken (tot betaal scherm gaan), dan KLM met boekingscode bellen en aangeven dat je met voucher wilt betalen. Zou zelf via AF website doen, dan betaal je geen boekingskosten.
Heb ik ook gemerkt. Heeft te maken met waar het op afgeboekt moet worden, resp. de Miljoenennota of de Vijfde Republiek. Laatstgenoemde is wel sneller met terugbetalen. Bij Air France heb je binnen een week je geld terug waar dit bij KLM maanden op zich laat wachten.
Even een vraagje - ik lees dit ergens op de boekingssite van Qatar Airways. Dit leest naar mij dat je je ticket gratis kan cancellen, ondanks tariefklasse als het ticket maar is uitgegeven voor 30 April 2021. Kan iemand hier confirmen dat ik dit goed lees? 'Refund naar original form of payment' lijkt me gewoon cash toch?
Vanaf 29 december heb je als Nederlander die aankomt vanuit Bonaire een negatieve PCR-uitslag nodig. Alleen heeft Bonaire geen faciliteiten om te testen... https://bonaire.nu/2020/12/23/vanaf...pcr-test-vereist-voor-vliegen-naar-nederland/
Het bericht van de overheid heeft het over ‘alle vluchten richting Nederland’ en ‘alle internationale vliegreizen naar Nederland’. Er staat ook ‘hoog risico gebieden’ zonder verdere specificatie. Als ze daarvoor een oranje kleurcode aanhouden...
Volgens de T. geldt het vanaf dinsdag voor de meeste landen, dus ik neem dan aan voor oranje en rood.
Inderdaad maar de hele wereld is al een tijdje oranje verklaard. Als je vanuit Bonaire naar NL wilt zul je het via Curaçao moeten doen. Zit zelf voor een vastgoedtransactis op het moment in Zuid-Afrika en dat gaat ook kiele kiele worden voor de terugreis hier. Veel klinieken doen al geen reistesten meer omdat ze alle testen voor mensen met symptomen inzetten.
Het maakt het er allemaal niet gemakkelijker op om te reizen. Maar goed dat is de bedoeling ook. Wel lastig voor iedereen die voor werk probeert te reizen. Ik kan me planning voor het nieuwe jaar weer gaan herzien aangezien hier landen bij zitten waar het zo goed als onmogelijk is om een test te doen om te vliegen...... Ach het is niet anders.